Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


De BSM-recensenten geven hier hun persoonlijke visie op gespeelde spellen.

Ben je het met hen wel of niet eens? We horen graag jouw reactie, zolang deze rekening houdt met de nettiquette.



8 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Muse
BerichtGeplaatst: di 21 nov 2017, 23:50 
Beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2951
Woonplaats: Deerlijk
Laat mij jouw muze zijn

Dixit veroverde de voorbije jaren de spellenwereld door een totaal nieuwe spelervaring los te laten op het grote publiek: vertellend spelen. Bovendien werd dat gecombineerd met prachtige speelkaarten. Quick Simple Fun Games probeert met Muse mee te liften op het succes van Dixit. En dat lukt probleemloos.



Het doosje bevat 84 prachtige grote kaarten met fantasierijke tekeningen. De inhoud wordt compleet gemaakt met 30 inspiratiekaarten.
De spelers worden opgedeeld in 2 of 3 teams. Elk team moet uit minstens twee spelers bestaan.
Elke ronde wordt een speler aangeduid die de muze zal zijn. Eén van de andere teams neemt 6 kaarten met een afbeelding en 2 inspiratiekaarten. Zonder de kaarten te tonen, wordt er van beide soorten kaarten één uitgekozen en aan de muze overhandigd. De inspiratiekaart wordt voorgelezen en bepaalt de opdracht van de muze. De opdrachten zijn bv. noem een bestaande drank of vloeistof, noem een bestaand mens, noem een liedje, een getal, vervoermiddel,…
Nu moet de muze een woord zeggen dat voldoet aan de opdracht en dat hoort bij de kaart.

Vervolgens wordt de kaart met de afbeelding geschud onder de vijf andere kaarten die eerder getrokken werden. Alles wordt open gelegd en de teamleden van de muze gaan op zoek naar de kaart die door de muze beschreven werd.
Als er juist geraden wordt, krijgt het team van de muze de kaart. Indien er fout gegokt wordt, gaat de kaart naar het team dat de opdracht gaf.

Het team dat als eerste vijf kaarten verzamelt, wint het spel.

Met Muse brengt Quick Simple Fun Games een heel mooi spelletje op de markt. Het team dat de opdracht moet geven, geniet ervan om een moeilijke keuze te maken voor de muze. De muze kan intuïtief een woord noemen. Maar als spelers uit één team elkaar heel goed kennen, kan de muze ook proberen om een verborgen hint te vertellen. Allemaal heel plezant.

Muse doorstaat de vergelijking met Dixit probleemloos. De kaarten zijn even mooi, het spel speelt even vlot, maar het beschrijven wordt iets makkelijker. En wat het compleet maakt: we zijn verlost van die vervelende puntentelling bij Dixit. Helemaal mijn ding.





_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Recensie: Muse
BerichtGeplaatst: wo 22 nov 2017, 00:02 
https://spelbaron.nl

Berichten: 108
Woonplaats: Lansingerland
Vorige week ook gespeeld. Ik had wel echt 3x een moeilijke opdracht:

"Teken met je handen"
"Met een gezichtsuitdrukking"
"Maak met je handen een vorm"

Ik kon daar niet zo veel mee. :D :lol: Voor de rest wel een leuk spel!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Recensie: Muse
BerichtGeplaatst: wo 22 nov 2017, 11:51 
3. Puerto Rico (2002)
Avatar gebruiker

Berichten: 2892
Woonplaats: Noord-Brabant
Kan je dit spel eigenlijk niet zelf maken met Dixit/Mysterium kaarten?
Als je zelf opdrachtkaarten maakt of na gaat maken? Of zijn de kaarten zo specifiek?

Laatst hebben wij namelijk Dixit met de kaarten van Mysterium gespeeld (ik heb meer Mysterium- dan Dixitkaarten vandaar) en dat ging eigenlijk best wel goed. Zelfs zo goed dat ik dit waarschijnlijk vaker ga doen en het voorkomt dat ik de uitbreidingen van Dixit dien te kopen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Recensie: Muse
BerichtGeplaatst: wo 22 nov 2017, 13:04 
https://spelbaron.nl

Berichten: 108
Woonplaats: Lansingerland
WTULTC schreef:
Kan je dit spel eigenlijk niet zelf maken met Dixit/Mysterium kaarten?
Als je zelf opdrachtkaarten maakt of na gaat maken? Of zijn de kaarten zo specifiek?


Dit lijkt mij zeer mogelijk. Tom Vasel van The Dice Tower zegt dit ook in zijn review van Muse.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Recensie: Muse
BerichtGeplaatst: do 23 nov 2017, 22:47 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Ik ben hier wel benieuwd naar, het ziet er in elk geval prachtig uit! :thumbup:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Muse
BerichtGeplaatst: di 08 mei 2018, 12:31 
Jakkiebak!

Berichten: 58
Woonplaats: Hellevoetsluis
Intressante game, en ben laatst fan geworden van Dixit. Ik zie dat dit product bij 999 games verkocht word maar uit voorraad is. Weet hier iemand toevallig wat over? Of raad je me gewoon aan om hem ergens anders te bestellen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Muse
BerichtGeplaatst: di 08 mei 2018, 12:36 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
YnSeBnY schreef:
Intressante game, en ben laatst fan geworden van Dixit. Ik zie dat dit product bij 999 games verkocht word maar uit voorraad is. Weet hier iemand toevallig wat over? Of raad je me gewoon aan om hem ergens anders te bestellen.


De Nederlandse editie is nog niet uitgebracht.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Muse
BerichtGeplaatst: di 08 mei 2018, 12:49 
Jakkiebak!

Berichten: 58
Woonplaats: Hellevoetsluis
Erwin schreef:
YnSeBnY schreef:
Intressante game, en ben laatst fan geworden van Dixit. Ik zie dat dit product bij 999 games verkocht word maar uit voorraad is. Weet hier iemand toevallig wat over? Of raad je me gewoon aan om hem ergens anders te bestellen.


De Nederlandse editie is nog niet uitgebracht.


Dank voor de info Erwin, heb 999 games een mailtje gestuurd met wanneer zij het spel verwachten. Dit zal ik hier ook nog even laten weten als ik die info heb.

Edit: Bericht gekregen dat deze met een week of 7/8 binnen zal zijn.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
8 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Recensenten van de Lage Landen  
 Feed - Onderwerp - Muse  

Gebruikers die deze topic waarderen

Bart, BaSL

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Tags

+7, 2017, 999 Games, Jordan Sorenson, Muse, Quick Simple Fun Games, recensies



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®