Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Geronimo





8 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 04 jul 2018, 22:40 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 119
Woonplaats: Utrecht
Ik heb zojuist VCEE met de Tuscany uitbreiding solo gespeeld.

Wat ik niet snapte is hoe je solo de sterren op de provinciekaart moet interpreteren. Ik heb in totaal twee kleuren sterren nodig om alle provincies te voorzien. Maar hoe bepaal ik aan het einde van het spel, welke sterren van mij zijn en welke van de automata?

Verder iets wat ik denk ik wel goed doe, maar voor de zekerheid: Op het speelbord hebben de eerste plaatsen een icoon van het actieveld zelf. I.e. een veld planten, heeft in het eerste veld ook een plant icoon. Komt dit er op neer dat in het solo spel, veel van de actievelden een dubbele actie zijn?
Zo speelde ik het althans. Dit zorgde ervoor dat de productie redelijk snel op gang kwam en het vrij makkelijk (ondanks zeer ongelukkige automata's) om 30 punten te halen.

_________________
"Rock over London. Rock on Chicago."


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 05 jul 2018, 07:38 
Gouverneur
Avatar gebruiker

Berichten: 570
Woonplaats: Almere
Ik geloof dat je alleen met het 1e veld speelt solo en daarbij mag je de bonus alleen activeren met behulp van een glazen token. Deze tokens krijg je bij het kiezen van je start volgorde.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 05 jul 2018, 09:36 
Condottiƫrre
Avatar gebruiker

Berichten: 935
Woonplaats: Beverwijk
vrieskist schreef:
Ik geloof dat je alleen met het 1e veld speelt solo en daarbij mag je de bonus alleen activeren met behulp van een glazen token. Deze tokens krijg je bij het kiezen van je start volgorde.


Dat klopt.

_________________
We live to survive our paradoxes


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 05 jul 2018, 10:38 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 119
Woonplaats: Utrecht
Ik quote uit de regels:

"When placing a worker on an action with bonus actions you can as usual spend one bonus action token. This allows you to take one of those bonus actions, though if the worker was placed one one of them, you can't take that one again."

De eerste zin is zoals ik hem eerder speelde en zoals jullie aangeven. Je krijgt enkel de bonus bij het inleveren van de token. Dit was duidelijk bij het VC:EE bord, waarbij er enkel in het tweede actieveld een bonus staat.

Het Tuscany bord heeft, eventueel, op het eerste en het tweede veld een bonus. En dan brengt de tweede regel mij verwarring. "If the worker was placed one one of them, you can't take that one again. impliceert dat je dus al een bonus krijgt en automatische de bonus op het tweede actieveld moet nemen.
De zin impliceert tevens dat een worker op meerdere velden geplaatst kan worden in het stukje 'one of them', waarbij ik dacht dat je enkel 1 worker op het eerste veld van een actie kan zetten.

Dank in ieder geval voor de antwoorden dusver.

_________________
"Rock over London. Rock on Chicago."


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 05 jul 2018, 14:03 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 119
Woonplaats: Utrecht
Ik heb het antwoord inmiddels gevonden. Je neemt wel de bonusactie op veld 1, zonder de bonusaction token te gebruiken.

_________________
"Rock over London. Rock on Chicago."


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 05 jul 2018, 14:25 
Gouverneur
Avatar gebruiker

Berichten: 570
Woonplaats: Almere
Is dat zo? Ik heb tuscany altijd gespeeld met die bonus marker regel voor bonus velden.
Zal het onthouden voor de volgende keer, dat ik het dan nog eens opzoek in de regels.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 05 jul 2018, 14:42 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 119
Woonplaats: Utrecht
https://boardgamegeek.com/thread/171718 ... us-actions

_________________
"Rock over London. Rock on Chicago."


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 05 jul 2018, 15:35 
Gouverneur
Avatar gebruiker

Berichten: 570
Woonplaats: Almere
Top! Bedankt voor de link!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
8 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Vraag Viticulture EE + Tuscany Solo  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Tags

Tuscany, Viticulture



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Stijl afkomstig van StylerBB.net & kodeki. Logo door Henk Rolleman
board3 Portal - gebaseerd op phpBB3 Portal
Vertalingen door phpBB.nl & phpBBservice.nl
phpBB SEO