Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





231 berichten | Pagina 8 van 16 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 7, 8, 9 ... 16  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 10 maart 2019, 12:04 
.

Berichten: 233
Jerome schreef:
Erger is dat 999 opnieuw een mooie doos ontsiert met een dikke rode balk en hun logo dat zelden aansluit bij de vormgeving van welk spel dan ook.
Zo jammer.



Exact de reden dat ik voor de engelstalige versie ga. :D Tevens weet je dan zeker dat alle toekomstige uitbreidingen dan ook toe te voegen zijn. Ik snap dat ik engels en nederlands zou kunnen mengen, maar dat gaat toch tegen mijn gevoel in....


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 10 maart 2019, 12:20 
Avatar gebruiker

Berichten: 2096
Woonplaats: Eindhoven
El Rubinio schreef:
Jerome schreef:
Erger is dat 999 opnieuw een mooie doos ontsiert met een dikke rode balk en hun logo dat zelden aansluit bij de vormgeving van welk spel dan ook.
Zo jammer.



Exact de reden dat ik voor de engelstalige versie ga. :D Tevens weet je dan zeker dat alle toekomstige uitbreidingen dan ook toe te voegen zijn. Ik snap dat ik engels en nederlands zou kunnen mengen, maar dat gaat toch tegen mijn gevoel in....


Het vervelende met vogels is dat hun namen in het Nederlands iedereen bekend in de oren klinken, maar in het Engels niet. Dat de Engelse blackbird een Nederlandse merel is weet ik nog wel, maar andere gevederde vrienden zijn mij onbekend. Ekster? Kauw? Koolmees?
Dus als ik het spel goed genoeg vind, neem ik die lelijke rode balk en dito logo maar voor lief. Hopelijk velen met mij, dan is er nog een klein kansje dat 999 deze keer wél de uitbreiding vertaalt.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 10 maart 2019, 12:40 
Jakkiebak!

Berichten: 66
Kan iemand die de Nederlandse versie heeft, bevestigen welke printfouten nog 'steeds' in het spel zitten?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 10 maart 2019, 13:10 
Stamhoofd
Avatar gebruiker

Berichten: 529
Woonplaats: Maassluis
999 Games schreef:
De incorrecte regel op de Bonuskaart 'Fotograaf' is in de Nederlandse versie van 999 Games al verbeterd. De kaart die je in het spel krijgt bevat dus geen fouten.

De waarde van de Spotted Sandpiper (Amerikaanse Oeverloper) is nog wel de oude. Dat wil zeggen 4 punten ipv 5 zoals aangegeven op de errata van Stonemaier Games. Overigens heeft dit verder geen invloed op de spelregels.


Zie boven.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 10 maart 2019, 13:26 
Stamhoofd
Avatar gebruiker

Berichten: 529
Woonplaats: Maassluis
Erwin schreef:
sinead schreef:
Helaas vindt 999 Games het belangrijker om reclame op de doos te zetten...


Wanneer je voor het inpakken van het spelmateriaal van Wingspan een instructie nodig hebt, zou ik een andere hobby gaan zoeken. Rare vogels, die Amerikanen. :lol:


Ha ha, daar heb je natuurlijk ook helemaal gelijk in Erwin! Bovendien heeft Jamey Stegmaier zelf een filmpje op internet geplaatst hoe alles ingepakt kan worden. Het is dan ook meer een esthetische opmerking net als de andere opmerkingen over de logo's. Waar ik me persoonlijk trouwens niet zo aan stoor.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 10 maart 2019, 14:02 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Jerome schreef:
Erger is dat 999 opnieuw een mooie doos ontsiert met een dikke rode balk en hun logo dat zelden aansluit bij de vormgeving van welk spel dan ook.
Zo jammer.


Er is uiteraard niets mis met jouw smaak, maar ik vind de rode balk bijna nooit ontsierend en altijd informatief. Prima vondst, ga er vooral mee door.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: zo 10 maart 2019, 14:15 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2668
Woonplaats: Etten-Leur
Jerome schreef:
El Rubinio schreef:
Jerome schreef:
Erger is dat 999 opnieuw een mooie doos ontsiert met een dikke rode balk en hun logo dat zelden aansluit bij de vormgeving van welk spel dan ook.
Zo jammer.



Exact de reden dat ik voor de engelstalige versie ga. :D Tevens weet je dan zeker dat alle toekomstige uitbreidingen dan ook toe te voegen zijn. Ik snap dat ik engels en nederlands zou kunnen mengen, maar dat gaat toch tegen mijn gevoel in....


Het vervelende met vogels is dat hun namen in het Nederlands iedereen bekend in de oren klinken, maar in het Engels niet. Dat de Engelse blackbird een Nederlandse merel is weet ik nog wel, maar andere gevederde vrienden zijn mij onbekend. Ekster? Kauw? Koolmees?
Dus als ik het spel goed genoeg vind, neem ik die lelijke rode balk en dito logo maar voor lief. Hopelijk velen met mij, dan is er nog een klein kansje dat 999 deze keer wél de uitbreiding vertaalt.
Bedankt voor deze tip. Had ik niet aan gedacht.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 10 maart 2019, 14:45 
3. Robinson Crusoe: Adventures on the Cursed Island (2012)

Berichten: 66
Woonplaats: Hoevelaken
Wij hebben het inmiddels een keertje gespeeld (2 spelers) en dat was leuk! Na het doornemen van de handleiding zaten we er snel in en liep het bijna vanzelf. Het bord zit heel logisch in elkaar. We hebben nog geen idee welke strategie het beste werkt. Er is steeds veel keuze bij het uitvoeren van acties en het kiezen of trekken van kaarten. Sommige combinaties van kaarten en acties zijn erg sterk en het is leuk om dit zo optimaal mogelijk te benutten! Uiteindelijk lag het aantal punten dicht bij elkaar. Kortom: vrij snel spel met veel keuze en nog best wat strategie, prachtig vormgegeven en snel op en van tafel. We zullen het nog vaak spelen verwacht ik! We zijn nog geen taalfouten tegengekomen.

Wat betreft de doos en de nederlandse versie: ik vind het nog steeds een prachtige doos en stoot me niet aan de rode baan. Dat het overzichtsplaatje mist vind ik apart maar heb ik inderdaad niet nodig. Ik heb juist bewust de nederlandse versie gekocht vanwege de vogelnamen en de duidelijkere acties, ik verwacht dat het hierdoor makkelijker op tafel komt. Daarnaast steun ik 999 games graag als ze een spel zo snel op de markt brengen en hoop ik daarmee ook dat ze een eventuele uitbreiding ook gaan uitgeven! Soms gaat dit dus helaas niet door inderdaad (Friesche velden :x ).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 10 maart 2019, 16:25 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 136
Woonplaats: België
999 Games schreef:
-In dit stadium is er nog helemaal niks bekend en is het dus eigenlijk te vroeg om er over te beginnen, maar toch. We kunnen nu al zeggen dat we wel van plan zijn om eventuele uitbreidingen ook naar het Nederlands te vertalen. Een uitbreiding met Europese vogels zal in onze versie bijvoorbeeld niet misstaan.

Voor nu deze update. Als er meer vragen zijn, dan horen we het graag.

Veel speelplezier!


:thumbup:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 10 maart 2019, 19:47 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1350
Woonplaats: Doetinchem
Vanmiddag voor het eerst gespeeld. Heerlijk spel, iemand merkte op: erg solitair. Daar heeft hij gelijk in, maar daar maal ik niet om, ik houd van puzzels.
Ik vind het een meesterwerk van 999. Ga er maar aan staan om 200 vogelnamen te vertalen vanuit het Engels naar het Nederlands. En dan moeten de vogels met kleuren, en eigennamen in hun naam ook nog overeen komen, vanwege het percentage kaarten!
En dan toch nog op 8 maart klaar, gelijk met SM.
Het regelboek bevat zover ik kan nagaan geen taalfouten.
Petje af voor 999 :thumbup:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 10 maart 2019, 20:06 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
roubosga schreef:
Vanmiddag voor het eerst gespeeld. Heerlijk spel, iemand merkte op: erg solitair. Daar heeft hij gelijk in, maar daar maal ik niet om, ik houd van puzzels.


Maar 999 Games geeft het spel doodleuk vijf sterren op een interactieschaal van 1-5. :lol:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: zo 10 maart 2019, 21:14 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
Jerome schreef:
Erger is dat 999 opnieuw een mooie doos ontsiert met een dikke rode balk en hun logo dat zelden aansluit bij de vormgeving van welk spel dan ook.
Zo jammer.


Klopt, ik houd erg van artwork en ik zou een spel niet van 999 kopen om een mooiere cover te hebben.

Het is ook zo vreselijk ouderwets en goedkoop, idem het logo.

Herkenbaarheid zal er mee te maken hebben, eyecatcher, gegevens over het spel ... trekt op niks zo

Dat gezegd zijnde, tof dat ze dit spel uitgeven!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 10 maart 2019, 22:09 
Mr. group pledge
Avatar gebruiker

Berichten: 845
Woonplaats: Kaprijke, België
Jerome schreef:
El Rubinio schreef:
Jerome schreef:
Erger is dat 999 opnieuw een mooie doos ontsiert met een dikke rode balk en hun logo dat zelden aansluit bij de vormgeving van welk spel dan ook.
Zo jammer.



Exact de reden dat ik voor de engelstalige versie ga. :D Tevens weet je dan zeker dat alle toekomstige uitbreidingen dan ook toe te voegen zijn. Ik snap dat ik engels en nederlands zou kunnen mengen, maar dat gaat toch tegen mijn gevoel in....


Het vervelende met vogels is dat hun namen in het Nederlands iedereen bekend in de oren klinken, maar in het Engels niet. Dat de Engelse blackbird een Nederlandse merel is weet ik nog wel, maar andere gevederde vrienden zijn mij onbekend. Ekster? Kauw? Koolmees?
Dus als ik het spel goed genoeg vind, neem ik die lelijke rode balk en dito logo maar voor lief. Hopelijk velen met mij, dan is er nog een klein kansje dat 999 deze keer wél de uitbreiding vertaalt.
Bwoa, bij het basisspel zal dat wat tegenvallen. Zijn allen Amerikaanse vogels die we zo goed als niet kennen.
Ze zouden wel al bezig zijn aan een expansion met Europese vogels. Of het staat alleszins al op de planning.

_________________
Mijn BBG-profiel: Klik!
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 10 maart 2019, 22:17 
1. The Castles of Burgundy (2011)

Berichten: 66
Woonplaats: Hoevelaken
StanTem schreef:
Bwoa, bij het basisspel zal dat wat tegenvallen. Zijn allen Amerikaanse vogels die we zo goed als niet kennen.
Ze zouden wel al bezig zijn aan een expansion met Europese vogels. Of het staat alleszins al op de planning.

Ben ik eigenlijk niet met je eens! Veel vogels kennen we wel degelijk. Vooral de grotere roofvogels etc. Wij zijn al veel bekende vogels tegengekomen en we zijn matige vogelliefhebbers en zeker geen kenners, we kennen zo'n beetje alleen de huismus. :) Vergeet niet dat vogels ook rondtrekken hé? :P
Ik ben in ieder geval erg blij met m'n nederlandse versie.

Net weer een spelletje gedaan met z'n tweeën, fantastisch! Je bent echt een uurtje heerlijk bezig inclusief het op en van de tafel krijgen. Het voelt heel goed in balans. En het artwork doet het gewoon heel goed hier thuis :D

Het enige is dat sommige vogels de eigenschap hebben dat er andere vogels onder gestopt kunnen worden (roofvogels of het "overvleugelen") dit is met een vol bord al snel een gedoe. We leggen deze kaarten nu gewoon naast het bord, waarom niet...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 10 maart 2019, 22:44 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
RiderHat schreef:
Wij hebben het inmiddels een keertje gespeeld (2 spelers) en dat was leuk! Na het doornemen van de handleiding zaten we er snel in en liep het bijna vanzelf. Het bord zit heel logisch in elkaar. We hebben nog geen idee welke strategie het beste werkt. Er is steeds veel keuze bij het uitvoeren van acties en het kiezen of trekken van kaarten. Sommige combinaties van kaarten en acties zijn erg sterk en het is leuk om dit zo optimaal mogelijk te benutten! Uiteindelijk lag het aantal punten dicht bij elkaar. Kortom: vrij snel spel met veel keuze en nog best wat strategie, prachtig vormgegeven en snel op en van tafel. We zullen het nog vaak spelen verwacht ik! We zijn nog geen taalfouten tegengekomen.

Ik heb het nu ook eenmaal gespeeld met twee spelers en sluit me helemaal bij dit aan !

Ook prima vertaalde en erg duidelijke regelboek van 999.

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
231 berichten | Pagina 8 van 16 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 7, 8, 9 ... 16  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Wingspan - Stonemaier Games --> 999 Games  

Gebruikers die deze topic waarderen

RMKBNK

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Tags

999 Games, Wingspan



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®