Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




3 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 30 dec 2018, 13:15 
Uno

Berichten: 1
Wij spelen sinds kort Machi Koro maar zonder uitbreiding is de strategie/tactiek in onze ogen erg rechtlijnig en snel eentonig. We hebben daarom ook de Haven aangeschaft en vinden het systeem van max. 10 verschillende kaarten tegelijk om te kiezen een erg aangename toevoeging.

We hadden echter een vraag over de combinatie van de "bezienswaardigheden" Pretpark en Haven. Met Pretpark mag je bij dubbelgooien "direct" een extra beurt starten. Maar geldt dit ook nog als je de dobbelsteenwaarde verhoogt met 2 middels de Haven?

En hoe zit dat met de Tonijnvissersboot? Er staat in de spelregels dat de worp die volgt op activeren van deze kaart verder niets beïnvloed of activeert. Er wordt dan uitdrukkelijk gerefereerd aan het Pretpark, maar het lijkt alleen te gaan om die "speciale" worp.

De gecombineerde vraag zou zijn:
1. Je gooit in je beurt dubbel 5.
2. Middels Haven verhoog je dit naar 12.
3. Tonijnvissersboot wordt geactiveerd.
4. Je gooit de speciale worp om de het ogenaantal in extramuntjes om te zetten.
5. Je doet evt. een bouwactie.
6. Je start een nieuwe beurt (middels Pretpark) omdat je initieel dubbel had gegooid.

Is dat zo de bedoeling of juist niet?

En wat gebeurt er al je in die nieuwe beurt weer dubbel gooit? Kun je op die manier dus aan de beurt blijven?

Bedankt alvast voor de ophelderingen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 08 jan 2019, 12:19 
Locomotief

Berichten: 34
brt schreef:
Wij spelen sinds kort Machi Koro maar zonder uitbreiding is de strategie/tactiek in onze ogen erg rechtlijnig en snel eentonig. We hebben daarom ook de Haven aangeschaft en vinden het systeem van max. 10 verschillende kaarten tegelijk om te kiezen een erg aangename toevoeging.

We hadden echter een vraag over de combinatie van de "bezienswaardigheden" Pretpark en Haven. Met Pretpark mag je bij dubbelgooien "direct" een extra beurt starten. Maar geldt dit ook nog als je de dobbelsteenwaarde verhoogt met 2 middels de Haven?

En hoe zit dat met de Tonijnvissersboot? Er staat in de spelregels dat de worp die volgt op activeren van deze kaart verder niets beïnvloed of activeert. Er wordt dan uitdrukkelijk gerefereerd aan het Pretpark, maar het lijkt alleen te gaan om die "speciale" worp.

De gecombineerde vraag zou zijn:
1. Je gooit in je beurt dubbel 5.
2. Middels Haven verhoog je dit naar 12.
3. Tonijnvissersboot wordt geactiveerd.
4. Je gooit de speciale worp om de het ogenaantal in extramuntjes om te zetten.
5. Je doet evt. een bouwactie.
6. Je start een nieuwe beurt (middels Pretpark) omdat je initieel dubbel had gegooid.

Is dat zo de bedoeling of juist niet?

En wat gebeurt er al je in die nieuwe beurt weer dubbel gooit? Kun je op die manier dus aan de beurt blijven?

Bedankt alvast voor de ophelderingen.


Ik ben geen expert in Machi Koro, maar wij spelen het toch ook zo. Je hebt in je beurt dubbel gegooid, dus krijg je (als je pretpark gedraaid is) een extra beurt, zonder enige limieten. Je kunt dus als je geluk hebt opnieuw dubbel gooien, en opnieuw een volledige extra beurt krijgen (enzoverder). Je kunt natuurlijk wel huisregels opstellen waarin je slechts één keer een extra beurt kunt krijgen en dus maximaal twee keer na elkaar aan de beurt komt. Bij een andere kaart (radio-toren dacht ik) staat er uitdrukkelijk vermeld dat je opnieuw mag gooien, maar wel slechts één keer per beurt dus dat staat specifiek in de spelregels. Als je natuurlijk beide kaarten al ge-activeerd hebt wordt de kans om meerdere keren na elkaar te mogen gooien uiteraard groter.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 17 jan 2019, 16:59 
Sojaboon

Berichten: 25
brt schreef:
1. Je gooit in je beurt dubbel 5.
2. Middels Haven verhoog je dit naar 12.
3. Tonijnvissersboot wordt geactiveerd.
4. Je gooit de speciale worp om de het ogenaantal in extramuntjes om te zetten.
5. Je doet evt. een bouwactie.
6. Je start een nieuwe beurt (middels Pretpark) omdat je initieel dubbel had gegooid.


Dit klopt volledig. Het dubbel rollen van de dobbelsteen geldt echter niet wanneer je voor je extra muntjes rolt bij de tonijnvissersboot.

grtz


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
3 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Machi Koro Haven - haven/pretpark (en tonijnvissersboot)  

Gebruikers die deze topic waarderen

Roeland

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Tags

Machi Koro: Haven



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Stijl afkomstig van StylerBB.net & kodeki. Logo door Henk Rolleman
board3 Portal - gebaseerd op phpBB3 Portal
Vertalingen door phpBB.nl & phpBBservice.nl
phpBB SEO