Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




13 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 02 mei 2019, 12:20 
2. Dynasties: Heirate & Herrsche (2016)
Avatar gebruiker

Berichten: 88
Gisteren voor het eerst een potje Terraforming Mars gespeeld met 4 spelers. Nadat we de regels gelezen hadden vol goede moed begonnen. Eerst beetje zoeken en toen kwam het spel op gang en vonden we het een tijdje best aardig.

Het zuurstofgehalte steeg relatief snel en ook de oceaantegels werden regelmatig gekocht, maar onze temperatuur bleef akelig laag. Iedereen bleef maar kaarten kopen en de temperatuur kwam niet boven het vriespunt... Na een drietal uur had iedereen zoveel resources dat de voorraad op was, je kon kaarten kopen zoveel als je wilde en het vroor verder op Mars. Uiteindelijk besloten om ermee te stoppen. De spelregels nog eens doorgenomen, wat deden we verkeerd?? Maar geen fouten opgemerkt.

Zijn er nog mensen die een gelijkaardige ervaring hebben?

PS: En waarom moeten de rondes aangeduid worden op het TN spoor?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 02 mei 2019, 12:54 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 399
Woonplaats: Rijswijk
Hebben jullie aan het eind van elke ronde (generatie) wel energie omgezet naar hitte? En met 8 hitte kun je de temperatuur doen stijgen als actie.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 02 mei 2019, 13:19 
Avatar gebruiker

Berichten: 59
Woonplaats: Montezuma
freeze schreef:
Hebben jullie aan het eind van elke ronde (generatie) wel energie omgezet naar hitte? En met 8 hitte kun je de temperatuur doen stijgen als actie.


Dat was ook het eerste waar ik aan dacht. Let ook op: die witte marker doet per stapje 2 graden. Daarnaast is er de standaardactie op het bord en zijn er tal van kaarten waarbij je de temp kan verhogen. Die zal je na een paar uur toch wel tegengekomen zijn?

Warmte is bij ons juist vaak een product waar je op den duur te veel van hebt... de warmtespecialist is dan een gewilde onderscheiding. En die ene kaart waarbij je alle warmteproductie kunt omzetten in geldproductie. Love that card.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 02 mei 2019, 14:26 
2. Dynasties: Heirate & Herrsche (2016)
Avatar gebruiker

Berichten: 88
freeze schreef:
Hebben jullie aan het eind van elke ronde (generatie) wel energie omgezet naar hitte? En met 8 hitte kun je de temperatuur doen stijgen als actie.


Ja we hadden stapels hitte, maar die werden nooit omgezet in temperatuurstijging omdat iedereen de hele tijd kaarten kocht als acties.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 02 mei 2019, 14:36 
4. Pandemic Legacy: Season 1 (2015)
Avatar gebruiker

Berichten: 1349
Woonplaats: Den Haag
pinokio1993 schreef:
freeze schreef:
Hebben jullie aan het eind van elke ronde (generatie) wel energie omgezet naar hitte? En met 8 hitte kun je de temperatuur doen stijgen als actie.


Ja we hadden stapels hitte, maar die werden nooit omgezet in temperatuurstijging omdat iedereen de hele tijd kaarten kocht als acties.
Kaarten kosten credits, temperatuur gaat omhoog met (onder andere) hitte. Iedereen mag 2 acties doen voordat de volgende speler aan de beurt is en dat blijven doen tot iedereen past. In theorie kan je dus in een ronde zowel al je held uitgeven aan kaarten en je hitte omzetten in stijging van temperatuur.

Helpt dit?

_________________
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 02 mei 2019, 14:45 
1. Terra Mystica (2012)

Berichten: 48
Woonplaats: De Lier
Ik zag laatst ook een post op Facebook langskomen waarbij mensen elke ronde nadat iedereen 1 of 2 acties hadden uitgevoerd, overgingen op het uitbetalen van resources, in plaats van wachten tot het einde van de generatie. Misschien dat dit hier wellicht ook het geval is?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 02 mei 2019, 14:51 
9. PalastgeflĆ¼ster (2007)
Avatar gebruiker

Berichten: 1349
Woonplaats: Den Haag
montagne14 schreef:
Ik zag laatst ook een post op Facebook langskomen waarbij mensen elke ronde nadat iedereen 1 of 2 acties hadden uitgevoerd, overgingen op het uitbetalen van resources, in plaats van wachten tot het einde van de generatie. Misschien dat dit hier wellicht ook het geval is?
precies dat!

_________________
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 02 mei 2019, 16:03 
3. Sagrada (2007)
Avatar gebruiker

Berichten: 88
mazinho schreef:
pinokio1993 schreef:
freeze schreef:
Hebben jullie aan het eind van elke ronde (generatie) wel energie omgezet naar hitte? En met 8 hitte kun je de temperatuur doen stijgen als actie.


Ja we hadden stapels hitte, maar die werden nooit omgezet in temperatuurstijging omdat iedereen de hele tijd kaarten kocht als acties.
Kaarten kosten credits, temperatuur gaat omhoog met (onder andere) hitte. Iedereen mag 2 acties doen voordat de volgende speler aan de beurt is en dat blijven doen tot iedereen past. In theorie kan je dus in een ronde zowel al je held uitgeven aan kaarten en je hitte omzetten in stijging van temperatuur.

Helpt dit?


JA! inderdaad na elk rondje resources uitbetaald, waardoor iedereen belachelijk veel geld had, zoveel dat de blokjes op waren.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 02 mei 2019, 16:33 
1. Terra Mystica (2012)
Avatar gebruiker

Berichten: 1349
Woonplaats: Den Haag
pinokio1993 schreef:
mazinho schreef:
pinokio1993 schreef:
freeze schreef:
Hebben jullie aan het eind van elke ronde (generatie) wel energie omgezet naar hitte? En met 8 hitte kun je de temperatuur doen stijgen als actie.


Ja we hadden stapels hitte, maar die werden nooit omgezet in temperatuurstijging omdat iedereen de hele tijd kaarten kocht als acties.
Kaarten kosten credits, temperatuur gaat omhoog met (onder andere) hitte. Iedereen mag 2 acties doen voordat de volgende speler aan de beurt is en dat blijven doen tot iedereen past. In theorie kan je dus in een ronde zowel al je held uitgeven aan kaarten en je hitte omzetten in stijging van temperatuur.

Helpt dit?


JA! inderdaad na elk rondje resources uitbetaald, waardoor iedereen belachelijk veel geld had, zoveel dat de blokjes op waren.
Komt vaker voor; laat je weten hoe het was als je gespeeld hebt nu je dit weet?

_________________
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 21 mei 2019, 11:15 
9. Century: Spice Road (2017)
Avatar gebruiker

Berichten: 88
Het tweede potje met de juiste regels viel zeker in de smaak!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 21 mei 2019, 11:26 
8. Pax Porfiriana (2012)
Avatar gebruiker

Berichten: 92
Woonplaats: Enschede
Beetje mosterd na de maaltijd, maar

pinokio1993 schreef:
PS: En waarom moeten de rondes aangeduid worden op het TN spoor?


Nee, dit heeft weinig toegevoegde waarde, hoewel er veel mensen zijn, vooral mensen die het nooit eerder hebben gespeeld, die een indicatie willen hebben hoeveel rondes er (ongeveer) gespeeld gaan worden. Bij de meeste potjes komt het einder sneller dan voorzien. Dus als je met z'n 5en speelt met de basisset, dan kan het in 7 of 8 rondes, dat ga je niet inschatten bij ronde 5. "Wat, moet al die parameters nog afgetopt worden?" "Ja, en dat gaat sneller dan je lief is :lol: "

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 21 mei 2019, 13:29 
Lord of Complaints
Avatar gebruiker

Berichten: 466
Woonplaats: Hoofddorp
GRDavies schreef:
Beetje mosterd na de maaltijd, maar

pinokio1993 schreef:
PS: En waarom moeten de rondes aangeduid worden op het TN spoor?


Nee, dit heeft weinig toegevoegde waarde, hoewel er veel mensen zijn, vooral mensen die het nooit eerder hebben gespeeld, die een indicatie willen hebben hoeveel rondes er (ongeveer) gespeeld gaan worden. Bij de meeste potjes komt het einder sneller dan voorzien. Dus als je met z'n 5en speelt met de basisset, dan kan het in 7 of 8 rondes, dat ga je niet inschatten bij ronde 5. "Wat, moet al die parameters nog afgetopt worden?" "Ja, en dat gaat sneller dan je lief is :lol: "


Ter aanvulling: als je de draft-variant gebruikt, worden de kaarten in even generaties met de klok mee doorgegeven, en in oneven generaties tegen de klok in. Daar is de rondeteller dan met name handig voor.

_________________
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 21 mei 2019, 19:51 
9. My Little Scythe (2017)
Avatar gebruiker

Berichten: 810
Woonplaats: Bladel
En in de solo-variant heb je een vast aantal rondes die dienst doen als timer.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
13 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Terraforming Mars: wat doen we verkeerd?  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 8 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Stijl afkomstig van StylerBB.net & kodeki. Logo door Henk Rolleman
board3 Portal - gebaseerd op phpBB3 Portal
Vertalingen door phpBB.nl & phpBBservice.nl
phpBB SEO