Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




37 berichten | Pagina 2 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 23 mei 2019, 13:46 
3. Ark Nova (2021)
Avatar gebruiker

Berichten: 2048
Woonplaats: Montezuma
kosterix schreef:
Kinderen vonden het stom.


Je bedoelt misschien: jouw kinderen vonden het stom? Of de kinderen waarmee je het speelde? Want ik ken ook kinderen, zie onder, die het juist een reusachtig gaaf spel vinden... Ik zou nooit dit soort veralgemeniserende opmerkingen loslaten op de mening van anderen over een spel.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 23 mei 2019, 14:28 
www.zomerspel.be
Avatar gebruiker

Berichten: 2725
Woonplaats: Oosterzele (B)
Ik heb Andor 5x gespeeld en daarna verkocht. Het is zeker geen slecht spel, maar ik vond het eerder een puzzel. Niets mis met puzzels, maar ik heb liever een spel waarin ik alle vrijheid krijg om te doen wat ik zelf wil terwijl bij Andor het spel bepaalt hoe je moet spelen. Het is al een hele tijd geleden dat ik het speelde, maar ik dacht dat je bij het eerste scenario x monsters moest doden vooraleer ze de burcht bereikten. Dat voelde eerder aan als een teloefening (ik heb nog x aantal beurten want binnen x aantal tijd staat dat monster op dat vakje). Pandemie en Robinson Crusoe zijn ook thematische, coöperatieve spellen maar bij deze spellen heb je meer vrijheid om je acties te bepalen. Jammer voor Andor, want het is een mooi spel met heel wat potentieel.

_________________
https://www.facebook.com/ditteriosracedoorspellenland


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 23 mei 2019, 14:46 
3. El Grande Decennial Edition (2006)

Berichten: 682
Woonplaats: Meijel
kosterix schreef:
Mijn ervaring: ik vond het te simplistisch en kneuterig, zeg 1970.
Gamers vonden het gezellig puzzelen. Maar als puzzel simpel.

Het had er wat moderner uit kunnen zien. Dat ben ik wel met je eens. Maar alleen de eerste 2 legenden zijn (vrij) eenvoudig, m.i. ook vooral bedoeld om het spel te leren kennen, maar daarna zou ik de 'puzzel' allesbehalve simpel willen noemen.
kosterix schreef:
Smaken verschillen.

Dat is het enige waar ik het volledig mee eens ben. :wink:
kosterix schreef:
Voor je het introduceert eerst zelf solo spelen, anders wordt iedereen chagrijnig.

Dit vind ik dus helemaal niet. Het sterke punt van het spel is juist dat je meteen kunt beginnen. Legende 1 begint heel eenvoudig met uitleg wat nu precies wat is. Leg wel alvast alles klaar.
ditterio schreef:
Ik heb Andor 5x gespeeld en daarna verkocht. Het is zeker geen slecht spel, maar ik vond het eerder een puzzel. Niets mis met puzzels, maar ik heb liever een spel waarin ik alle vrijheid krijg om te doen wat ik zelf wil terwijl bij Andor het spel bepaalt hoe je moet spelen. Het is al een hele tijd geleden dat ik het speelde, maar ik dacht dat je bij het eerste scenario x monsters moest doden vooraleer ze de burcht bereikten. Dat voelde eerder aan als een teloefening (ik heb nog x aantal beurten want binnen x aantal tijd staat dat monster op dat vakje).

5x de eerste of tweede legende? :) Vanaf legende 3 ben je geheel vrij in je keuzes wat te doen, net zo veel als bijvoorbeeld Pandemie. Vanaf legende 3 is de opzet telkens ook behoorlijk random zodat toch telkens een ander spel ontstaat. Dit in tegenstelling tot Pandemie.
Ik heb vaak het vermoeden dat de mensen die afhaken bij Andor stoppen na de eerste of tweede legende. Correct me if I'm wrong 8)


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 23 mei 2019, 14:56 
www.zomerspel.be
Avatar gebruiker

Berichten: 2725
Woonplaats: Oosterzele (B)
EEMBC schreef:
5x de eerste of tweede legende? :) Vanaf legende 3 ben je geheel vrij in je keuzes wat te doen, net zo veel als bijvoorbeeld Pandemie. Vanaf legende 3 is de opzet telkens ook behoorlijk random zodat toch telkens een ander spel ontstaat. Dit in tegenstelling tot Pandemie.
Ik heb vaak het vermoeden dat de mensen die afhaken bij Andor stoppen na de eerste of tweede legende. Correct me if I'm wrong 8)


Dan ben ik inderdaad te vroeg gestopt. Voor zover ik me herinner heb ik inderdaad enkel de eerste twee legendes gespeeld.

_________________
https://www.facebook.com/ditteriosracedoorspellenland


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 23 mei 2019, 17:57 
Andorsadeur
Avatar gebruiker

Berichten: 2621
Woonplaats: Sprang-Capelle, N-Br (NL)
Tassie schreef:
pleunie.william schreef:


Klinkt goed maar ‘waarom?’ is de vraag die bij mij opkomt.... wat zijn de sterke punten van dit spel? En de reden om het zo vaak te spelen? Thx alvast.


Omdat de willekeur van legendekaarten, gebeurteniskaarten en dobbelsteenworpen het spel telkens anders laat verlopen. Het is inderdaad ook een soort puzzel, waarbij je hooguit een paar foutjes mag maken, anders is de legende verloren.
Je hebt echt het gevoel dit spel sámen te spelen en het geeft een heerlijk gevoel als je wint.

_________________
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door pleunie.william op do 23 mei 2019, 18:29, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 23 mei 2019, 18:25 
4. Istanbul (2014)

Berichten: 657
Woonplaats: Brasschaat
Ik heb me er goed mee geamuseerd. Het spel ziet er mooi uit, de regels/het spelverloop is vrij eenvoudig, je wordt er langzaamaan ingerold. Tof.
Na enige tijd was ik echter uitgekeken op Andor (en ik heb heel het basisspel uitgespeeld en enkele legenden van de reis naar het noorden). Wat mij op de duur zelfs irriteerde was dat je hoe dan ook op de duur afhankelijk was van je worp. En dat je zonder degelijke worpen geen kans maakte, hoe goed je ook speelt. Daarom staat deze nu ook in de etalage.
Zelf ervaren zou ik zeggen. Al koop je hem, speel je hem maar enkele keren en verkoop je hem voor de helft van de prijs, dan heb je voor minder geld dan een cinemabezoek ongetwijfeld plezier beleefd.

Bovendien komt Andor met de beste helpdesk van de lage landen. Heb je vraag? Post het hier en Pleunie.William geeft je binnen de 24u antwoord! :-D schitterend!

Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 23 mei 2019, 18:32 
Andorsadeur
Avatar gebruiker

Berichten: 2621
Woonplaats: Sprang-Capelle, N-Br (NL)
Kevin schreef:
Bovendien komt Andor met de beste helpdesk van de lage landen. Heb je vraag? Post het hier en Pleunie.William geeft je binnen de 24u antwoord! :-D schitterend!

:thumbup: You're all very welcome... :D
Voor meer informatie en eerder gestelde vragen, zie deze link op dit forum.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 24 mei 2019, 11:47 
21 10 20 10

Berichten: 356
Woonplaats: Klein plekje in een grote wereld
Thx allemaal voor jullie ervaringen.

Weet het nog niet..... vind het spel iets te duur voor een 'gokje' want denk dat dat het voor ons is.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 24 mei 2019, 15:17 
Andorsadeur
Avatar gebruiker

Berichten: 2621
Woonplaats: Sprang-Capelle, N-Br (NL)
Het spel wordt in dit draadje voor twintig euro aangeboden. Ik heb natuurlijk geen zicht op jouw financiën, maar dat is een scherpe prijs.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 24 mei 2019, 21:15 
21 10 20 10

Berichten: 356
Woonplaats: Klein plekje in een grote wereld
Heb het niet zo op 2dehands spellen. En met verzendkosten erbij is de deal een stuk minder aantrekkelijk.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 25 mei 2019, 14:53 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6306
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
pleunie.william schreef:
Het spel wordt in dit draadje voor twintig euro aangeboden. Ik heb natuurlijk geen zicht op jouw financiën, maar dat is een scherpe prijs.

Maar dat is niet echt de bedoeling. We proberen draadjes informatief te houden. Voor zoekertjes hebben we een aparte rubriek.

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 26 mei 2019, 00:06 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1198
Woonplaats: Woerden
Pura Vida schreef:
kosterix schreef:
Kinderen vonden het stom.


Je bedoelt misschien: jouw kinderen vonden het stom? Of de kinderen waarmee je het speelde? Want ik ken ook kinderen, zie onder, die het juist een reusachtig gaaf spel vinden... Ik zou nooit dit soort veralgemeniserende opmerkingen loslaten op de mening van anderen over een spel.

kinderen waarmee ik het speelde uiteraard.
veralgmeniserende opmerking

_________________
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.


Laatst bijgewerkt door Bart op ma 27 mei 2019, 00:14, in totaal 2 keer bewerkt.
laatste zin verwijderd


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 26 mei 2019, 01:15 
2. Terraforming Mars (2016)
Avatar gebruiker

Berichten: 2048
Woonplaats: Montezuma
kosterix schreef:
veralgmeniserende opmerking...


Veralgmeniserende... beetje laat voor je, Kosterix? :lol:


Laatst bijgewerkt door Bart op ma 27 mei 2019, 00:14, in totaal 1 keer bewerkt.
deel quote verwijderd


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 10 jun 2019, 00:25 
schaakleraar
Avatar gebruiker

Berichten: 65
Vandaag weer gespeeld en mijn zoon van 12 is er mega enthousiast over. Je bent lekker samen bezig en het voelt echt als een verhaal. Het is veel rekenen, maar dat vinden we juist heel leuk.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 10 jun 2019, 00:53 
7. Concordia Venus (2018)
Avatar gebruiker

Berichten: 2048
Woonplaats: Montezuma
predator schreef:
Je bent lekker samen bezig en het voelt echt als een verhaal.

Hier vandaag precies dat. Grappig. Mijn vrouw + dochter (11) + zoon (7). Ikzelf trek het spel slecht door alle regeltjes en plotse wendingen in het verhaal, waar ik toch al slecht in kom, maar ze zaten er met zijn drieën helemaal in en vonden het weer superspannend allemaal. Legende 3. Net aan gewonnen. Toen ik thuis kwam, lag het bord nog op tafel. Dat is op zichzelf al een mooi kunstwerk hoor.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
37 berichten | Pagina 2 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Is Andor echt zo leuk?  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Wendy vd E en 11 gasten


Tags

Legenden van Andor



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®