Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




7 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 12 jul 2019, 12:02 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1198
Woonplaats: Woerden
OK hij was gisteren binnen. Eerste indruk:

Doos net zo groot als WQ:ACG, maar dan zwartig. inhoud bestaat uit een middenstrook en twee stroken gevuld met lucht. Om de doos vierkant te maken. Irritatie!

Dus mes erin, ingeklapt en beide 180 graden gedraaid, nu is de volledige doos inhoud tenminste te gebruiken. Nou ja eerlijkheidshalve was ik te laf om het mes erin te zetten, SO heeft met alle plezier zich uitgeleefd.

Met tokens uitsorteren (jaja....) en in gripzakjes vrotten en fluwelen trekzakje is het weer vol.
Maar niet te negeren is hoe kwalitatief slecht het karton is.
En hoe tergend de boxorganisatie was. Welke mongool bedenkt zoiets.
De kaartjes voelen ook niet prettig aan.
Artwork is wel prachtig.
Setup kost half uur, deck samenstellen volgens de regels - dat had FFG toch voor mij kunnen doen? Irritatie!

Al met al niet onder de indruk vooralsnog. Heb het aangeschaft voor de hobby verhalen en ben niet van plan om van die packs te kopen.

Dat -1 -4 token geneuzel staat me eigenlijk nu al niet aan. Maar omdat ik niets beter weet leg ik me er bij neer.

hordes mensenhopen zijn hier lyrisch over, ik zal het zien.

Tevens dat no pun indented filmpje bekeken, wat eigenlijk een klaagzang was hoe slecht hun eerste, enige potje afliep en kansloos verder kelderde, en algemeen klagen over post-luck en "geen weg terug". Nou dat geldt in elk geval voor de doos, gna.

_________________
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 12 jul 2019, 12:44 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
Heb je de LOTR LCG niet overwogen? Als ik mezelf ooit in het LCG-genre stort lijkt me dat wellicht de beste optie voor mij.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 14 jul 2019, 07:45 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1198
Woonplaats: Woerden
Stijnhoofd schreef:
Heb je de LOTR LCG niet overwogen? Als ik mezelf ooit in het LCG-genre stort lijkt me dat wellicht de beste optie voor mij.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Meer dan overwogen:

Een jaar of drie geleden nieuw gekocht voor 45 euro, 2x opgezet en was blij dat iemand anders het voor 30 wilde overnemen.

Ellendig spel waar een stel nobodies onbelangrijke locaties proberen door te komen met een abstract threat getal eroverheen gedrapeerd. Spelregels leggen niets uit, er is geen hoger plan, feitelijk zegt het spel hier heb je 2 ziplocks met 2 sets semi unieke kaarten met fotootjes van de film en wazige kaart effecten eronder, en succes ermee.

Ik snap dat je je eigen deck moet maken maar ik verwacht in een spel toch wel een personificatie van een tegenstander, en vind een situatie gewoon minder uitnodigend.
Als je moeite hebt om in slaap te vallen, dan raad ik dit aan:
https://m.youtube.com/watch?v=NUdWITBc4Rs
(en de vlogger is goed)

Kortom, mijd lotr.
Er is nog een poging gedaan, ditmaal met een app, zeshoekjes en een dozijn minis met klinkende namen van helden uit het boek, en het resultaat is dat je schermteksten volgend plastic schuift over een bord in een dode wereld.
Ffg en Tolkien gaat gewoon niet samen.

De verhalen van AH:lcg daarentegen zijn heerlijk.
Na diceborn heroes. Is ah:lcg mijn 2e beste spel ooit. Wq:acg zou op 3 komen.
Voor ah heb ik 20 helden en voor wq ook zoiets, en genoeg quest verhalen tot mijn pensioen (even afgezien van dat je in Nederland moet werken tot je sterft)..

Maar goed, ieder zijn mening en dergelijke..

Overigens gisteren chapter 5 van AEL gedaan, gezellig beer & pretzels spelletje, eigenlijk wel prima iets simpels voor de afwisseling.

_________________
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 14 jul 2019, 08:48 
Avatar gebruiker
kosterix schreef:
Ik snap dat je je eigen deck moet maken maar ik verwacht in een spel toch wel een personificatie van een tegenstander, en vind een situatie gewoon minder uitnodigend.

Is dat niet de onderliggende gedachte van LOTR dat het vooral gaat over corruption en dat er eigenlijk geen personificatie is van de tegenstander, van het kwaad of de duisternis?
Wat vind jij trouwens de personificatie van de tegenstander in AH? In sommige scenario's heb je een boss op het einde, maar bij andere is het toch ook "maar een situatie"?! (Geen voorbeelden, ik wil even niet spoiler.)

Ik speel zowel AH als LOTR en kan toch niet zeggen dat de ene beter geïmplementeerd is dan de andere.
Qua verhaallijn is het wel duidelijk: LOTR heeft losse quests die niets met elkaar te maken hebben, zelfs binnen eenzelfde cycle. Dat doet AH inderdaad veel beter, al is daar met de saga expansions van LOTR wel flink een mouw aan gepast.

Beide zijn dus prima, zeker qua sfeer en beleving, toch voor meerdere spelers. Solo vind ik LOTR beter (tenzij je met meerdere handen wilt spelen, natuurlijk).


Omhoog
     
 
BerichtGeplaatst: zo 14 jul 2019, 12:36 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1198
Woonplaats: Woerden
Ik had een lijstje van pro's en n cons opgesteld maar waar het op neerkomt is dat ik de art nouveau leuk vind en de verhaaltjes, plus de continuïteit. De dreiging komt vanaf alle kanten, dat behoeft geen uitleg.
Helemaal prima dat jij lotr weet te waarderen, fijn dat er toch een markt voor is.
Het is wat je er zelf in ziet natuurlijk, voor het gros van de mensheid zal het ogen als een slecht soort klaverjassen.

_________________
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 09 aug 2019, 08:47 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 144
Woonplaats: Almere
Citaat:
Ellendig spel waar een stel nobodies onbelangrijke locaties proberen door te komen met een abstract threat getal eroverheen gedrapeerd. Spelregels leggen niets uit, er is geen hoger plan, feitelijk zegt het spel hier heb je 2 ziplocks met 2 sets semi unieke kaarten met fotootjes van de film en wazige kaart effecten eronder, en succes ermee.


Dat is toch niet mijn ervaring, ik vraag me af of je de LOTR LCG hebt geprobeerd (en niet Lord of the Rings Trading Card game van Decipher?).
- Een stel nobodies zoals Aragorn, Legolas, Gimli.
- Onbelangrijke locaties zoal Dol Guldur en Mirkwood?
- Spelregels zijn duidelijk, een stuk beter dan sommige ffg spellen waarbij de helf van de regels in een learn to play staat, en je daarnaast een naslagweg krijgt voor als je echt vragen hebt.
- Fotootjes van de film? Dit spel heeft alleen unieke art, het is zelfs zo dat de licentie van de boeken is en niet van de film.
- Wazige kaart effecten? Dat valt ook wel mee.

Het spel is inderdaad wat abstracter dan AH LCG, maar niet veel meer abstract dan bijvoorbeeld Magic.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 09 aug 2019, 09:52 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1198
Woonplaats: Woerden
Ik zal nog eens een playthrough ervan proberen door te komen cq uit te zitten.

_________________
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
7 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Arkham Horror: the Living Card Game - First impressions  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Tags

Arkham Horror: the Living Card Game



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®