Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





2 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 19 dec 2021, 18:11 
Sojaboon

Berichten: 28
Vandaag voor het eerst Rovers van de Noordzee gespeelt en een heel leuk spel met niet zoveel spelregels, maar helaas met een net iets te korte uitleg betreffende de werking van bepaalde kaarten.

Bij de kaart "Ronselaar" staat in de linker beneden hoek bij zijn + "Betaal 1 munt minder voor bemanning bij de Barakken".

Wanneer kan ik dit voordeel gebruiken?

Ik ga er vanuit dat hij 1 tot de bemanning moet behoren wil ik dit überhaupt kunnen gebruiken? Als dit zo is wanneer kan ik dit voordeel dan gebruiken. Niet na een overval neem ik aan want dan snap ik niet hoe ik dit zou moeten toepassen.
Doorgaans staan hier namelijk voordelen die je kan gebruiken na (of tijdens) een overval, zoals een extra OP of een extra wapenkrachtpunt.
Of kan ik indien ik de Barakken gebruik en ik heb deze in mijn bemanning zitten, dit voordeel gebruiken?
Wie weet dit?
Alvast bedankt voor het antwoord.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 19 dec 2021, 21:47 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6328
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Skynet schreef:
Ik ga er vanuit dat hij tot de bemanning moet behoren wil ik dit überhaupt kunnen gebruiken?
Klopt.

Skynet schreef:
Of kan ik indien ik de Barakken gebruik en ik heb deze in mijn bemanning zitten, dit voordeel gebruiken?
Dat is de juiste interpretatie.

Dus met de "ronselaar" in je bemanning, kan je -als je de barakken gebruikt- nieuwe bemanningsleden ronselen voor één munt minder.

Er zijn trouwens nog andere bemanningsleden die je een voordeel geven voor acties in het dorp.

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
2 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Rovers van de Noordzee (kaart uitleg)  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Tags

Rovers van de Noordzee



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®