Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





4 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Quirky Circuits
BerichtGeplaatst: di 14 jan 2020, 23:50 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1200
Woonplaats: Woerden
Quirky Circuits gespeeld en het is intrigerend dus aanrader. Dat heb je soms met spellen, dat is een teken (voor mij althans) dat het een blijvertje gaat worden. Zeg maar het nagevoel van net weer verloren hebben bij maquis.

QC staat nog niet eens op bgg (al zegt dat niks) op bordspellenvergelijken kost het rond de 50 euro. Wel gespeeld maar ik zou het niet kopen voor die prijs.

Kort samengevat is QC het kindje van Roborally en The Mind, op een klapbordje zoals laukats near and far en een of ander sprookjes spel.
Boekje beschrijft 20 missies op de linkerflap (verso) welk robotje het doet, wat het doel is etc, en een kaart met zeg 6 bij 10 vakjes ingekleurd waar je robotje overheen gaat bewegen. Je hebt iets van 7 beurten weergegeven op een batttij, en na elke beurt zakt de spanning van de meter en stijgt de spanning van de spelers.
Want je stuurt/programmeert een en dezelfde robot, samen. Maar blind. En je moet een kaart uit je hand spelen en mag meerdere. Pas als er 5 kaarten liggen en niemand een kaart durft of kan aanleggen is het programmeren "klaar" en draai je de kaarten 1 voor 1 om en voert ze uit.
Je kunt een beetje aanvoelen wat de spelers voor je probeerden door het aantal kaarten, de positie van het robotje, en de achterkant die een draaiing of beweging suggereert maar andere informatie is er niet. Deed me aan The mind denken (maar dan leuk).

Tenslotte is er de gimmick van de robot - speel je Gizmo, die draait een kwartslag als hij botst. Daar wil je als gamer natuurlijk gebruik van maken :-)

Uiteraard massa's missies en diverse robots, maar elke missie heeft (gespiekt, sorry!) telkens maar 1 robot. Soms een hond, soms een ander beestje.

Het bijzondere aan dit spel is dat je het niet solo kunt spelen - tot zover de stelling dat elke coop als een solo kan worden gespeeld. Voor mij de laatste reden om het wel aan te raden maar niet in huis te halen.

Had het in eerste instantie afgedaan als opgeklopte wannabe kickstarter ellende maar toch overgehaald en spel is vet. De naam is tergend, ik noem het gewoon Gizmo..

Maar vinden je kinderen programmeren leuk, dan is dit perfect.

_________________
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Quirky Circuits
BerichtGeplaatst: wo 15 jan 2020, 13:06 
Professor Pimpel

Berichten: 215
Woonplaats: Amersfoort
één van mijn favoriete spellen van 2019. Ik vind het vooral heel leuk met een groep die het niet te serieus neemt, maar je kan het zeker ook heel tactisch maken als je allemaal in sync bent.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Quirky Circuits
BerichtGeplaatst: wo 15 jan 2020, 15:01 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
Ziet er inderdaad leuk uit, staat al een tijdje op bgg

https://boardgamegeek.com/boardgame/274093/quirky-circuits


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Quirky Circuits
BerichtGeplaatst: wo 15 jan 2020, 15:17 

Berichten: 756
Woonplaats: Utrecht - NL
Leuk spel dat ik graag met mijn zoontje speel, vooral als we 'even' een spelletje willen doen van 15 of 20 minuten. Andere 'programmeer'spellen zoals Roborally en Mechs vs Minions duren veel langer om op te zetten en te spelen, maar zijn niet perse leuker.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
4 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Quirky Circuits  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Tags

Quirky Circuits



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®