Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





8 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: T.I.M.E. Stories
BerichtGeplaatst: vr 25 dec 2015, 22:26 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 390
Woonplaats: Boechout
Iemand die dit spel al gespeeld heeft en me in uren kan uitdrukken hoe lang ik ongeveer aan dit spel zal spenderen om een heel scenario uit te spelen. En ook iemand die me kan tippen over de 'tijd' die je wenselijk kan laten dus verschillende 'runs'?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: T.I.M.E. Stories
BerichtGeplaatst: vr 25 dec 2015, 23:57 
Koning Paul!
Avatar gebruiker

Berichten: 2171
Woonplaats: Rotterdam
Ik denk dat we de eerste run 3 tot 4 uur hebben gezeten, 2e run ging al wat sneller uurtje of 2,5, 3. Daarna uitgespeeld in 2 uur.

Dus tel maar op, dat is 8 uur in totaal ongeveer.

Ik moet wel zeggen dat we de 2e run misschien iets te lomp hebben vastgezeten over een raadsel waardoor we hem eigenlijk toen ook hadden kunnen uitspelen.

Marcy case moet ik nog spelen. Lijkt me persoonlijk gaver dan het asylum.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: T.I.M.E. Stories
BerichtGeplaatst: za 26 dec 2015, 00:02 
Professor Pimpel
Avatar gebruiker

Berichten: 215
Woonplaats: Zulte
Asylum speelden we in drie runs uit.
We speelden telkens met de vier zelfde spelers en deden er in totaal een kleine vijf uur over.

Tussen run 1 en run 2 zaten vijf dagen, maar omdat we collega's zijn hebben we elke dag gesproken over hoe we het de volgende keer beter konden doen. We waren ook zo onder de indruk van het spel dat het de hele tijd niet uit onze gedachten ging.

We speelden run 3 meteen na run 2.

Volgende maandag staat onze tweede run in 'the Marcy Case' op het programma.
Het is echt wel heel anders dan Asylum.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: T.I.M.E. Stories
BerichtGeplaatst: za 26 dec 2015, 10:05 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 301
Woonplaats: Wageningen
Ik vroeg mij af of het mogelijk is om in de eerste run de case uit te spelen (nog van niemand gehoord) want dat zou een groot minpunt voor mij zijn. Al ben ik nu nog steeds zeer geïnteresseerd in dit spel

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: T.I.M.E. Stories
BerichtGeplaatst: za 26 dec 2015, 15:36 
Genius
Avatar gebruiker

Berichten: 5846
Woonplaats: Woerden
Wij hebben met z'n 6en op een zaterdag het spel in 3 runs uitgespeeld.
Het duurde in totaal denk ik ongeveer 6 uur.
Per run neemt de tijd af, omdat je gewend bent, alle regels kent, en meer gericht aan het werk gaat. Ik denk dat we grofweg 2,5 uur voor de 1e run hadden, 2 uur voor de 2e, en 1,5 uur voor de 3e.

Het spel is in 1 run praktisch niet uit te spelen. Dan heb je wel extreem veel geluk met je keuzes. 2 runs kan met secuur spel, maar verreweg de meeste mensen zullen er 3 runs over doen (en sommige iets meer dan dat).


Tegengeluid: Ik vond het interessant om een keer zo'n spel te spelen, maar heb heel weinig interesse om andere cases uit te proberen. Vond het te weinig om het lijf hebben voor de speelduur...

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: T.I.M.E. Stories
BerichtGeplaatst: di 29 dec 2015, 16:37 
Joker

Berichten: 8
Ik heb TIME stories met zn tweeen gespeeld en we waren ook ongeveer 6 uur bezig. Dat kwam vooral omdat we niet goed hadden gekeken welke kaarten je mocht bewaren.

Ik vond het een leuke spelervaring, eens iets anders dan de meeste punten verzamelen. Eigenlijk maak je samen een soort verhaal. Dus het is inderdaad wel minder... intens dan wanneer je 6 uur van een 'normaal' bordspel speelt, maar een potje D&D valt ook niet echt te vergelijken met de meeste bordspellen in termen van hoeveel je bereikt en hoe spannend het is.

Maar ik twijfel ook nog een beetje over de uitbreiding, hoewel het verfrissend leuk was, was het niet zo moeilijk, ik had meer puzzels, doodlopende stukjes en lastige beslissingen verwacht. De Asylum case voelde een beetje als de tutorial van een computerspel. Is de Marcy case wat uitdagender?

Edit: ik was laatst bij het Spellenhuis in Den Haag en daar hadden ze zowel de Marcy Case als A Prophecy of Dragons. Tja, dan laat je ze niet liggen! The Marcy case hebben we inmiddels uitgespeeld. Het is heel anders, meer een zombiespel dan echt puzzels maar nog altijd een hele leuke spelerervaring. Het voelde wel een beetje alsof ze wat meer tijd in de Asylum hadden gestopt en dat ze met de Marcy Case willen laten zien welk spectrum aan 'speltypen' er mogelijk is. Dus voor een volgende keer zou ik 'm eerder van iemand lenen dan zelf kopen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: T.I.M.E. Stories
BerichtGeplaatst: do 23 jan 2020, 15:45 
Critico

Berichten: 2152
Woonplaats: nabij utrecht
Ik heb een andere vraag over dit spel. Moet je de uitbreidingen op volgorde spelen of niet?

_________________
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: T.I.M.E. Stories
BerichtGeplaatst: do 23 jan 2020, 16:05 
Lord of Complaints
Avatar gebruiker

Berichten: 629
Woonplaats: Hoofddorp
aicirtap schreef:
Ik heb een andere vraag over dit spel. Moet je de uitbreidingen op volgorde spelen of niet?


Kort antwoord: nee.

Langer antwoord: in principe niet. Als je ze in de volgorde van uitkomen speelt krijg je wel wat dingen mee van een overkoepelend verhaal maar dat is allemaal erg subtiel en ondergeschoven, en heel sporadisch wordt er verwezen naar een ‘eerder’ scenario. Dus als je de keuze hebt zou ik ze in volgorde spelen maar het is geenszins een must.

_________________
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
8 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - T.I.M.E. Stories  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Tags

T.I.M.E. Stories, TIME Stories



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®