Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




89 berichten | Pagina 2 van 6 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3 ... 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 13 nov 2005, 21:49 
Sojaboon

Berichten: 29
kolonist schreef:
Ik woon gelukkig al niet meer thuis :P


Je liegt! Je woont wel thuis. Alleen is 'thuis' niet meer bij je ouders. :P


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 13 nov 2005, 22:21 
Keep Exploring Games
Avatar gebruiker

Berichten: 2227
Woonplaats: Stad aan t Haringvliet
iedereen woont thuis :lol:


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: 3D Catan
BerichtGeplaatst: ma 14 nov 2005, 18:09 
Meeple

Berichten: 12
kolonist schreef:
Ik bedoel, sommigen mensen geven honderden euro's uit aan een exclusief schilderij omdat ze er graag naar kijken en hangen hem aan de muur.

Ik persoonlijk zet liever mijn Catan 3d in de kamer en kijk er iedere dag met veel plezier naar. Voor mij is het een exclusief collectors item en nog speelbaar ook. 8)


Hier voel ik me geroepen je te corrigeren. Een exclusief schilderij is een unica, en als het goed is tevens kunst. Ik wil hier geen discussie aanzwengelen over wat wel en geen kunst is, maar een spelletje dat in een oplage van 500 geleverd wordt, is in ieder geval geen kunst. Het zal voor degenen die ervan houden zeker zijn decoratieve waarde hebben, en aangezien Catan zo geliefd is lijkt me dat die kleine 300 euro die je er nu al voor neer moet tellen, een redelijke investering om speculatieve doeleinden.

Persoonlijk vind ik het een belachelijke commerciele stunt, en nog lelijk ook. Maar goed, smaken verschillen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 14 nov 2005, 18:33 
Keep Exploring Games
Avatar gebruiker

Berichten: 2227
Woonplaats: Stad aan t Haringvliet
juist...


Laatst bijgewerkt door Duiker op di 15 nov 2005, 16:16, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 14 nov 2005, 19:58 
Wereldkampioen Kolonisten 2011

Berichten: 167
EvilBro schreef:
kolonist schreef:
Ik woon gelukkig al niet meer thuis :P


Je liegt! Je woont wel thuis. Alleen is 'thuis' niet meer bij je ouders. :P


Helaal waar! Ik kan ook niet goed liegen... :lol:


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: 3D Catan
BerichtGeplaatst: ma 14 nov 2005, 20:02 
Wereldkampioen Kolonisten 2011

Berichten: 167
PokerFace schreef:
kolonist schreef:
Ik bedoel, sommigen mensen geven honderden euro's uit aan een exclusief schilderij omdat ze er graag naar kijken en hangen hem aan de muur.

Ik persoonlijk zet liever mijn Catan 3d in de kamer en kijk er iedere dag met veel plezier naar. Voor mij is het een exclusief collectors item en nog speelbaar ook. 8)


Hier voel ik me geroepen je te corrigeren. Een exclusief schilderij is een unica, en als het goed is tevens kunst. Ik wil hier geen discussie aanzwengelen over wat wel en geen kunst is, maar een spelletje dat in een oplage van 500 geleverd wordt, is in ieder geval geen kunst. Het zal voor degenen die ervan houden zeker zijn decoratieve waarde hebben, en aangezien Catan zo geliefd is lijkt me dat die kleine 300 euro die je er nu al voor neer moet tellen, een redelijke investering om speculatieve doeleinden.

Persoonlijk vind ik het een belachelijke commerciele stunt, en nog lelijk ook. Maar goed, smaken verschillen.


Denk eens aan die ''neppe'' schilderijen bij de Expo. Ze hangen in elke vestiging en zijn mischien geen kunst. Wel exclusief, bijna even duur en worden goed verkocht...


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 14 nov 2005, 21:03 
Kwak!
Avatar gebruiker

Berichten: 90
Woonplaats: Oudewater (Utrecht)
Kunst is wel een heel subjectief iets he.... Als mijn neefje van 5 een tekening maakt en dat wordt ingelijst, kan dat vast als kunst worden verkocht (als je het mooi vindt)

Naast spelletjes verzamel ik draken. En al die beelden en schilderijen die ik heb zie ik toch echt als kunst, al zijn er van sommige beelden (de goedkoopste) wel iets meer dan 500 gemaakt....


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 nov 2005, 15:20 
Meeple

Berichten: 12
Duikertje schreef:
lelijk? :o

of je bent blind, of je hebt nog nooit in de spiegel gekeken




juist...


Duikertje, mijn opmerking betreffende kunst en 3D-Catan was niet persoonlijk gericht, en met jouw beledigende antwoord ga je over de schreef. Ik ga hier geen lelijke dingen over jou schrijven, en hoop dat je in het vervolg iets beter nadenkt voor je je antwoord neerkalkt. Het miniscule font doet daar niets aan af.

Emus schreef:
Kunst is wel een heel subjectief iets he.... Als mijn neefje van 5 een tekening maakt en dat wordt ingelijst, kan dat vast als kunst worden verkocht (als je het mooi vindt)

Naast spelletjes verzamel ik draken. En al die beelden en schilderijen die ik heb zie ik toch echt als kunst, al zijn er van sommige beelden (de goedkoopste) wel iets meer dan 500 gemaakt....


Kunst is de allerindividueelste expressie van de allerindividueelste emotie.

Het voorbeeld van de kliederende peuter viel te verwachten. Ik ga daar beter niet op in. Dat er naast waarachtige kunst een veelvoud aan ambachtelijk hoogstaande werken bestaat bestrijd ik niet. De aangehaalde decoraties in Expo of beschilderde draken (hoe prachtig ook) vallen daaronder. Ik vind hierin de belastingdienst aan mijn zijde: indien deze creaties onder de noemer kunst zouden vallen, was het BTW-tarief laag geweest (6%).
Kunst hoeft overigens niet mooi te zijn, het mag zeer zeker ook appeleren aan een anti-esthetische ervaring. Hoe dan ook brengt universele kunst een emotie teweeg, en zet aan het denken.
3D-Catan zet mij hoogstens aan het denken over de prijs en de marketing strategie van de uitgever. Dat ik het lelijk vind doet verder niet ter zake.

Nogmaals wil ik benadrukken dat ik geen discussie over kunst wilde aanzwengelen alhier, omdat dit forum daar absoluut niet de geschikte plaats voor is. Als er hier mensen zijn die denken dat 3D-Catan een kunstvorm is omdat zij het mooi vinden en daarom ook kunst vinden, dan kan ik slechts ageren omdat hiermee de inflatie van het begrip 'kunst' ondertussen schrikbarende vormen aanneemt.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 nov 2005, 16:14 
Keep Exploring Games
Avatar gebruiker

Berichten: 2227
Woonplaats: Stad aan t Haringvliet
wat een taalgebruik... :o

en die post van mij was niet voor niks heel erg klein


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: 3D Catan
BerichtGeplaatst: di 15 nov 2005, 18:19 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 130
Woonplaats: Spakenburg
PokerFace schreef:
kolonist schreef:
Ik bedoel, sommigen mensen geven honderden euro's uit aan een exclusief schilderij omdat ze er graag naar kijken en hangen hem aan de muur.

Ik persoonlijk zet liever mijn Catan 3d in de kamer en kijk er iedere dag met veel plezier naar. Voor mij is het een exclusief collectors item en nog speelbaar ook. 8)


Hier voel ik me geroepen je te corrigeren. Een exclusief schilderij is een unica, en als het goed is tevens kunst. Ik wil hier geen discussie aanzwengelen over wat wel en geen kunst is, maar een spelletje dat in een oplage van 500 geleverd wordt, is in ieder geval geen kunst. Het zal voor degenen die ervan houden zeker zijn decoratieve waarde hebben, en aangezien Catan zo geliefd is lijkt me dat die kleine 300 euro die je er nu al voor neer moet tellen, een redelijke investering om speculatieve doeleinden.

Persoonlijk vind ik het een belachelijke commerciele stunt, en nog lelijk ook. Maar goed, smaken verschillen.


Wel es gehoord van toegepaste kunst? Verder ben ik het helemaal met je eens, vooral dat laatste stukje bedoel ik dan.

_________________
Bring down the government
they don't, they don't speak for us


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 nov 2005, 19:07 
Kwak!
Avatar gebruiker

Berichten: 90
Woonplaats: Oudewater (Utrecht)
kunst (de ~ (v.), ~en)
1 het creatief en origineel tot uiting of voorstelling brengen van gedachten of gevoelens op vaak ontroerende of schokkende wijze
2 elk van de disciplines die door kunstenaars beoefend worden
3 een of meer kunstwerken
4 door oefening en studie verkregen kundigheid, vaardigheid
5 wat door mensen en niet door de natuur is gemaakt => namaak

3D Catan =
1. creatief en origineel tot voorstelling gebracht. (of je het mooi vindt of niet)
2. bedacht/gemaakt door een kunstenaar (de mallen iig)
3. een kunstwerk
4. met kundigheid (waarvoor vast wel geoefend is) gemaakt.
5. door mensen gemaakt

Dus is het kunst :P


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 nov 2005, 19:16 
www.rollthedice.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1792
Woonplaats: Geldrop
Wat een hoop gel*l of het nu mooi is of niet.

Voor de liefhebbers:
Is dit een superspel met een pracht van een vormgeving en zij geld waard.

Voor de tegenstanders:
Is het een hoop geld voor en gezelschapspel.

Nu ik zelf toch aan het l*llen ben :lol:

Ik zit er ergens tussenin.
Ik vindt het eer zeer mooie versie, maar zijn geld niet waard.
Het is ideaal om als demo te gebruiken voor het gewone spel te verkopen.
Op het SpSp had 999-games zo'n Iguazu bij en days Of Wonder had een prachtige Shadows en Piratenbaai bij.

_________________
Groeten Pieter
www.rollthedice.nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 nov 2005, 19:38 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6692
Woonplaats: Leusden
Emus schreef:
Dus is het kunst :P


Optie 2: jij begrijpt jouw eigen verhaal niet..... :-)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 nov 2005, 22:26 
Meeple

Berichten: 12
Emus schreef:
kunst (de ~ (v.), ~en)
1 het creatief en origineel tot uiting of voorstelling brengen van gedachten of gevoelens op vaak ontroerende of schokkende wijze
2 elk van de disciplines die door kunstenaars beoefend worden
3 een of meer kunstwerken
4 door oefening en studie verkregen kundigheid, vaardigheid
5 wat door mensen en niet door de natuur is gemaakt => namaak

3D Catan =
1. creatief en origineel tot voorstelling gebracht. (of je het mooi vindt of niet)
2. bedacht/gemaakt door een kunstenaar (de mallen iig)
3. een kunstwerk
4. met kundigheid (waarvoor vast wel geoefend is) gemaakt.
5. door mensen gemaakt

Dus is het kunst :P


En als we er niet meer uitkomen, doen we alsof de Dikke Van Dale alle wijsheid in pacht heeft.
Goed dan, we nemen het nog eens een keertje door.

ad 1. 3D-Catan heeft niets met gedachten en/of gevoelens te maken, behalve wellicht de winstgedachte en/of het gevoel er rijk van te worden.
ad 2. 3D-Catan is ambachtelijk vervaardigd (al dan niet kunstig).
ad 3. 3D-Catan is geen kunstwerk (enkel en alleen al door het ontbreken van de eerste voorwaarde volgens Van Dale).
ad 4. 3D-Catan is dan weer wel met een door oefening verkregen kundigheid vervaardigd.
ad 5. 3D-Catan is door mensen gemaakt, maar dit heft niets met de betekenis van 'kunst' te maken zoals wel aangehaald in deze draad.

Kortom, 3D-Catan is geen kunst.
Waarom wordt er toch zoveel waarde aan gehecht om het wel kunst te kunnen noemen? Om de prijs te billijken?

Wat mij betreft mag deze discussie afgesloten worden. Jammer dat mijn correctief bedoelde post zo negatief opgevat wordt en dat er een aantal forumleden in de verdediging meent te moeten schieten. Mijn intentie was het begrip 'kunst' in zijn waarde te laten.

Omwille van de gezelligheid (daar gaat het bij het spelen van spelletjes immers om) zal ik dit dispuut verder laten voor wat het is, hoewel een zekere nieuwsgierigheid naar het relaas betreffende 3D-Catan's plaats in de recente kunstgeschiedenis mij niet ontzegd kan worden :wink:


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 nov 2005, 23:01 
Keep Exploring Games
Avatar gebruiker

Berichten: 2227
Woonplaats: Stad aan t Haringvliet
ik vind 3d catan mooi. 8)


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
89 berichten | Pagina 2 van 6 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3 ... 6  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - 3D Catan  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Tags

999 Games, Kolonisten van Catan 3D



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®