Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




18 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 05 feb 2020, 10:07 
Blije Bordspeler

Berichten: 1124
Woonplaats: Rotterdam
Hoi allemaal,

Het valt me op dat er van steeds meer succesvolle bordspellen een dobbelvariant en/of een roll-and-write wordt gemaakt. Nou ben ik van mezelf echt geen azijnpisser of zwartkijker hoor, maar ik begin wel een beetje dobbelvariant en roll-and-write moe te worden. Ik merk aan mezelf dat ik nu "[spelnaam] the dice game" op voorhand al links laat liggen. Sta ik daar alleen in of vinden jullie dat ook?


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 05 feb 2020, 10:29 
2. Dungeon Petz (2011)
Avatar gebruiker

Berichten: 231
Woonplaats: Provincie Antwerpen
Idem hier. Meer dan 15 jaar geleden liet ik me al genoeg vangen aan uitbreidingen en andere versies, maar die periode ligt ondertussen ver achter me.
Om uitbreidingen en andere versie loop ik de laatste 15 jaar met een wijde boog heen. LCG uitgezonderd natuurlijk.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 05 feb 2020, 10:38 
1. Wingspan (2019)
Avatar gebruiker

Berichten: 2049
Woonplaats: Montezuma
Ik laat sowieso een heleboel spellen links liggen. Niet speciaal dobbelspelletjes. Wij hebben een paar hele leuke in huis en die spelen we bij vlagen even heel vaak en dan weer maanden niet. Behoefte aan nieuwe heb ik niet. Tenzij hier op BSM de hemelhoog juichende reviews anders bepalen natuurlijk.

Daarbij is alles relatief natuurlijk. Op de schaal van leuke bezigheden aan tafel met gezin of vrienden, scoren dobbels best hoog. Niet zo hoog als mooie grote bordspellen misschien, maar toch.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 05 feb 2020, 10:52 
Lord of Complaints
Avatar gebruiker

Berichten: 629
Woonplaats: Hoofddorp
Ik herken het wel. Spellen met titels als “... Dice” of “Dice ...” trekken doorgaans niet mijn interesse. Waar ik even klaar mee ben is dice drafting spellen. Ik kreeg laatst een aankondiging van Tekhenu (volgens mij van de makers van Teotihuacan) in de mail en mijn interesse stopte bij “Tekhenu is a dice drafting game...”

_________________
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 05 feb 2020, 10:54 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1057
Woonplaats: Beverwijk
In elk genre heb je de toppers. Die probeer ik. Vind ik het erg leuk (deckbuilding) dan verdiep ik me er verder in. Is het ok om een paar keer te doen, dan kijk ik er verder niet naar om.

Maar ik snap wel wat je bedoeld. Is iets succesvol dan laait de commercie op en willen er meer van profiteren. Gelukkig zijn daar in de bordspellen wereld genoeg websites voor om koren van het kaf te scheiden.

_________________
We live to survive our paradoxes


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 05 feb 2020, 10:56 
Party Animal

Berichten: 458
Woonplaats: Leidschendam
Ugur schreef:
mijn interesse stopte bij “Tekhenu is a dice drafting game...”


Dit is meer het spelmechanisme dan een dobbelvariant van het eerdere spel :roll:

Zelf ben ik altijd fan geweest van roll&writes, maar begint ook langzaam minder te worden. Veel al verkocht en heb een aantal leuke die vaak gespeeld worden nog in de kast liggen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 05 feb 2020, 11:14 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
Aangezien ik wél van dobbelspellen hou bekijk ik meestal de spellen wel als er dice bij vermeld staat. Enige probleem daarbij is wel dat ik het bijhorende dobbelgeluk niet zo graag heb, dus mijn aandacht gaat vooral naar dice placement/drafting waar er genoeg mogelijkheden zijn om met die dobbelstenen iets nuttig te doen. Spellen waarbij een 6 bv gewoon veel beter is als een 1 en waar je dus zeer afhankelijk bent van je worp laat ik sowieso links liggen.

Roll & writes ben ik absoluut geen fan van en laat ik meestal standaard links liggen. Ik heb wel een klein aantal roll & writes liggen thuis maar eigenlijk speel ik die niet zo snel, uitgezonderd Ganz schön clever en Welcome to .. Bij die laatste stoort het solitaire me wel (er is eigenlijk totaal geen interactie) maar thematisch spreekt die me het meest aan.

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 05 feb 2020, 11:26 
Spellen aan den Rijn
Avatar gebruiker

Berichten: 1976
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Nog geen jaar geleden heb ik er een column over geschreven. Inmiddels zijn er inderdaad vele Roll-and-writes bijgekomen. Toen reageerde niet iedereen instemmend over de overvloed van dit soort spellen. Zijn de meningen nog steeds verdeeld of is nu iedereen wel verzadigd met dit genre?

de-kolomnisten-van-de-lage-landen-f110/topic25529.html

_________________
Everybody has the right to play...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 05 feb 2020, 11:35 
Avatar gebruiker

Berichten: 2092
Woonplaats: Eindhoven
Écht interessant wordt het als er een dobbelspel, van het kaartspel, van het bordspel verschijnt.

Dat weer losjes gebaseerd is op een dobbelspel :crazy:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 05 feb 2020, 11:41 
9. Earth (2023)
Avatar gebruiker

Berichten: 2049
Woonplaats: Montezuma
Bridget schreef:
Zijn de meningen nog steeds verdeeld of is nu iedereen wel verzadigd met dit genre?


Antwoord is natuurlijk nee, want als iedereen verzadigd zou zijn, is er geen markt meer en stopt de productie vanzelf.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 05 feb 2020, 15:04 
Spellen aan den Rijn
Avatar gebruiker

Berichten: 1976
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Pura Vida schreef:
Bridget schreef:
Zijn de meningen nog steeds verdeeld of is nu iedereen wel verzadigd met dit genre?


Antwoord is natuurlijk nee, want als iedereen verzadigd zou zijn, is er geen markt meer en stopt de productie vanzelf.


Wij als veelspelers en fanatiekelingen zijn niet 'de markt', maar slechts een klein gedeelte. En onze mening is waarschijnlijk niet eens representatief voor de andere 'familie' spelers.

_________________
Everybody has the right to play...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 05 feb 2020, 15:57 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4131
Woonplaats: Geldrop/NL
Tja.......Ik maak me er niet druk om.
Over het algemeen vind ik Roll and Writes wel leuke spellen.

Er komen elk jaar meer en meer "gewone" spellen uit (voor veelspelers die van moeilijke regels houden en zo, zeg maar).
Dus is er ook meer basis om daar weer vlugge vlotte simpele dobbelvarianten van te maken.
Ik vind het prima.
Als veelspeler neig ik toch steeds vaker meer naar de korte makkelijke simpele onnozele familiespellen, dan het "echte grote mensenwerk" :mrgreen:

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 05 feb 2020, 15:59 
Groninger Gamer
Avatar gebruiker

Berichten: 5600
Woonplaats: Haren, Gn
Ik heb het in andere topics al wel eens laten vallen denk ik, ik was er al vrij snel klaar mee. 't Is niet dat het per se vervelende spelletjes zijn, het is soms best aardig tijdverdrijf en ik snap dat de spellenwinkel "voor elk wat wils" moet hebben, maar hoe meer dobbelversies en roll&writes er gemaakt worden, hoe minder andere spellen er uit komen (die mogeljk beter in mijn straatje passen) denk ik dan.
Dat is overigens ook weer niet waar, er komen gewoon drie keer zoveel spellen uit als vroeger en ik kan ze toch niet allemaal spelen. Dus het is eigenlijk wel makkelijk als ik bepaalde spellen niet eens in overweging hoef te nemen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 05 feb 2020, 16:12 
Avatar gebruiker

Berichten: 633
Woonplaats: Dordrecht
Geen enkel probleem mee, ook al speel ik er niet veel. Maar er zit altijd wel iets goeds/leuks tussen. En er komen zoveel spellen uit dat ik niet het gevoel heb dat er te weinig andere spellen uit komen hierdoor bijvoorbeeld....

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 05 feb 2020, 16:16 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
Toen ik die nieuwe aankondiging van 999 Games zag moest ik wel even zuchten ja, maar inderdaad, ik denk niet dat wij het juiste publiek zijn. Ik speel graag een spelletje Clever met mijn vriendin en/of familie, maar voor mij als solo veelspeler is de markt klein.

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
18 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Dobbelvariant en roll-and-write moe?  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®