Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





5 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 29 maart 2020, 14:07 
Uno

Berichten: 1
Hoi,

gezien het thema leek het ons interessant dit spel aan te schaffen. Vooral het samenwerken sprak er me wel in aan. Nu blijkt na een paar keer te spelen we telkens met te weinig speelkaarten overblijven waardoor het spel eindigt. Klopt de redenering dat er in het geval van 4 epidemie kaarten er maar 57 kaarten in het spel zitten, dus als je met 4 speelt en je telkens 2 kaarten moet nemen, je binnen maximaal 7 beurten het spel moet uitspelen ?

Dat lijkt me namelijk bijna onmogelijk ? Of zie ik hier iets over het hoofd ?

mvgr,

edd


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 29 maart 2020, 14:57 
Spelmagazijn.com
Avatar gebruiker

Berichten: 684
Je telling is correct. Je in totaal maximaal 29 beurten verdeeld over 4 spelers. Zo'n 7 rondes dus. Beter samenwerken is van belang en vooral goed gebruik maken van de verschillende rollen. Houd goed het doel in de gaten: 4 medicijnen maken. En werk daar zo snel mogelijk naartoe. Ondertussen houd je de grootste brandhaarden goed in bedwang.


Omhoog
Offline Profiel   Twitter   
 
BerichtGeplaatst: zo 29 maart 2020, 17:05 
3. El Grande Decennial Edition (2006)

Berichten: 683
Woonplaats: Meijel
En ben blij dat jullie het spel als onmogelijk zien, dan valt er dus nog veel te ontdekken 8)
Als je meteen zou winnen was er ook niet veel aan. Als je dan wint is de euforie ook groter.

Wat ik wel heel belangrijk vind bij een spel als Pandemie is dat de kaarten heel goed geschud worden vooraf.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 30 maart 2020, 09:16 
7. Azul (2017)
Avatar gebruiker

Berichten: 2901
Woonplaats: Noord-Brabant
Een klein spoiler indien je een tip wilt... Een tip die ik als demoër ook wel eens gaf als ik zag dat mensen in de problemen kwamen.

Onthoud dat je niet alle 3 de blokjes hoeft te verwijderen in een stad die bijna een uitbraak veroorzaakt. 1 of 2 volstaat waardoor je meer acties over zal houden. Beginnende spelers willen hier nog wel eens de mist in gaan.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 14 apr 2020, 11:54 
PIONier

Berichten: 3
Woonplaats: Almere
met de opgelegde maatregelen spelen we nu met de spelgroep ook vanuit huis via zoom. Ik film het bordspel en doe alle acties op aandragen van de medespelers. Ik heb gemerkt dat met minder spelers het spel wat makkelijker is. Al kan je dan natuurlijk minder gebruik maken van de rollen. Ook de rollen combinatie is belangrijk. Arts, coördinator of coördinator en onderzoeker maakt al een heel verschil maar beide combinaties zijn sterk.

Richt je vooral op het ontdekken van medicijnen. Je hoeft een ziekte niet de wereld uit te helpen. Alleen 4 medicijnen ontwikkelen (vaak helpt het wel als er 1 of 2 ziektes volledig weg zijn.je mag dan al die kaarten negeren).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
5 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Pandemic: Speelkaarten te weinig  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Tags

Pandemic, Pandemie



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®