Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





2 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 11 aug 2020, 08:22 
Grote Dienaar

Berichten: 102
Hoi allemaal,

Gisteravond 3x Tiny towns gespeeld.
In de opzet wordt een bepaald aantal gebouwen aangeraden. Deze hebben wij 3x gebruikt.

Bij het theater staat voor elke rij of kolom een uniek gebouw een punt oplevert. De verwarring komt kijken bij of. Na wat zoeken op BGG kwamen wij erachter dat in de Engelse uitleg het woord of niet bestaat maar er gewoon en staat. Als er een blauw gebouw staat in de rij en de kolom dan is dit maar 1 punt waard. Het maximaal aantal punten per theater is dus 6 maar dit moeten wel allemaal andere kleuren gebouwen zijn.

Voor toekomstige groepen handig om te weten.

Mochten er meer verduidelijkingen zijn laten we dit hier vooral plaatsen. De designer is aanwezig op BGG maar geeft vooral kort antwoord waardoor er soms nog steeds vraagtekens zijn bij een gebouw.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 20 jan 2021, 20:45 
Joker

Berichten: 5
Woonplaats: Oss
Goed om te weten, Arjen! Ik vind dat bij het lezen van de regels ook niet echt duidelijk.

Zelf heb ik ook nog een vraag over de solo variant. Heeft iemand daar ervaring mee?
Bij gebouwen- of monumentenkaarten die verwijzen naar een medespeler, kun je kiezen uit de grondstoffen van de grondstoffenstapel. Hoe gaat dat in zijn werk? Leg je dan één van de drie openliggende grondstoffen af om vervolgens een grondstof naar keuze op die plaats te leggen? Of blijven de oorspronkelijke drie kaarten die open liggen gewoon op tafel? In dat geval ben ik erg benieuwd wat er met de uitgekozen grondstof gebeurt. Verdwijnt die onderop de stapel of behoudt deze zijn originele plek?


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
2 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Tiny towns foutje in de vertaling  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Tags

Tiny Towns



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®