Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





24 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Vraag terraforming mars
BerichtGeplaatst: ma 01 mei 2017, 11:07 
Professor Pimpel
Avatar gebruiker

Berichten: 229
Woonplaats: Nieuwegein
Hallo,

Moet je bij het plaatsen van een stadtegel via een kaart ook de mega credits productie één omhoog doen?


In de gebruiksaanwijzing wordt dit wel gemeld bij de beschrijving van de standaard actue maar niet op blz bij de tegel uitleg.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 01 mei 2017, 12:55 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 688
Woonplaats: Gent
Enkel bij de standaardactie van een stad bouwen, mag je jouw productie van credits verhogen. Als je een stad bouwt via een kaart, dan volg je gewoon de instructies op de kaart. Dit is vergelijkbaar met het verhogen van jouw energieproductie, het leggen van bossen of oceanen Veel succes!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Vraag terraforming mars
BerichtGeplaatst: ma 01 mei 2017, 13:29 
Professor Pimpel
Avatar gebruiker

Berichten: 229
Woonplaats: Nieuwegein
Bedankt voor je antwoord. Maar als er geen * bij staat en je de standaard regels moet volgen dien je je credits wel op te hogen?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 01 mei 2017, 20:25 
Garnaal

Berichten: 369
Woonplaats: Duffel (België )
Yep dan mag je jouw creditproductie verhogen.
Zo spelen wij het toch.
Alles op de kaarten moet letterlijk gevolgd worden.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 02 mei 2017, 19:28 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 688
Woonplaats: Gent
In de regels staat dat je maar twee acties mag uitvoeren op jouw beurt. Eén van die acties kan een standaardactie zijn waarbij je een stad plaatst en jouw geldproductie met 1 verhoogt. Een andere actie kan een kaart spelen zijn waar je enkel en alleen de kaarten volgt in deze volgorde:
- Requirement
- Payment
- Immediate effects (enkel degene die op de kaart staan)
- Place cards

Het sterretje dat je kan terugvinden op sommige kaarten hebben enkel invloed over de regelafwijking bij het plaatsen van een stad bv. Noctis City e.d. (zie p 5 voor de regels van het plaatsen van een stad). Bijvoorbeeld de kaart 'Immigrant City' heeft geen ster en mag volgens de regels geplaatst worden die op pagina 5 staan. Je krijgt de bonus op de kaart, maar je mag jouw creditproductie dus NIET met 1 verhogen. Dat mag je dus enkel doen als je de standaardactie zou pakken waar je een stad wil zetten volgens de plaatsingregels.

Hopelijk is het wat duidelijker nu?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 03 mei 2017, 08:44 
Professor Pimpel
Avatar gebruiker

Berichten: 229
Woonplaats: Nieuwegein
Het is helemaal duidelijk nu. Bedankt allemaal voor de reacties!!!!!!!! Snel weer een poging wagen om mars bewoonbaar te maken


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 09 mei 2017, 10:53 
Professor Pimpel
Avatar gebruiker

Berichten: 229
Woonplaats: Nieuwegein
Ik heb afgelopen weekend weer een solo potje TFM gespeeld. Nu gehaald in de laatste ronde met 85 vp.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 01 sep 2017, 19:34 
5. Cuba (2007)
Avatar gebruiker

Berichten: 396
Woonplaats: Kleve
Zal het hier maar even vragen...Maar zijn er meer mensen die als ze dit spel spelen met verschillende mensen er telkens weer een discussie ontstaat over het interpreteren van de regels...En dan met name over de 1/2 acties per generatieronde...

Bas


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 01 sep 2017, 19:51 
www.zomerspel.be
Avatar gebruiker

Berichten: 2725
Woonplaats: Oosterzele (B)
Je doet 1 of 2 acties en daarna doet de volgende speler ook 1 of 2 acties, enz. Waarover gaat de discussie?

_________________
https://www.facebook.com/ditteriosracedoorspellenland


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 01 sep 2017, 19:56 
4. Caylus (2005)
Avatar gebruiker

Berichten: 396
Woonplaats: Kleve
Bijvoorbeeld in de standard project dat ze er meerdere doen daar voor 1 actie...Omdat de regels zegt " Each of them may be used several times during the same generation. "...


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 01 sep 2017, 23:32 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1361
Woonplaats: Leerdam
Frost schreef:
Bijvoorbeeld in de standard project dat ze er meerdere doen daar voor 1 actie...Omdat de regels zegt " Each of them may be used several times during the same generation. "...


Acties op kaarten mogen maar 1 keer per generatie gebruikt worden. De standaardacties hebben deze beperking dus niet. Dit betekent echter niet dat er meerdere gedaan mogen worden per gespendeerde actie.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 13 sep 2017, 18:56 
6. Blood Rage (2015)
Avatar gebruiker

Berichten: 65
Frost schreef:
Bijvoorbeeld in de standard project dat ze er meerdere doen daar voor 1 actie...Omdat de regels zegt " Each of them may be used several times during the same generation. "...


Per generatie onbeperkte acties, echter maximaal 2 acties achter elkaar. Wanneer iedereen is gepast, mag je acties uitvoeren totdat je niet meer kan.

Acties op kaarten mogen slechts 1 keer worden verzilverd. Tenzij je een 'kopieer robot' speelt, die de productie van èèn van jouw verzolverde kaarten kan kopieren.

Standaard acties/projecten mogen onbeperkt per generatie worde uitgevoerd. Echter, maximaal twee keer per beurt. Dus deze mogen altijd gespeeld worden.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 13 sep 2017, 21:49 
8. Brass (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 396
Woonplaats: Kleve
Dank Dominion, Zou denk ik er ook over ik ga ze deze reacties laten zien en kijken wat ze er mee doen...Bedankt allemaal...

Bas


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 14 sep 2017, 08:45 
4. 1830: Railways & Robber Barons (1986)
Avatar gebruiker

Berichten: 96
Woonplaats: Enschede
Dominion schreef:
Acties op kaarten mogen slechts 1 keer worden verzilverd. Tenzij je een 'kopieer robot' speelt, die de productie van èèn van jouw verzolverde kaarten kan kopieren.


Ik denk dat ik het goed lees en dat je die kaart verkeerd gebruikt.

Het is een _eenmalige_ actie (het is _geen_ blauwe kaart!), dat kopiëren van een productie-element, waar je de kopieer actie bij het uitspelen uitkiest en je past je productie (zowel positief als negatief) direct aan en daarna is de kaart niet meer te gebruiken.

Als je elke ronde het te kopiëren productiegedeelte zou mogen wisselen zou de kaart nog krachtiger maken. Zo heb ik in ronde 1 of 2 iemand 2 Titanium productie door de neus geboord, waar ik zelf 2 Titanium erbij kreeg. Dat is veel met een 2-spelers spel. :twisted:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 11 okt 2017, 17:42 
2. The Castles of Burgundy (2011)
Avatar gebruiker

Berichten: 65
GRDavies schreef:
Dominion schreef:
Acties op kaarten mogen slechts 1 keer worden verzilverd. Tenzij je een 'kopieer robot' speelt, die de productie van èèn van jouw verzolverde kaarten kan kopieren.


Ik denk dat ik het goed lees en dat je die kaart verkeerd gebruikt.

Het is een _eenmalige_ actie (het is _geen_ blauwe kaart!), dat kopiëren van een productie-element, waar je de kopieer actie bij het uitspelen uitkiest en je past je productie (zowel positief als negatief) direct aan en daarna is de kaart niet meer te gebruiken.

Als je elke ronde het te kopiëren productiegedeelte zou mogen wisselen zou de kaart nog krachtiger maken. Zo heb ik in ronde 1 of 2 iemand 2 Titanium productie door de neus geboord, waar ik zelf 2 Titanium erbij kreeg. Dat is veel met een 2-spelers spel. :twisted:


De robot mag uiteraard 1 keer gespeeld worden, maar geeft je wel het recht om een andere kaart te kopiëren en dus twee keer te spelen.

:thumbup:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
24 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Vraag terraforming mars  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Tags

Terraforming Mars



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®