Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





9 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 18 jul 2015, 23:57 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
Ik ben zinnens Alien Frontiers aan te schaffen maar ik heb hier en daar al vernomen dat een aantal uitbreidingen toch wel wenselijk zijn.
Daarom mijn vraag, welke uitbreidingen voegen echt iets toe aan de basis en zijn volgens jullie onontbeerlijk om Alien Frontiers écht goed te maken ??

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 19 jul 2015, 02:22 
Koning Paul!
Avatar gebruiker

Berichten: 2171
Woonplaats: Rotterdam
Het basisspel heb je meer dan genoeg aan, ik heb zelf de factions uitbreiding maar die maakt het spel vind ik alleen maar uit balans en traag. Wat wel goed is aan de factions uitbreiding is dat het een hele reeks nieuwe artifact kaarten toevoegd, die wel erg leuk zijn voor de variatie.

Outer belt heb ik sinds kort en 1 keer pas toegevoegd, deze speelde wel lekker weg, omdat er gewoon minder ingewikkelde meuk in 1 keer wordt toegevoegd.

Dus, ik zou aanraden: Lekker het basisspel spelen voor een tijdje.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 01 okt 2020, 10:59 
#homoludens
Avatar gebruiker

Berichten: 948
Woonplaats: Meijel
Gisteren deze eens afgestoft en op tafel gelegd.
Vorig jaar op de mathtrade in Essen gekocht, geen uitbreidingen erbij, en miss wel 3 jaar geleden voor het laatst gespeeld.

Maar wat een heerlijk spel is deze! Met 4 gespeeld... het mes tussen de tanden... en ja... miss komt er wel beetje geluk bij met de worpen in de laatste beurten, maar de spanning en verassende laatste beurten compenseert dat volkomen. Toppertje!!

En dan speelden we ook nog het lange spel met 8 kolonies, maar incl uitleg binnen 2 uur klaar.

Als ik de hoge waarderingen voor de uitbreidingen zie op internet... welke zou je dan ondertussen (laatste post over deze is 5 jr oud) toch aanraden? Mijn gevoel zegt dat hij in de basis meer dan goed genoeg is, en ben beetje bang dat de uitbreidingen miss wel meer variatie maar ook veel meer AP toevoegen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 01 okt 2020, 12:52 
10. El Capitán (0)

Berichten: 683
Woonplaats: Meijel
Net ff gekeken Frank, maar ik heb in mijn exemplaar de Outer Belt uitbreiding zitten.

Ga vrijdag niet tennissen, spelen we AF met uitbreiding :wink:


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 01 okt 2020, 18:59 
Condottiërre
Avatar gebruiker

Berichten: 932
Woonplaats: Utrecht
Ik heb van alle uitbreidingen een filmpje gemaakt,
even op youtube zoeken op alien frontiers spellenreporter :)

Outer Belt is leuk, Factions vind ik de leukste, vanwege je (geheime) agenda voor een bonuspunt. En kleine uitbreiding Faction Pack 1 omdat daar een voertuigje bij zit)
De rest is gewoon more of the same....


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 02 okt 2020, 11:16 
#homoludens
Avatar gebruiker

Berichten: 948
Woonplaats: Meijel
De Spellenreporter schreef:
Ik heb van alle uitbreidingen een filmpje gemaakt,
even op youtube zoeken op alien frontiers spellenreporter :)


Dat wou ik dus net niet doen ;)
Probeer juist wat meer discussie over de losse spellen hier, overzichtelijk en per spel los te krijgen. Ik vind dat zelf heel prettig, en helpt denk ik op de lange termijn de BSM site.

Evengoed bedankt! De energie en tijd die je op jouw manier in deze hobby stopt word gewaardeerd!

De Spellenreporter schreef:
Outer Belt is leuk, Factions vind ik de leukste, vanwege je (geheime) agenda voor een bonuspunt. En kleine uitbreiding Faction Pack 1 omdat daar een voertuigje bij zit)
De rest is gewoon more of the same....


Bedankt!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 02 okt 2020, 12:21 
Condottiërre
Avatar gebruiker

Berichten: 932
Woonplaats: Utrecht
Bongo schreef:
De Spellenreporter schreef:
Ik heb van alle uitbreidingen een filmpje gemaakt,
even op youtube zoeken op alien frontiers spellenreporter :)


Dat wou ik dus net niet doen ;)
:evil:

Evengoed bedankt! De energie en tijd die je op jouw manier in deze hobby stopt word gewaardeerd!

:clap: Dank je :)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 08 okt 2020, 20:34 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
Ik heb ondertussen bijna alle uitbreidingen van AF in mijn bezit vrees ik.
Als ik mag kiezen opteer ik zeker voor de Factions uitbreidingen, deze brengen toch wat meer variatie in het spel, zeker met de agenda kaarten. Outer belt vind ik persoonlijk nogal een gedoe met al dat geschuif met de kaarten, deze voeg ik raar of zelden toe.
De andere zijn extra facties voor de factions expansie en extra kaarten e.d. voor het basisspel.
Als je niet zinnens bent om AF vrij frequent te spelen is volgens mij de basis zeker voldoende, wil je wat extra ga dan voor de factions expansie !

We kunnen trouwens AF nog wel eens spelen op onze volgende interland ?? Als corona ooi eens weg wil gaan toch :roll:

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 09 okt 2020, 12:14 
#homoludens
Avatar gebruiker

Berichten: 948
Woonplaats: Meijel
dirk schreef:
We kunnen trouwens AF nog wel eens spelen op onze volgende interland ?? Als corona ooi eens weg wil gaan toch :roll:


Die doe ik graag!!

In deze corona tijden zijn hier al een paar gouden oudjes op tafel gekomen.... Alien Frontiers, E&T, Endeavor... en die smaken naar meer!

Snel maar datum prikken na de 2e golf....

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
9 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Uitbreidingen Alien Frontiers  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Tags

Alien Frontiers: Aurora



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®