Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




26 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Spirit Island?
BerichtGeplaatst: zo 20 sep 2020, 18:18 
2. Terraforming Mars (2016)
Avatar gebruiker

Berichten: 2049
Woonplaats: Montezuma
Edwin84 schreef:
Pura Vida schreef:
usurper schreef:
Precies het gevoel wat ik er ook bij had.

Ja, jammer is het wel. Misschien, zat ik net te denken, is het ook nog iets anders. Het thema zelf is negatief. Je vecht tégen iets, je breekt af, probeert te vernietigen. Misschien is dat nog wel wat me het meeste tegenstaat eigenlijk. Verreweg de meeste spellen die ik graag speel, zijn juist opbouwend van aard en positief.
Uitgaande van die gedachte: Wat vindt je dan van Pandemic?

Nu je het zo vraagt, ja dat staat me bij Pandemic ook een beetje tegen. Maar die spellen zijn wel véél soepeler, en bovendien makkelijk met kinderen te spelen. Maar inderdaad: de basis vind ikzelf ook maar zo zo. Schuiven met blokjes en omdraaien van kaarten. Rising tide is thematisch dan weer zó sterk dat het weer leuk wordt. Dat lukt bij Spirit Island duidelijk niet. Althans niet bij mij.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Spirit Island?
BerichtGeplaatst: ma 21 sep 2020, 08:14 
Sojaboon
Avatar gebruiker

Berichten: 27
Spirit Island vind ik echt fantastisch. Mocht iemand door dit topic heen bladeren en het hierdoor laten liggen, geef het een kans. Maar dit is wel een spel met een (zeer) hoge complexiteit.

Dit spel is geweldig zowel als solo als coöp. Coöp zou ik het met maximaal 3 spelen (6 spelers met de uitbreiding zou ik nooit aan beginnen). 2 personen, 2 spirits ieder is de beste gezamenlijke puzzelervaring die er is. Met 'how to play' op YouTube kom je wel makkelijker op gang dan met het rulebook.

Start met een spirit en dan wel: Lightning's Swift Strike zonder Blighted Island rules, scenario of adversary. Alles hier is vrij rechttoe rechtaan en met de special rule van LSS, kom je zelden in de knoop met langzaam versus snel. Als je 2/3 potjes hebt gespeeld, probeer dan een andere spirit als River Surges of Vital Strength of the Earth. Probeer dan pas Ocean's Hunger of Shadows Flicker (op de een of andere manier staat in de rulebook dat dit een beginners spirit is, maar dat is ze niet).

Je ziet na een paar potje (met bovenstaande spirits) dat het eigenlijk niet zo moeilijk meer is om te winnen in standaard modus. Dan kun je adversaries of scenario's toevoegen en meerdere spirits tegelijk spelen.

Spelen met 2 of 3 spirits tegen een hoog level adversary win je altijd maar op het nippertje (als je al wint). Een fantastisch spel met een fantastische ervaring.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Spirit Island?
BerichtGeplaatst: ma 21 sep 2020, 09:17 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 144
Woonplaats: Almere
Eens met hierboven, Spirit Island is geweldig, misschien wel de beste coop tot nu toe.
Als je zonder adversary speelt zou je eigenlijk niet moeten kunnen verliezen, als jij het spel echter ziet als gortdroog vanwege het plaatsen van mannetjes en gebouwtjes, dan weet ik niet precies hoe je hebt gespeeld.
Je verliest niet automatisch en ziet dat van mijlenver aankomen, dat is juist het spel, je weet wat er gaat gebeuren en moet dat voorkomen. En vergelijken met pokemon vanwege termen als defend this en damage that? Klinkt wel erg vergezocht.
Maarja, iemand anders gelukkig die het wel kan waarderen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Spirit Island?
BerichtGeplaatst: ma 21 sep 2020, 23:43 
4. Gaia Project (2017)
Avatar gebruiker

Berichten: 2049
Woonplaats: Montezuma
Gelukkig maar, dat er ook velen zijn die Spirit Island graag spelen. Want zo'n mooi thema verdient gewoon een gaaf spel. Helaas gold dat dus niet voor mij. En dat was niet het verliezen of winnen, want natuurlijk hoort verliezen bij spelen en leer je vanzelf te winnen. Nee, voor mij was het dus dat repetitieve kaarten omdraaien, het voorspelbare beeld op je bord en het afbrekerige mechaniekje. Smaken verschillen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Spirit Island?
BerichtGeplaatst: wo 30 sep 2020, 11:12 
9. HET VERLATEN STATION (2018)

Berichten: 73
Ook ik ben een fan van Spirit Island, een van mijn favoriete spellen. Het regelboek is een hoop regels, maar alles staat er duidelijk in, en ik persoonlijk heb weinig problemen gehad na het eerste leerspelletje (gewonnen). Het blijft altijd goed nadenken over je acties, maar dat maakt het juist leuk. I love it when a plan comes together.

Het thema zie ik niet als negatief. Ik ben het eiland en zijn bewoners aan het verdedigen. Eigenlijk wel mooi dat de lelijke kanten daarvan niet verborgen worden, want sommige geesten hebben flinke bijkomende schade.

Ik speel al een poos met event kaarten, dus de voorspelbaarheid is tegenwoordig een stuk minder.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Spirit Island?
BerichtGeplaatst: zo 24 sep 2023, 23:56 
PIONier

Berichten: 4
999Games gaat Spirit Island in het Nederlands uitbrengen, heb ik begrepen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Spirit Island?
BerichtGeplaatst: do 19 okt 2023, 13:21 
.

Berichten: 229
Fransdimeeple schreef:
999Games gaat Spirit Island in het Nederlands uitbrengen, heb ik begrepen.


Ja inderdaad, maar ik snap dat niet helemaal. Het was begrijpelijk geweest als ze Horizons of Spirit Island hadden uitgebracht. Ik verwacht niet echt een markt voor dit spel in Nederland omdat de veel/expertspeler hem waarschijnlijk al heeft. En 999 kennende zullen ze de uitbreidingen wel niet allemaal uit gaan geven….


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Spirit Island?
BerichtGeplaatst: do 26 okt 2023, 17:11 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 114
Woonplaats: Wageningen
Vind het wel stoer dat ze zo'n expert-spel oppakken! En aangezien ze de CATAN lijn uitbrengen kunnen ze dit qua marketing ook als een soort "omgekeerd kolonisten" neerzetten.
Ik ben benieuwd of er voor dit spel een breder publiek te vinden is (al zou ik ook beginnen met horizons uit te geven, want dat is toch wel een lagere instap qua complexiteit en aanschafprijs)

_________________
Afbeelding
Een regionale bordspelagenda, blogs en meer: WageningenBoardGamers


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Spirit Island?
BerichtGeplaatst: vr 10 nov 2023, 11:38 
WeightedDice Utrecht
Avatar gebruiker

Berichten: 2
Ik had mijn twijfels over Spirit Island. Ik wilde het proberen voordat ik het besteld, dus ik heb het op Steam gespeeld. Het is een top implementatie en een prima manier om het spel uit te proberen.

Het spel is niet taalonafhankelijk. De spelersborden hebben veel tekst.

_________________
Weighted Dice Utrecht https://www.meetup.com/weighted-dice-board-gaming-community/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Spirit Island?
BerichtGeplaatst: wo 03 jan 2024, 11:11 
Meeple

Berichten: 11
Woonplaats: Leiden
Heb Spirit Island al een tijd in de kast staan. Mijn Engels is vrij goed (spel regelmatig engelstalige spellen) maar kwam niet door de regels heen. Heb hem nu in het Nederlands besteld want ik wil dit spel gewoon gaan begrijpen. Hopelijk lukt het in het Nederlands wel :oops: Het kan ook zijn dat het te veel administratie is voor mijn smaak. Pandemic vind ik geweldig. Speel ook veel Marvel Champions. Het moet toch een keer lukken zou ik denken.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Spirit Island?
BerichtGeplaatst: do 04 jan 2024, 10:33 

Berichten: 149
Woonplaats: 's-Gravenzande
Het is echt pittig! Mijn tip: speel het met iemand die de regels goed kent. Die helpt je er doorheen

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
26 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Spirit Island?  

Gebruikers die deze topic waarderen

Ghuda

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Tags

Spirit Island



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®