Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




19 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 01 okt 2020, 17:56 
Party Animal
Avatar gebruiker

Berichten: 421
Woonplaats: Amersfoort
Barrage is een topspel, vrij zware en tight euro met veel interactie. Ik heb de kickstarter versie. Ja dat was een drama, jammer dat deze schaduw het spel blijft achtervolgen. Ze hebben inmiddels alles wel rechtgezet, ik heb nu geloof ik wel 12 wielen. Mocht er iemand ooit eentje nodig hebben let me know.

Ik heb het nu 5x gespeeld. Met vier heeft mijn voorkeur al is 2 ook nog wel goed. De uitbreiding kan ik zeker aanraden, geeft wat meer opties en daarmee is het iets minder tight wat wel lekker is. Wat mij betreft een aanrader!

De retailversie is prima, de productiefouten uit de kickstarter hebben ze eruit gehaald.

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 02 okt 2020, 12:51 
Just my luck
Avatar gebruiker

Berichten: 1063
Woonplaats: Groningen
Edwin84 schreef:
Wat ging er allemaal mis dan?

Cranio ging mis. Pure hoogmoed en dedain naar backers gecombineerd met lange perioden radiostilte. En de communicatie die er vervolgens wel was klopte vaak niet. Of dat nou incompetentie of leugenachtigheid was, staat open voor interpretatie. Wat niet hielp is dat er weinig oprechtheid zat achter de zuinige excuses die ze maakten.

De verwachting bij backers was een spel met de productiekwaliteit van een spel als Lisboa, maar dat is niet waargemaakt. De houten speelstukken zijn prima, maar er lijkt vooral bespaard te zijn op het karton. De randen van het speelbord zijn niet omkleed en dat is vooral een issue omdat de onderlinge lagen veel losser lijken te zitten dan bij het karton van de meeste andere spellen in m'n collectie. Ik ben benieuwd hoe het spel zich houdt na verloop van tijd.

Maar hé, laat je vooral niet depressief maken door de Kickstartersoap! Het is, tegen m'n verwachting in, voor mij het beste spel van 2019. De setting en de artwork vind ik mooi en doet me denken aan een mix van Terra Mystica en Brass. Het is een heerlijk, logisch spelend planwerk en één van Simone Luciani's beste spellen tot nu toe.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 02 okt 2020, 13:48 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2649
Woonplaats: Etten-Leur
Bruno schreef:
Edwin84 schreef:
Wat ging er allemaal mis dan?

Cranio ging mis. Pure hoogmoed en dedain naar backers gecombineerd met lange perioden radiostilte. En de communicatie die er vervolgens wel was klopte vaak niet. Of dat nou incompetentie of leugenachtigheid was, staat open voor interpretatie. Wat niet hielp is dat er weinig oprechtheid zat achter de zuinige excuses die ze maakten.

De verwachting bij backers was een spel met de productiekwaliteit van een spel als Lisboa, maar dat is niet waargemaakt. De houten speelstukken zijn prima, maar er lijkt vooral bespaard te zijn op het karton. De randen van het speelbord zijn niet omkleed en dat is vooral een issue omdat de onderlinge lagen veel losser lijken te zitten dan bij het karton van de meeste andere spellen in m'n collectie. Ik ben benieuwd hoe het spel zich houdt na verloop van tijd.

Maar hé, laat je vooral niet depressief maken door de Kickstartersoap! Het is, tegen m'n verwachting in, voor mij het beste spel van 2019. De setting en de artwork vind ik mooi en doet me denken aan een mix van Terra Mystica en Brass. Het is een heerlijk, logisch spelend planwerk en één van Simone Luciani's beste spellen tot nu toe.
Bedankt voor de reactie. Nu is het me duidelijker. Ik wacht toch met kopen.

Na het kijken van een review lijkt het spel me te tight en gemeen wellicht voor onze speelgroep. Wellicht als ik hem een keer heb kunnen spelen dat ik een beter beeld heb en het wel aandurf.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 02 okt 2020, 14:04 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
Ik heb het spel 1x gespeeld en begon er met lage verwachtingen aan omdat zowel het thema als de vormgeving met totaal niet aanspraken. Uiteindelijk overtrof het mijn verwachtingen, maar niet heel hard. Ik vond de player boards en de action selection goed werken en leuk uitgewerkt, maar wat er op het bord gebeurde kon me maar matig boeien. Ik merkte ook dat naar het einde toe bleek dat je eerste bouwsels toch wel erg veel invloed hadden. Je moet dus al heel lang op voorhand naar het einde toe plannen en dat is toch niet helemaal mijn ding. Schaarste en érg strategisch (lange termijn, in tegenstelling tot tactisch).

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
19 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - beken kleur: Barrage (Wasserkraft) is een super spel.  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Tags

Barrage, Wasserkraft



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®