Edwin84 schreef:
Wat ging er allemaal mis dan?
Cranio ging mis. Pure hoogmoed en dedain naar backers gecombineerd met lange perioden radiostilte. En de communicatie die er vervolgens wel was klopte vaak niet. Of dat nou incompetentie of leugenachtigheid was, staat open voor interpretatie. Wat niet hielp is dat er weinig oprechtheid zat achter de zuinige excuses die ze maakten.
De verwachting bij backers was een spel met de productiekwaliteit van een spel als Lisboa, maar dat is niet waargemaakt. De houten speelstukken zijn prima, maar er lijkt vooral bespaard te zijn op het karton. De randen van het speelbord zijn niet omkleed en dat is vooral een issue omdat de onderlinge lagen veel losser lijken te zitten dan bij het karton van de meeste andere spellen in m'n collectie. Ik ben benieuwd hoe het spel zich houdt na verloop van tijd.
Maar hé, laat je vooral niet depressief maken door de Kickstartersoap! Het is, tegen m'n verwachting in, voor mij het beste spel van 2019. De setting en de artwork vind ik mooi en doet me denken aan een mix van Terra Mystica en Brass. Het is een heerlijk, logisch spelend planwerk en één van Simone Luciani's beste spellen tot nu toe.