Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





10 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 13 okt 2020, 21:30 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 2754
Woonplaats: Utrecht
Barrage is een spel wat uitersten van emoties oproept,
aan de ene kant is het een spel dat heel goed in elkaar steekt,
aan de andere kant heeft de uitgever er misschien wel de slechtste kickstarter campagne ooit van gemaakt.

Ik wil graag deze twee kanten van elkaar scheiden,
dus als je een mening hebt over de kickstarter campagne
dan kun je je opmerkingen hier terecht,
de meningen over het spel zelf kunnen in dit draadje worden gepost.

Ik heb wel een boel gelezen over de KS, maar ik heb zelf de retail versie gekocht zonder enig probleem met de inhoud van de doos.

Hopelijk hebben jullie inmiddels een fatsoenlijke versie van Barrage in handen,
of heb je de handdoek in de ring gegooid en alweer afstand van het spel gedaan?
Ik ben benieuwd.

_________________
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 13 okt 2020, 21:46 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
De slechtste KS ooit? Welnee. Dan denk ik eerder aan de gore oplichter Rick Falch en de KS voor Up Front. Die heeft zijn backers immers van een hoop geld beroofd.

Niets mis met mopperen over een campagne met problemen en slechte communicatie, maar het wordt een tikkie zielig om daar eeuwen over door te blijven zeuren. Klaar, gepasseerd station, het spel ligt op tafel, geniet ervan.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: di 13 okt 2020, 21:50 
Completionist
Avatar gebruiker

Berichten: 2219
Woonplaats: Den Haag
Unbroken was ook een barslechte ervaring waarbij we tot twee keer toe extra moesten betalen om het spel te krijgen; weet je nog @Hippe?

_________________
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: di 13 okt 2020, 22:13 
Website beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2470
Erwin schreef:
De slechtste KS ooit? Welnee. Dan denk ik eerder aan de gore oplichter Rick Falch en de KS voor Up Front. Die heeft zijn backers immers van een hoop geld beroofd.

Niets mis met mopperen over een campagne met problemen en slechte communicatie, maar het wordt een tikkie zielig om daar eeuwen over door te blijven zeuren. Klaar, gepasseerd station, het spel ligt op tafel, geniet ervan.
Helemaal mee eens! Spellen nooit ontvangen na jaren of opgelicht worden is veel erger dan een uitgever die zich verkeken, voorbij gelopen heeft en uiteindelijk toch alles zo goed en kwaad als het kan en gaat het probeert op te lossen of je het nu wel of niet eens bent met hun werkwijze!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 13 okt 2020, 22:36 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 2754
Woonplaats: Utrecht
Erwin schreef:
Klaar, gepasseerd station, het spel ligt op tafel, geniet ervan.

helemaal mee eens, en daarom gaf ik aan dat ik de reacties over de KS apart wil zetten van de reacties over het spel.

_________________
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 13 okt 2020, 23:01 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
JeVo schreef:
Erwin schreef:
Klaar, gepasseerd station, het spel ligt op tafel, geniet ervan.

helemaal mee eens, en daarom gaf ik aan dat ik de reacties over de KS apart wil zetten van de reacties over het spel.


Ik snap en waardeer jouw intenties :thumbup:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: wo 14 okt 2020, 00:31 
Just my luck
Avatar gebruiker

Berichten: 1063
Woonplaats: Groningen
JeVo schreef:
Barrage is een spel wat uitersten van emoties oproept,
aan de ene kant is het een spel dat heel goed in elkaar steekt,
aan de andere kant heeft de uitgever er misschien wel de slechtste kickstarter campagne ooit van gemaakt.

In een ander topic hier ook al eens wat over gezegd en het was inderdaad geen fraaie toestand. Maar er zijn nogal wat Kickstarters rampzaliger verlopen en eigenlijk iedereen heeft gekregen waarvoor ze betaald had. Dus nee, bij lange na niet "de slechtste Kickstarter".

Een trofee voor beroerdste communicatie mag wat mij betreft wel naar Cranio Creations, want een Kickstarter projectleider die het Engels onvoldoende beheerst, foute informatie verstrekt en neerkijkt op de zorgen van backers bleek een explosief recept.

Wat wel erg opviel was een zeer vasthoudende harde kern van backers die werkelijk maanden bleven doorzagen over zaken die al waren toegegeven of die toch echt niet zo belangrijk waren - naast de terechte klachten. Maar wat maakt nou dat mensen zó tot in het onredelijke in de gordijnen zijn geklommen? Misschien is het de kloof in verwachtingen tussen de gevestigde reputatie van Cranio Creations en hoe backers zich behandeld voelden. Kickstarter en retail zijn duidelijk twee verschillende takken van sport.

Ik ben één van de mazzelaars die vrij vlot vervangende onderdelen heeft ontvangen en zelfs de tweede "reparatie Kickstarter campagne" is zonder noemenswaardige kleerscheuren binnengekomen. Al was dat meer geluk dan wijsheid gezien de onbeschermde enveloppe en de vouwen in het karton.

Maar de paar keer dat ik Barrage nog maar heb kunnen spelen vond ik het een heerlijke ervaring, dus hij gaat voorlopig de kast niet verlaten.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 14 okt 2020, 09:11 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1057
Woonplaats: Beverwijk
Het was van twee kanten een vervelende kickstarter.
De rol van Cranio is hierboven duidelijk beschreven. De backers gingen ook behoorlijk los op Cranio. Erg jammer, maar ik heb het voor kennis aangenomen en gewacht op de uiteindelijke levering. Je kon je vraagtekens zetten bij de verpakking, bij mij was alles netjes geleverd.

Op Unbroken moet ik ook nog wachten en de kickstarter van Gripmat was ook een puinhoop.
Kickstarter is nou eenmaal anders dan kopen bij een winkel.

Op dit moment ben ik bezig om de spelregels van Barrage door te nemen. Ik heb er zin om het te spelen.

_________________
We live to survive our paradoxes


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 14 okt 2020, 09:42 
#homoludens
Avatar gebruiker

Berichten: 948
Woonplaats: Meijel
Slechtste.... nee hoor... by far niet de slechtste.
Maar als ik in de USA zou zitten.... en vorige week een update zou krijgen dat de goederen onderweg zijn......

Ik heb met Carnival Zombie 2nd ed een kickstarter lopen, die November 2019 geleverd zou gaan worden, en waar we vorige maand een update van kregen dat voor bepaalde mini's nog wat details niet goed waren......

Oftewel... dat gaat nog minimaal 6 maanden duren, maar eerder een jaar.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 14 okt 2020, 10:49 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4025
Ook ik snap de intenties van de splitsing, maar volgens mij is het mosterd na de maaltijd. Velen hebben hier enige tijd geleden op dezelfde vraag al hun mening gegeven, al dan niet met hun bevindingen over de campagne. Maar om mijn bijdrage nu weer te herhalen en heel geforceerd te gaan splitsen... mijn reactie is te lezen in je eerdere topic :thumbup:. Het begint hier zowaar te lijken op een Barrage forum :lol:.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
10 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Barrage had misschien de slechtste Kickstarter campagne ooit  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Tags

Barrage, Wasserkraft



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®