Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Nederlandse Spellenprijs - nominaties





19 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Maharadja: regelvraag
BerichtGeplaatst: za 17 dec 2005, 19:33 
Avatar gebruiker

Berichten: 1344
Woonplaats: Eindhoven
Tijdens je beurt mag je je architect onbeperkt laten reizen (mits je de eventuele tol betaalt). Geldt dat ook wanneer je als actie 'bouw 1 paleis en 1 huis' uitvoert, tussen de bouw van beide nog snel even van de ene naar de andere stad wil verkassen?

Ik dacht van wel, maar het kwam mij dan ook bijzonder goed uit ;)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 17 dec 2005, 20:13 
www.rollthedice.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1785
Woonplaats: Geldrop
Als wij het spelen mag het ook.

_________________
Groeten Pieter
www.rollthedice.nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 17 dec 2005, 22:15 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Volgens mij ook; het staat niet met zoveel woorden in de handleiding, maar de beperkingen aan het reizen en bouwen melden niets over dat dit allemaal in één en dezelfde stad moet gebeuren.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 18 dec 2005, 11:28 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6013
Woonplaats: Leusden
Knip- en plakwerk van mijn site:

Vraag: een actie staat twee handelingen toe (bijv. huis & paleis bouwen). Mag je tussen de verschillende handelingen door naar een andere stad reizen?

Antwoord: je mag tussen de losse deelhandelingen door naar hartelust reizen.

------

Vraag: Je kiest tweemaal de actie ?huis & paleis bouwen?. Mag je bijv. eerst de twee huizen in dorpen plaatsen, daarna reizen en ten slotte de paleizen bouwen? Of moet je elke individuele actie volledig afwikkelen voordat je aan de volgende begint?

Antwoord: je mag bijv. eerst de twee huizen bouwen. Per saldo gooi je beide acties op één hoop, voer je de losse deelhandelingen in de door jou gewenste volgorde uit en tussen de bedrijven door mag je naar hartelust reizen. Een ander voorbeeld: aan het begin van de ronde bezit je de zwerfmonnik (gratis reizen). Stel je kiest voor de acties ?karakterkaarten? en ?paleis + huis?. Dan mag je bijv. eerst een huis bouwen, daarna gratis naar een stad reizen, vervolgens de zwerfmonnik ruilen voor de bouwmeester en ten slotte een paleis bouwen voor 9 goud.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 18 dec 2005, 22:01 
Avatar gebruiker

Berichten: 1344
Woonplaats: Eindhoven
Dankjulliewel, nu blijft mijn winstpartij fier overeind! Zonder valsspelen :)

Het houdt tevens in dat bij volgende keren de strategie van mijn tegenspelers aangepast zal worden...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 01 mei 2013, 06:55 
3. Imperial (2006)

Berichten: 113
Woonplaats: antwerpen
mag een speler 2 huizen in hetzelfde dorp bouwen zodat niemand daar nog kan bouwen?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 02 mei 2013, 09:46 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5719
Woonplaats: Rijen
sprangers_stefan schreef:
mag een speler 2 huizen in hetzelfde dorp bouwen zodat niemand daar nog kan bouwen?


Ja, dat mag.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 28 nov 2013, 20:53 
-

Berichten: 6
Woonplaats: Berghem
Kan iemand mij antwoord geven op het volgende:
De maharadja wordt in de stad geplaatst van de gouveneur die onderaan het spoor staat. Vervolgens wordt de gouveneur bovenaan het spoor geplaatst. Kan het nog zijn dat de maharadja in 1 speelronde nog van stad verwisselt door het verschuiven van een gouveneurs onderin? Of kun je alleen door met de gouveneur te schuiven de stadsvolgorde voor de volgende ronde bepalen?

Ook kun je (in theorie) de bovenste gouveneur naar beneden verschuiven zodat een andere gouveneur bovenaan komt te staan, waardoor de maharadja in de verkeerde stad staat? Of is het niet mogelijk om de bovenste gouveneur te verschuiven in het spoor?

Dit alles betekent nogal wat voor je tactiek namelijk.

Bedankt alvast!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 28 nov 2013, 20:57 
6. Concordia (2013)

Berichten: 707
Woonplaats: Burcht (Antwerpen)
Hij schuift maar 1 keer per ronde, om het even wat er gebeurt met de fiches.

_________________
[img]https://www.bordspelmania.eu/images/bgg/Stefaan_Henderickx.png[/img]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 29 nov 2013, 11:36 
-

Berichten: 6
Woonplaats: Berghem
En dat is aan het begin van de ronde, dus blijft de maharadja onbewogen de gehele ronde in dezelfde stad staan.
Oftewel, het spoor heeft alleen invloed op de vervolg speelronde...?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 29 nov 2013, 14:18 
9. Above and Below (2015)
Avatar gebruiker

Berichten: 844
Woonplaats: Meijel
Maharadja beweegt niet -> klopt !


Maar las nog iets anders:

Tijdens je beurt mag je je architect onbeperkt laten reizen (mits je de eventuele tol betaalt). Geldt dat ook wanneer je als actie 'bouw 1 paleis en 1 huis' uitvoert, tussen de bouw van beide nog snel even van de ene naar de andere stad wil verkassen?
-> Nee dit mag absoluut niet !!!!!!!!!!!!!!
Je voert op 1 plek de actie uit. Staat duidelijk in de regels. Acties mogen niet opgesplitst worden.
Dus je staat in een stad, en daar bouw je dan je paleis, en plaats je ergens je dorp. Het is niet veroorloofd om eerst een dorp te bouwen, daarna goedkoper te reizen en dan pas je paleis te stichten !

Staat duidelijk genoeg in de regels.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 30 nov 2013, 11:13 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5719
Woonplaats: Rijen
Waar dan?

Volgens mij mag je - zoals hierboven aangegeven - tussen de actie-delen door, vrij reizen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 21 dec 2013, 02:17 
Rooster Booster
Avatar gebruiker

Berichten: 89
BaSL schreef:
Waar dan?

Volgens mij mag je - zoals hierboven aangegeven - tussen de actie-delen door, vrij reizen.


Beetje late reply, maar dit klopt Basl. Ulrich Blennemann van Phalanx Games heeft deze vraag zelf beantwoord:

A player normally chooses two actions during a turn. Can a player freely mix "parts" of his Actions and execute them in any order? For example, after choosing "Build Palace/House" and "Change Character" on the dial, can the player build a House, then Change Character, and finally build the Palace?

ANSWER: Yes. You may mix parts of actions freely. But you must execute all parts to avoid the other players getting 2 gold each.

_________________
Klik hier voor al mijn video's op Youtube of BGG


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 23 dec 2013, 14:20 
1. Star Realms (2014)
Avatar gebruiker

Berichten: 844
Woonplaats: Meijel
Bedankt.

Het staat trouwens ook in de regels zo beschreven bij een van de voorbeelden.
Daar wordt ook een voorbeeld beschreven van iemand die tussen het dorp en paleis bouwen een reisje maakt.

Hierdoor de laatste editie nog overduidelijker gewonnen ;-)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 25 mei 2019, 14:30 
.

Berichten: 70
Woonplaats: Nijmegen
aanvullend vraagje: De aannemer ('5') mag kostenloos een extra huis bowen. Moet dit eigen voorraad afkomstig zijn (onze spelwijze) of mag dit uit de algemene voorraad zijn?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
19 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Maharadja: regelvraag  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 3 gasten


Tags

Maharadja, Phalanx Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Stijl afkomstig van StylerBB.net & kodeki. Logo door Henk Rolleman
board3 Portal - gebaseerd op phpBB3 Portal
Vertalingen door phpBB.nl & phpBBservice.nl
phpBB SEO