Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





9 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 14 jun 2011, 11:36 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1677
Woonplaats: Delft
Geachte mede forummers,

Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die dit spel gespeeld hebben? Ik ben erg benieuwd wat voor quests er in zouden zitten, ik heb van thedicetower de videoreview gezien van de eerdere d&d boardgame van vorig jaar en dat de monsters blijven komen ofzo, maar dit gaf mij nog niet heel erg een indruk van dit spel.

Ik ben erg benieuwd naar dit spel omdat ik co-op nogal leuk vind en mijn vriend nogal weg is van bv thunderstone en runebound.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 14 jun 2011, 13:13 
Meeple

Berichten: 17
ook nog niet gespeeld maar ben er wel in geinteresseerd.

op http://www.2d6.org staat een naar mijn mening goeie video review van dit spel alsook zijn voorganger.

edit: http://www.2d6.org/2011/03/dungeons-dra ... eo-review/

_________________
the lunatic is on the grass.
Remembering games and daisy chains and laughs.
-Pink Floyd


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 14 jun 2011, 16:35 
Hazelnoot Ridder

Berichten: 631
Woonplaats: Diest (Belgiƫ)
Leuk spel maar hou wel rekening met heel wat bookkeeping, zoals dat zo mooi heet in het Engels. Dat komt door het feit dat er geen gamemaster is die dat voor je doet en dat de spelers zelf de monsters moeten managen. De acties van de monsters staan voorgeprogammeerd op de bijbehorende kaarten en dat vraagt wel wat leeswerk.

Uiteindelijk komt alles neer op vechten, vechten, vechten. Dit op basis van de scenario's die worden meegeleverd.

Heel mooi ook, maar ook heel duur. Alleen kopen als je verwacht dat je het veel zult spelen. Het spel is eigenlijk het leukst met twee of drie spelers of solo, dus als je veel met je vriend speelt is dit zeker het overwegen waard. Een groot voordeel is ook dat het spel, ondanks het leeswerk, relatief snel wegspeelt.

Persoonlijk vind ik het erg jammer dat op de (vele) kaarten nogal veel tekst voorkomt en dat ze niet echt veel illustraties bevatten. De mini's zijn dan weer wel erg mooi.

De herspeelbaarheid wordt gegarandeerd door de steeds willekeurige volgorde van de kaarten en de tegels die tijdens het verkennen worden aangelegd. Ook goed te combineren met Castle Ravenloft, de iets minder leuke voorganger. Nummer drie, The Legend of Drizzt, is ondertussen ook al aangekondigd.

Hou er ook rekening mee dat dit geen D&D-spel is. Hardcore D&D-ers vinden dat er te weinig vlees aan dit bot zit.

_________________
https://detafelplakt.com/


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 15 jun 2011, 15:04 
BGG Admin
Avatar gebruiker

Berichten: 241
Woonplaats: De Haan
Een vriend van me heeft het, zelf nog niet kunnen spelen maar hij zegt dat het een stuk moeilijker en ingewikkelder is dan zijn voorganger.

Is ook een beetje meer gebaseerd op de laatste versie van D&D en daar telt voornamelijk nog combat.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 15 jun 2011, 15:29 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1677
Woonplaats: Delft
@barad: dus die vriend raad eigenlijk de versie ervoor aan ? ( mij lijkt het thema daarvan ook leuker, maar ik las op internet dat de laatste versie gestroomlijnder is)

@dominique: Heel erg bedankt voor deze uitgebreide reactie. Ik denk dat ik idd voornamelijk samen met mijn vriend zou spelen, fijn om te horen dat het dan erg leuk is, want daar had ik ook nog zo mijn twijfels over. Ik heb pas 6 keer d&d gespeeld, dus ik zelf ben absoluut geen hardcore d&d-er. Mijn vriend heeft het meer gespeeld maar zou ik ook geen hardcore willen noemen.

De korte speelduur spreekt mij idd erg aan. Want dat is wat ik jammer vind aan runebound naast het vooral bezig zijn met jezelf zijn we standaard ook meer als 4 uur bezig. Dat lijken me de voordelen aan de d&d spellen. Echter begin ik nu wel te twijfelen of ik de voorganger zou nemen of deze, waarom vind jij de voorganger minder leuk?

@quantaca: bedankt voor de link, ik heb de helft van de review van WoA gekeken om een indruk te kijken, echter vind ik zijn reviews niet erg fijn om naar te kijken/luisteren. Ik zal de review van zijn voorganger ook nog wel een kans geven.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 15 jun 2011, 19:44 
BGG Admin
Avatar gebruiker

Berichten: 241
Woonplaats: De Haan
Dat waren maar zijn eerste indrukken dat hij mij gegeven heeft, dus daar zou ik nu ook niet volledig op gaan. Maar zijn naar het schijnt veel zwaardere missies om te overleven.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 15 jun 2011, 22:27 
10. Flash Point: Fire Rescue (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 554
Woonplaats: Bredene
heb dus zowel d&d ravenloft als d&d ashardalon en drizzt is al in pre-order.
als ik zou moeten kiezen kies ik voor ashardalon. de encounters en monsters zijn iets moeilijker, maar de treasure cards zijn deze versie iets waard inplaats van de (meestal) nutteloze blessings uit ravenloft. het leuke is ook dat ze compleet met elkaar combineerbaar zijn doormiddel van officiele extra missies. deze moet ik wel nog eens uit proberen. mocht je eens in de buurt van bredene zijn, kun je deze gerust eens komen proberen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 16 jun 2011, 15:54 
Meeple

Berichten: 17
@missiloon ja ik geef toe dat hij een nogal irritant accent heeft, maar ik vond wel dat het mechanisme goed aan bod kwam (tenzij dat dat de andere review was tis een tijdje geleden dat ik ze gezien heb) en dat mis ik toch vaak bij andere reviews, de componenten kan ik op BGG ook wel zien.

_________________
the lunatic is on the grass.
Remembering games and daisy chains and laughs.
-Pink Floyd


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 08 jul 2011, 14:19 
Meeple

Berichten: 11
Ikzelf heb ook beide spellen in mijn bezit (Ravenloft en Ashardalon). Ik speel deze vaak in 2-player samen met mijn vriendin, die dit ook vrij leuk vindt. De meegeleverde quests (een 12-tal per spel) zijn gevarieerd en meestal vrij uitdagend zelfs.
Ikzelf vind dit ook 2 topspellen, ze zijn beide eenvoudig van opzet, met een minimum aan regels en spelen vrij snel, pak een uurtje per quest. De miniatuurtjes zijn van hoogstaande kwaliteit, net als de rest van de game components.
Er zijn natuurlijk wel een paar minpunten, en mensen die het spel goed kennen, zullen zich hier wel in kunnen vinden denk ik:
- Het aantal beslissingen die jij als speler moet maken, is imho vrij beperkt. Meer dan kiezen van welke ability/spell je wanneer gebruikt, het verzetten van je miniatuurtje en het spelen van een artifact is het feitelijk niet. Dit is echt een zeer basic dungeoncrawler, op zich ben je gewoon HeroQuest aan het spelen.

- Het grote probleem vind ik de encounter cards, zeker in Castle Ravenloft, die vaak deadly zijn. Je kan ze counteren door xp op te offeren maar geloof me dat je xp vrij snel opgeraakt eens je bijna elke turn een encounter card moet trekken. Vele van deze kaarten doen echt veel damage, soms aan meerdere personen tegelijk waardoor je al feitelijk met een healer class moet spelen en dan nog meestal tekortschiet. We spelen vaak met 3 of 4 healing surges en zelfs dan is het soms heel nipt om een quest te volbrengen. Vaak is dit gewoon damage die haast niet te vermijden is, ofwel roll je goed, ofwel slecht, je kunt er niet echt iets aan doen.

Eens je je hierover kan overzetten, zijn dit echt superleuke spellen, zoals ik al zei spelen ik en de vriendin dit vrij graag. Maar ik heb het spel ook al met 4 vrienden gespeeld (volle 5 speler party) en de meesten vonden er maar niks aan, mede door bovengenoemde pijnpunten. Als je kan, probeer het eerst eens te testen bij iemand alvorens je koopt, want goedkoop zijn deze games inderdaad niet.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
9 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Dungeons & Dragons: Wrath of Ashardalon ervaringen?  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 6 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®