Ark Nova uitbreiding: waterwereld

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Pura Vida
Kardinaal

Ark Nova uitbreiding: waterwereld

Bericht door Pura Vida »

Het nieuws is al een tijdje uit, maar vanaf heden is er ook een BGG pagina voor de uitbreiding op Ark Nova: Ark Nova Aquarius.

Nieuw in elk geval:
1. mechanismen om sneller kaarten uit het dek te rouleren,
2. nieuwe dierenverblijven voor waterdieren,
3. nieuwe actiekaarten met een klein extraatje,
4. en natuurlijk veel nieuwe kaarten met waterdieren.

Ik kom behalve wat screenshots nog geen leuke foto's tegen. Als ik die vind, zet ik ze in dit draadje.

Het draadje met meer informatie op BGG, voor wie meer wil lezen, vind je hier.

Ik ga me in elk geval enorm verheugen, dat zal geen verrassing zijn, al is de uitgave pas voorzien in 2023.

WGG gaat deze ook uitgeven mag ik hopen, mét een stevige eindredacteur dit keer :wink: ?

Edit: titel aangepast, tags
Laatst gewijzigd door Pura Vida op wo 04 okt 2023, 00:24, 3 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Labels:
Sinedia
Grote Dienaar

Re: Ark Nova Aquarius

Bericht door Sinedia »

Ik lees net op BGG dat er ook een Ark Nova Zoo Pack is aangekondigd. Nog meer om in de gaten te houden :)

https://boardgamegeek.com/boardgameexpa ... map-pack-1
Afbeelding
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Sinedia schreef: Ik lees net op BGG dat er ook een Ark Nova Zoo Pack is aangekondigd. Nog meer om in de gaten te houden :)

https://boardgamegeek.com/boardgameexpa ... map-pack-1
Ja, heel leuk als die ook in NL zou verschijnen. Is een GenCon promo geloof ik. En een ding is zeker: in de Aquarius uitbreiding zullen géén nieuwe spelersborden zitten.
Afbeelding
pieter.schutz
Geheim Genootschap

Bericht door pieter.schutz »

jeetje, ik snap het wel hoor, met hoe populair het spel is, maar het is al zo'n herspeelbaar spel op zich dat een uitbreiding voorlopig nog niet nodig was voor mij :D
Afbeelding
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

pieter.schutz schreef: jeetje, ik snap het wel hoor, met hoe populair het spel is, maar het is al zo'n herspeelbaar spel op zich dat een uitbreiding voorlopig nog niet nodig was voor mij :D
Hij komt ook pas over ruim een jaar, is de verwachting, dat scheelt. :)
Afbeelding
framegote
PIONier

Bericht door framegote »

Toen ik in Gencon zag dat er een Zoo Pack was, heb ik White Goblin Games gevraagd of dat ook in Nederland uitkomt. Ze zeiden dat het op en na het Spellenspektakel (Jaarbeurs Utrecht) wordt uitgegeven. Die is begin november, dus mooi op tijd voor de Kerstinkopen.
MADG0BLIN
Stamhoofd
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door MADG0BLIN »

framegote schreef: Toen ik in Gencon zag dat er een Zoo Pack was, heb ik White Goblin Games gevraagd of dat ook in Nederland uitkomt. Ze zeiden dat het op en na het Spellenspektakel (Jaarbeurs Utrecht) wordt uitgegeven. Die is begin november, dus mooi op tijd voor de Kerstinkopen.
Ah, dat is mooi nieuws. Inmiddels alle maps meerdere keren gespeeld, dus 2 extra maps is top. :)
Afbeelding
Pura Vida
Kardinaal

Re: Ark Nova uitbreiding: waterwereld

Bericht door Pura Vida »

Intussen is er meer bekend over de uitbreiding op Ark Nova. De werktitel van Aquarius is gewijzigd in 'Wasser Welten', wat je zou kunnen vertalen in 'Waterwereld', eventueel in meervoudsvorm.

White Goblin gaat voor publicatie in het "vierde kwartaal van 2023". Goed nieuws dus.

De voorkant van de Duitse doos is alvast te zien:
Afbeelding
Zoals hierboven al gemeld, verandert er het een en ander:

1. Mechanismen om sneller kaarten uit het dek te rouleren. De nieuwe waterdieren krijgen bijvoorbeeld een 'golf' symbool waarmee een kaart uit het aanbod wordt vernieuwd. Verder krijg je bij sommige dieren de mogelijkheid om het dek door te draaien totdat je een bepaalde dierkaart vindt.
2. nieuwe speciale dierenverblijven voor waterdieren. Twee dus: een kleintje en een grote. Zie foto.
Afbeelding
3. nieuwe actiekaarten met een klein extraatje. Daar kies je er naar verluid twee van aan het begin van het spel. Waarmee Ark Nova dus een asymmetrisch motief krijgt.
4. Veel nieuwe kaarten met (water)dieren. Onder andere koraalvissen die de eigenschap krijgen dat ze alle andere koraaldieren die je reeds gespeeld hebt, activeren.
5. Nieuwe sponsorkaarten, waarbij ik er al eentje voorbij zag komen met een afbeelding erop van de watertunnel van Blijdorp.

Uiteraard zijn op BGG filmpjes te zien. Afijn, voor Ark Nova fans is er genoeg om je over te verheugen.
Bijlagen
pic7028483.png
pic7496704.jpg
Afbeelding
Harleyman
Veenboer
Persoonlijke Ondertitel: Hetzelfde anders!

Bericht door Harleyman »

Voor degenen die de Engelse taal goed genoeg machtig zijn, hierbij een tweetal links. De eerste is een filmpje met een impressie van een aantal nieuwe veranderingen in het spel en hoe deze zijn weergegeven op de kaarten. De tweede is een BGG-link naar de file met alle nieuwe kaarten in het spel!

https://www.youtube.com/watch?v=P7WmCQG7r7U

https://boardgamegeek.com/filepage/258642/cards
Vaak is rond beter, soms vierkant!
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Harleyman schreef: Voor degenen die de Engelse taal goed genoeg machtig zijn, hierbij een tweetal links. De eerste is een filmpje met een impressie van een aantal nieuwe veranderingen in het spel en hoe deze zijn weergegeven op de kaarten. De tweede is een BGG-link naar de file met alle nieuwe kaarten in het spel!

https://www.youtube.com/watch?v=P7WmCQG7r7U

https://boardgamegeek.com/filepage/258642/cards
Leuk dat je dit deelt! En intrigerend dat de uitgever zelf al alle kaarten online zet... ik kom behalve interessante nieuwe actiekaarten en sponsorkaarten (eentje uit Rotterdam, jawel!) slechts 31 dierkaarten tegen, vanzelfsprekend vooral vissen en koraaldieren. Dat lijkt weinig, op de vele kaarten die er al zijn. Maar leuk zijn ze en ik verheug me op de nieuwe spelmotiefjes.
Afbeelding
The Iced One
Critico
Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio

Bericht door The Iced One »

Bedankt voor dit overzichtje Pura! Zeer interessant om te lezen.
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]
Harleyman
Veenboer
Persoonlijke Ondertitel: Hetzelfde anders!

Bericht door Harleyman »

We zijn verheugd om Marine Worlds officieel aan te kondigen, een uitbreiding voor Ark Nova!

We hebben de officiële omslag geüpload, de naam en beschrijving gewijzigd en gisteren hebben we 2 bestanden (Engels en Duits) geüpload van de bijna definitieve nieuwe kaarten in deze uitbreiding. Je kunt ze bekijken in het gedeelte Bestanden (zie mijn link in het vorige bericht). Mocht u een fout ontdekken, laat het ons dan weten, zodat we deze vóór het afdrukken kunnen corrigeren.

Naast deze kaarten maakt de uitbreiding het noodzakelijk om enkele kaarten uit het basisspel te updaten. Er worden ook 3 individuele houten markeringen (elk in alle 4 de kleuren) voor de 3 banen meegeleverd en 7 houten dieren (elke kleur heeft een ander dier) om de natuurbeschermingsprojecten die je steunt te markeren (in plaats van de gewone spelersmarkeringen te gebruiken). En natuurlijk wat tokens, een spelregelboek en een verklarende woordenlijst.

Marine Worlds zal voor het eerst beschikbaar zijn op Essen 2023, zowel in het Duits als in het Engels, en zal in de weken daarna in vele talen in de detailhandel verschijnen.
(Bron: Bastiaan Winkelhaus - Feuerland Spiele)
Vaak is rond beter, soms vierkant!
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Het regelboekje voor de uitbreiding staat nu ook online. Op BGG te vinden op de pagina voor Ark Nova Waterworlds, onder 'files'. Uit dat boekje heb ik deze illustratie geknipt. Nieuwe spelersblokjes dus. :thumbup: Afbeelding
Benieuwd wanneer de officiële aankondiging van WGG komt.
Bijlagen
Screenshot_20230519_232733_Adobe Acrobat.jpg
Afbeelding
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Eind 2023 bij WGG: Ark Nova Waterwereld. Beetje vroeg misschien, maar je kunt deze eerste uitbreiding van Ark Nova al reserveren bij je eigen spellenzaak.
Afbeelding
Bijlagen
20230526_173602.jpg
Afbeelding
lordyazos
Caballero
Persoonlijke Ondertitel: Yannick

Bericht door lordyazos »

Oh ik kijk er al naar uit!
Ik weet niet naar wat het meeste:
de Engelse versie in mijn kast of alle vertaalfouten van WGG? :P