Pura Vida schreef:
Edwin84 schreef:
Eindelijk de knoop doorgehakt en toch Viticulture EE gekocht. Eerste potje is goed bevallen met paar kleine minpuntjes.
Nu gaat het kriebelen om ook Tuscany EE te kopen met name omdat die volgens mij die minpuntjes (soms afhankelijk geluk van de kaarten, met name wijnorders) oplost.
@Pura Vida jij hebt deze veel gespeeld denk ik? Hoe is Tuscany met 2 spelers?
Ha Edwin,
Volgens mij hoort je vraag in een ander, of beter: nieuw draadje thuis. Dit is namelijk een oud draadje over Viticulture World. Een spel met prachtige doos die hier allang het huis weer uit is.
Jouw vraag gaat over Tuscany. Misschien dat iemand kan knippen en plakken?
Anyway: Het geluk der kaarten blijft wel een beetje met Tuscany, maar deze uitbreiding geeft wel meer mogelijkheden voor de punten. Eerlijk gezegd vond ik dat geluk al geen probleem bij de basis, want je kunt bij Viticulture (bijna) altijd wel ergens anders aan werken als een bepaalde kaart niks is.
Tuscany voegt heel veel thema toe met de seizoenen die nu meer kloppen met wat je kunt doen. Spel wordt rijker qua mogelijkheden. Er zit iets van gebiedscontrole in met directe bonussen én een puntenboost aan het einde van het spel, je kunt extra gebouwen neerzetten ('oranje kaarten') die je spel versterken, er zit een tactisch element in met het plaatsen van je haan voor het volgende 'jaar', er zijn meer mogelijkheden om aan kaarten te komen (dus voor jouw minpuntje: mitigatie van het trekken van een slechte kaart) etc. Ik speel in elk geval niet meer zonder. Tuscany integreert heel goed en verbetert een toch al prima spel.
Je hebt BGG natuurlijk allang gecheckt, ik denk dat het geluid daar eensluidend is.
Iets heel anders: de extra kaarten zijn óók wel tof. Met name die van de Rhine Valley omdat die kaarten extra focus leggen op het produceren en verkopen van wijn.