Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





2 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: The republic of Rome
BerichtGeplaatst: di 09 nov 2010, 09:27 
4. Brass (2007)

Berichten: 708
Woonplaats: Burcht (Antwerpen)
Ik heb The republic of Rome gekocht bij de reprint door Valley Games en heb de regels al eens doorgelezen, maar voorlopig is deze doos naar mij blijven glimlachen vanuit de kast. Het lijkt mij een geweldig spel en het thema boeit mij beroepsmatig ook nogal, maar ik vrees dat ik deze best eerst eens speel met mensen die het al kennen of dat ik op zijn minst eens hoor hoe je het kan aanpakken om dit spel uit te leggen. Ik heb al heel wat moeilijke spellen uitgelegd (Twilight imperium, Italia, Starcraft, War of the ring,...) maar heb toch het gevoel dat dit nog een graadje gekker is. Heeft iemand ervaringen? Suggesties? Is het wel de moeite waard?

_________________
[img]https://www.bordspelmania.eu/images/bgg/Stefaan_Henderickx.png[/img]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: The republic of Rome
BerichtGeplaatst: di 09 nov 2010, 15:51 

Berichten: 121
Het is zeker de moeite waard!
De eerste keer dat ik het gespeeld heb, kende ook maar een iemand de regels. Die persoon speelde zelf niet mee, maar fungeerde als een spelleider. Dat werkte echt perfect.
Voor het spel legde de spelleider globaal de regels uit en de rest werd on-the-fly geleerd. Tijdens het spel zorde hij voor de boekhouding en dat alle fases netjes afgewerkt werden.
De spelers werkten elkaar vrolijk tegen en Rome ging in totale chaos ten onder. Good times!


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
2 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - The republic of Rome  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Tags

Valley Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®