Bordspelmania
https://www.bordspelmania.eu/

Caylus - gebouwen
https://www.bordspelmania.eu/bordspellen-algemeen/topic430.html
Pagina 1 van 1

Auteur:  killio [ wo 05 apr 2006, 13:35 ]
Berichttitel:  Caylus - gebouwen

In het faq-gedeelte van de site caylus.nl lees ik ivm gebouwen:
"Is het mogelijk dat men een arbeider op de timmerman plaatst en dan meerdere gebouwen bouwt?
>> Nee, men mag in een ronde slechts één keer de timmerman gebruiken om een gebouw te bouwen."

Er zijn dus 2 timmermanfiches in het spel (1 fiche en 1 vaste). Wil deze opmerking in de faq zeggen dat een speler slechts een arbeider mag plaatsen op 1 fiche en dus geen op de 2e? Of dat hij op beide fiches een arbeider mag plaatsen en zodoende dus toch 2 gebouwen mag bouwen?

Thx

Auteur:  Boes [ wo 05 apr 2006, 19:15 ]
Berichttitel: 

Het laatste is het geval volgens mij. Je mag op alle fiches een arbeider plaatsen dus ook een 2e timmerman.

Auteur:  Imhotep [ do 06 apr 2006, 09:31 ]
Berichttitel: 

Hier wordt bedoeld dat je maar 1 x de timmerman mag activeren.
Sommige spelers geloofden dat je 1 gebouw ook meerdere keren mocht activeren als je maar voldoende grondstoffen had.

Je mag dus beslist beide timmermannen voor je winnen en ze beide (1x) gebruiken !

Auteur:  killio [ do 06 apr 2006, 11:30 ]
Berichttitel: 

Bedankt beide,

het was dus zoals ik vermoedde, maar wat zekerheid kan nooit kwaad.
Liever het spel spelen zoals het hoort.

Nogmaals bedankt...

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/