Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




12 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Rattus regelvraagje
BerichtGeplaatst: ma 06 jun 2011, 23:25 
Professor Pimpel

Berichten: 214
Woonplaats: Wormerveer
Vanavond speelden wij op de club Rattus. NIet voor het eerst, maar wel voor het eerst dat we met de volgende vraag op de proppen kwamen:

Je karakters mag je op elk moment in je beurt gebruiken. Maar, wanneer is je beurt precies beeindigd? Oftewel, mag je met de Koning nog nadat de rattenfiches zijn omgedraaid nog een blokje naar het kasteel verplaatsen als ie de rattenfiches heeft 'overleefd'? Of is je eigen beurt ten einde als je de nieuwe rattenfiches hebt geplaatst nadat je de zwarte dood hebt verplaatst?
Dit kan natuurlijk nogal uitmaken vonden wij.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Rattus regelvraagje
BerichtGeplaatst: ma 06 jun 2011, 23:37 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 1581
Woonplaats: Utrecht
In de spelregels wordt onderscheid gemaakt tussen deel A, deel B en deel C van je beurt.
Even uit mijn hoofd:
A-> blokjes bijzetten
B-> plaag verzetten
C-> rattenfiches bijzetten en uitwerken

Volgens mij staat ergens in de regels dat bijna alle karakters ergens in de A fase van je beurt gebruikt mogen worden. uitzondering bijvoorbeeld de ridder, die doet pas in B/C zijn werk.

Concluderend kom ik tot de slotsom dat wat jij beschrijft (een overlevende van een uitbraak daarna nog in het kasteel zetten) niet mag.

JeVo

_________________
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Rattus regelvraagje
BerichtGeplaatst: ma 06 jun 2011, 23:46 
Gouverneur
Avatar gebruiker

Berichten: 2357
Woonplaats: Someren
JeVo zijn antwoord is correct. Zo goed als alle speciale acties doe je bij het plaatsen van de blokjes. De ridder is inderdaad de uitzondering op deze regels, net als enkele andere kaarten uit de uitbreiding.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Rattus regelvraagje
BerichtGeplaatst: ma 06 jun 2011, 23:50 
Phoenix
Avatar gebruiker

Berichten: 1803
Woonplaats: Apeldoorn
Anders wordt het wel heel makkelijke. Meestal met dat soort spellen een beurt afhankelijke rol hebben die je mag uitspelen alleen in dat gedeelte van die speelronde.

_________________
http://www.spellenclubapeldoorn.nl
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Rattus regelvraagje
BerichtGeplaatst: di 07 jun 2011, 00:05 
Professor Pimpel

Berichten: 214
Woonplaats: Wormerveer
Ik dacht dit ook al wel maar een van mijn mede-spelers vondvan niet. Ik vond het ook al te makkelijk om ze apart te kunnen leggen.

Hartelijk dank voor jullie snelle antwoord


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Rattus regelvraagje
BerichtGeplaatst: di 07 jun 2011, 00:13 
Gouverneur
Avatar gebruiker

Berichten: 2357
Woonplaats: Someren
Op de pagina met klassenkaarten staat dit in de engelse regels:
Citaat:
Note: Only the player whose turn it is may use the special abilities of his class card(s). He may use
the abilities of each card only once each turn , and only before phase C is played (exception: Knight).


Ik kan me herinneren dat dit ook in de Nederlandse regels staat.

De juiste fase verdeling is:
A. Eventueel klassenkaart pakken
B. Blokjes plaatsen
C. Zwarte dood verplaatsen en uitvoeren


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Rattus regelvraagje
BerichtGeplaatst: di 07 jun 2011, 06:54 
Professor Pimpel

Berichten: 214
Woonplaats: Wormerveer
Ik heb ze net nog eens doorgelezen maar die extra toevoeging, dat het voor fase C moet zijn, staat er in het NL niet bij. Dus goed om de engelse er eens bij te pakken.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Rattus regelvraagje
BerichtGeplaatst: do 15 sep 2011, 23:48 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1675
Woonplaats: Delft
Ik heb een ander rattus vraagje:
wat gebeurd er als je met de muren van de keizer de zwarte dood vastzet, dit gebeurde namelijk vanavond in een 4 player spel, de zwarte dood werd vastgezet bij Portugal/Spanje en ondanks dat je de zwarte dood moest verplaatsen kon deze nergens heen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Rattus regelvraagje
BerichtGeplaatst: vr 16 sep 2011, 09:29 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 3771
Woonplaats: Geldrop/NL
Ik denk dat je dan "succesvol" de zwarte Dood hebt ingedamd. De spelers die hun blokjes in die regio hebben staan, zullen als de weergaloze weerga de keizer bij je weg moeten kapen om de grenzen weer open te breken om de zwarte dood zijn werk te laten doen in andere delen van Europa.

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Rattus regelvraagje
BerichtGeplaatst: vr 16 sep 2011, 11:57 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1675
Woonplaats: Delft
antwoord net gevonden, sorry ben normaal geen fan van engels lezen omdat ik het moeilijker vind en er niet zo goed in ben, maar vandaag gaat het wel goed met dat engels..

http://www.boardgamegeek.com/thread/629 ... rification

Je mag jezelf niet in de situatie zetten dat de zwarte dood niet verplaatst kan worden, wat er dus gister gebeurde mag dus eigenlijk niet.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Rattus regelvraagje
BerichtGeplaatst: vr 16 sep 2011, 13:16 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 3771
Woonplaats: Geldrop/NL
Ok, dat is dan duidelijk.
dat had ik zelf ook niet uit de regels gehaald.

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Rattus regelvraagje
BerichtGeplaatst: vr 16 sep 2011, 14:54 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1675
Woonplaats: Delft
rober schreef:
Ok, dat is dan duidelijk.
dat had ik zelf ook niet uit de regels gehaald.


Ik ook niet want bij het basisspel had je natuurlijk nog niet de mogelijkheid de zwarte dood vast te zetten en in de regels van de uitbreiding konden we hier niets over vinden. Had wat mij betreft wel ergens gemeld mogen worden bij de keizer want wij vonden het wel slim van de speler bedacht die dit deed.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
12 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Rattus regelvraagje  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Tags

Rattus



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Stijl afkomstig van StylerBB.net & kodeki. Logo door Henk Rolleman
board3 Portal - gebaseerd op phpBB3 Portal
Vertalingen door phpBB.nl & phpBBservice.nl
phpBB SEO