Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




12 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 22 mei 2012, 20:10 
Matroos

Berichten: 42
Woonplaats: Wageningen
Heey iedereen,

Ik heb nu mage knight voor 3 dagen in huis. ik snap geloof ik de basis wel maar kom er toch nog niet helemaal uit, heeft iemand tips of zin om het uit te leggen. want ik heb het idee dat bijv: de solo versie wel makkelijk gaat. waarschijnlijk doe ik het wel fout dan.

Groetjes,

Berrie


Omhoog
Offline Profiel   Twitter   
 
BerichtGeplaatst: di 22 mei 2012, 20:17 
Amsterdice
Avatar gebruiker

Berichten: 444
Woonplaats: Amsterdam
Heb je de filmpjes op Boardgamegeek al bekeken ??
The walkthrough (1e ronde) is best wel nuttig om even te bekijken.
Als je vragen hebt, stel ze gerust.
Hier op het forum zijn ook meer spelers heb ik het idee. :D
Deze zaterdag wordt het spel geloof ik meegenomen naar de Phoenixspeldag (uit een eerdere post opgepikt). Als je de 26e mei in Leiden bent, kan je het daar wellicht ook leren.
Wel zou ik het de mensen van Phoenix nog even vragen of ze het spel dan daadwerkelijk meenemen (dat je niet voor niks komt...)
Het is even doorbijten in het begin....maar dan heb je wel wat...
Succes !!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 22 mei 2012, 20:26 
Matroos

Berichten: 42
Woonplaats: Wageningen
lies schreef:
Heb je de filmpjes op Boardgamegeek al bekeken ??
The walkthrough (1e ronde) is best wel nuttig om even te bekijken.
Als je vragen hebt, stel ze gerust.
Hier op het forum zijn ook meer spelers heb ik het idee. :D
Deze zaterdag wordt het spel geloof ik meegenomen naar de Phoenixspeldag (uit een eerdere post opgepikt). Als je de 26e mei in Leiden bent, kan je het daar wellicht ook leren.
Wel zou ik het de mensen van Phoenix nog even vragen of ze het spel dan daadwerkelijk meenemen (dat je niet voor niks komt...)
Het is even doorbijten in het begin....maar dan heb je wel wat...
Succes !!


Ja dat was een hele goede tip van je dank je wel;)
daarom denk ik wel dat ik de basis snap en maar ik vat nog niet hoe het bijv met orc summoners werkt.
Voor de rest de kaarten-layout enhoe de battles werkt vat ik geloof ik wel. maar wil nog een keer met iemand mage knight spelen die het spel door en door kent om dingen te verifieren en van de leren.

Helaas kan ik zaterdag niet, anders was ik wel gekomen.

Berrie


Omhoog
Offline Profiel   Twitter   
 
BerichtGeplaatst: di 22 mei 2012, 21:26 
Amsterdice
Avatar gebruiker

Berichten: 444
Woonplaats: Amsterdam
Ja..het is natuurlijk handig als je het met mensen kan spelen in de buurt.
Dat scheelt een hoop uitpluizen..
Ik heb het eerst solo gespeeld , toen ook nog met twee spelers (in mijn eentje...) , kijken hoe dat "flowde". Daarmee leer je wel een hoop (je moet nml. voortdurend het rulebook erbij nemen :crazy: )

De orcs die "summonen" doen zelf hun range/siege attack (getal bovenaan het fiche).
Lukt het je om hem dan te verslaan dan hoef je niet een ander monster "op te roepen" (summonen) Lukt dat niet dan:
Dan roepen ze een ander monster op (de bruine summon fiches-zie rulebook) om de block en attack fase in te gaan. Beland je in deze fase dan moet je dus vechten tegen het
bruine "opgeroepen" fiche. Hij geeft je dus ook schade als je hem door laat gaat (de aanval).
Vervolgens leg je het bruine fiche af en heb je de orc overwonnen.

Ook heb ik bij Dharquen al lang geleden een filmpje aangevraagd over Mage Knight.
Hij heeft het spel alleen nog niet. (Het was zo snel out of print...) Misschien duurt dat ook niet meer zo lang :-) ( nu een nieuwe druk uit is...alhoewel hij ook even zal moeten studeren op al die regels :D )

Succes nogmaals.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 22 mei 2012, 21:38 
Matroos

Berichten: 42
Woonplaats: Wageningen
thanx,

Ik heb the walktrhough nog eens flink doorgespit ook samen met een vriend die net iets beter in engels is. Heb net ook even vluchtig de solo gespeeld en moet zeggen het liep al een stuk beter:) ik snap nu de basis tenminst:)
Dank je wel, moet zeggen die videos op BGG zijn ook super handig.

Ik kom nu al een eind nu nog meer spelers zoeken;)

Wat een super spel zeg!!!


Omhoog
Offline Profiel   Twitter   
 
BerichtGeplaatst: vr 25 mei 2012, 11:23 
Blije Bordspeler

Berichten: 1124
Woonplaats: Rotterdam
En dankzij al jullie enthousiaste reacties en het bekijken van wat filmpjes op YouTube ben ik ook voor gaas gegaan. In eerste instantie teleurstelling toen Adriaensen alweer door zijn voorraad heen bleek te zijn (ook anderen zijn aangestoken door het Mage Knight virus, logisch). Ik blij toen ik toch nog mijn editie heb kunnen scoren bij een andere online spellenwinkel! Morgen in huis, yes yes yes! Dat je zo blij kunt worden van een spel he.... :clap:


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 25 mei 2012, 11:49 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1677
Woonplaats: Delft
Ik hoop dat mijn beste vriend en ik het volgende week eens gaan uitproberen

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 25 mei 2012, 14:07 
Amsterdice
Avatar gebruiker

Berichten: 444
Woonplaats: Amsterdam
Morgen kan je het geloof ik ook op de spellendag van Phoenix uitproberen in Leiden.(26 mei)
In een ouder topic over Mage Knight werd het voorgesteld om het mee te nemen naar die
dag. Misschien moet je dat dan wel nog een keer kortsluiten (...) ?(zie adres bij de verenigingen)

Ja het is ook een uitdaging om de spelregels een keer te vertalen in het Nederlands...
Maar, dat is me een kluif :crazy:

Veel problemen over regels kun je ook goed nalezen in het forum op Boardgame Geek (als je naar het spel surft, zie je een lijst met allerlei spelregelvragen....)

Succes !!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 25 mei 2012, 23:33 
Matroos

Berichten: 42
Woonplaats: Wageningen
wennepen schreef:
En dankzij al jullie enthousiaste reacties en het bekijken van wat filmpjes op YouTube ben ik ook voor gaas gegaan. In eerste instantie teleurstelling toen Adriaensen alweer door zijn voorraad heen bleek te zijn (ook anderen zijn aangestoken door het Mage Knight virus, logisch). Ik blij toen ik toch nog mijn editie heb kunnen scoren bij een andere online spellenwinkel! Morgen in huis, yes yes yes! Dat je zo blij kunt worden van een spel he.... :clap:


Kijk goed om te horen. Ben benieuwd wat je er van vind. Het is echt een topspel. Zelf zoek nog meer speleras om het spel mee te kunnen spelen en oefenen want dat is nog wel nodig.


Omhoog
Offline Profiel   Twitter   
 
BerichtGeplaatst: za 26 mei 2012, 20:01 
Amsterdice
Avatar gebruiker

Berichten: 444
Woonplaats: Amsterdam
Hoi,
Een tip. Ricky2002 heeft op Boardgamegeek een super intro film gemaakt over hoe de game opgezet moet worden. Het wordt supergoed en langzaam uitgelegd en goed gefilmd.
Het moet een hele walkthrough worden...dus er komen meer filmpjes aan :clap:
Dit filmpje is nog duidelijker dan het introfilmpje van Paul Grogan...alleen moeten we nog even op het vervolg wachten.
Kijk maar : http://boardgamegeek.com/video/17400


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 27 mei 2012, 21:55 
Amsterdice
Avatar gebruiker

Berichten: 444
Woonplaats: Amsterdam
En ook te vinden op you tube..: "Mage Knight: part 1" en inmiddels "Mage Knight: part 2"
Super uitleg over het solo spel (de eerste kennismaking) Meer filmpjes volgen nog...


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 29 mei 2012, 11:10 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1677
Woonplaats: Delft
Gister het spel gedaan en we gaan het zo weer spelen, erg leuk spel! Idd nog veel kleine mini regels en vooral steeds opzoeken wat je nou bij een mage tower kan of bij een fort ed dingen. Maar het spel viel wel super in de smaak en het grappige is, wij hadden even niet gekeken waarvoor je punten kreeg, we zijn gewoon dingen gaan bevechten, slopen ed en de eindstand scheelde dan ook maar 2 punten ondanks dat we best andere dingen gaan doen waren.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
12 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - wie kan mij helpen met Mage knight  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®