Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




8 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Caylus architect
BerichtGeplaatst: wo 01 nov 2006, 09:22 
PIONier

Berichten: 3
Woonplaats: Spijkenisse
Hallo,

in de spelregels staat dat de notaris nooit vervangen mag worden door een ander gebouw, maar hoe zit dit met de architect.

Bijv. als ik de notaris gebruik om mijn eigen architect te overbouwen met een residentie gebouw mag dat dan????

Vast bedankt voor de antwoorden

Barry


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 01 nov 2006, 12:17 
Matroos
Avatar gebruiker

Berichten: 45
Woonplaats: Rotterdam
Tja waarom zou het niet mogen? Er zitten twee architecten in het spel en als het voor elkaar krijgt om ze allebei te bouwen en te overbouwen met een residentie, gooi je het spel aardig op slot.
Dan kun je daarna alleen nog blauwe gebouwen bouwen via de de "schildjes". Ik weet alleen niet of het de moeite waard is.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 01 nov 2006, 12:59 
Avatar gebruiker

Berichten: 1463
Woonplaats: Eindhoven
Tyr W schreef:
Tja waarom zou het niet mogen? Er zitten twee architecten in het spel en als het voor elkaar krijgt om ze allebei te bouwen en te overbouwen met een residentie, gooi je het spel aardig op slot.
Dan kun je daarna alleen nog blauwe gebouwen bouwen via de de "schildjes". Ik weet alleen niet of het de moeite waard is.


Als de residentie gebouwd wordt, is dat of bovenop een roze tegel, of in plaats van een tegel van jezelf. De architect gaat in dit geval dus terug in de voorraad en kan later weer gebouwd worden.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 01 nov 2006, 13:22 
PIONier

Berichten: 3
Woonplaats: Spijkenisse
Sorry, maar ik zie maar 1 architect in het spel!!!!!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 01 nov 2006, 13:51 
Matroos
Avatar gebruiker

Berichten: 45
Woonplaats: Rotterdam
hmm ik dacht dat er twee waren. Nouja, volgens de vorige spreker gaat de architect weer terug in de stapel, dus is er zowiezo geen probleem om er overheen te bouwen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 01 nov 2006, 13:56 
Avatar gebruiker

Berichten: 1463
Woonplaats: Eindhoven
1. Er zijn twee architecten.
2. Een residentie bouw je bovenop een roze gebouw, of in plaats van je eigen houten of stenen gebouwen, met uitzondering van de notaris. De tegels gaan altijd weer terug in de voorraad zodat ze daarna opnieuw gebouwd kunnen worden. Prestigegebouwen kunnen niet overbouwd worden, alsook de voorgedrukte gebouwen en goudmijn.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 01 nov 2006, 14:09 
PIONier

Berichten: 3
Woonplaats: Spijkenisse
Bedoel je met de tweede architect dan diegene in de prestige tabel, want ik heb maar 1 kaartje met de architect.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 01 nov 2006, 14:12 
Avatar gebruiker

Berichten: 1463
Woonplaats: Eindhoven
Bassie69 schreef:
Bedoel je met de tweede architect dan diegene in de prestige tabel, want ik heb maar 1 kaartje met de architect.


Nee, er zijn twee gebouwentegels van de architect. Als je er eentje mist dan zat er al een gat in je stansraam bij aanschaf, of er ligt er eentje verstopt onder het tapijt sinds een zeer woest potje Caylus, of je verwart de architect met de notaris?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
8 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Caylus architect  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Tags

Caylus, QWG Games, White Goblin Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®