Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




132 berichten | Pagina 8 van 9 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 05 okt 2012, 14:39 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 2753
Woonplaats: Utrecht
P.T. schreef:


Spelregels: http://www.rebel.pl/repository/files/in ... BEN%5D.pdf

deze werkt wel :) (spatie verwijderd)

_________________
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 05 okt 2012, 18:41 
Spellen aan den Rijn
Avatar gebruiker

Berichten: 1976
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Ik zie erg veel co-operatieve spellen en kaartspellen. Dat is de trend schijnbaar....

_________________
Everybody has the right to play...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 05 okt 2012, 19:37 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
Bridget schreef:
Ik zie erg veel co-operatieve spellen en kaartspellen. Dat is de trend schijnbaar....


Kaartspellen is een Spieltrend die al een jaar of 30 bestaat. :wink:
De laatste jaren struikel je inderdaad over coöperatieve en deck building spellen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: vr 05 okt 2012, 20:33 
Spellen aan den Rijn
Avatar gebruiker

Berichten: 1976
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Deck building bedoel ik ook meer. Gewoon een kaartspel kan ik altijd wel waarderen. En mijn laatste ergernis, waar ik in een ander topic ook al over schreef, de talloze uitbreidingen. lees: uitgemolken spellen.
Of een combinatie van deze 2 :thumbdown: :evil:

_________________
Everybody has the right to play...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 05 okt 2012, 21:52 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Ach, over een paar jaar is deckbuilding weer uit... Alhoewel, iedereen is nu aan het proberen deckbuilding te koppelen aan dingen op een bord: een treinenspel van Japanse makelij, naam ben ik kwijt, doet dit bijvoorbeeld. Het is hot en nieuw, en spreekt daardoor de Cult van het Nieuwe aan.

En hoeveel spellen liggen er nog op je te wachten...? 8)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 05 okt 2012, 22:03 
Koning Paul!
Avatar gebruiker

Berichten: 2171
Woonplaats: Rotterdam
cymric schreef:
Ach, over een paar jaar is deckbuilding weer uit... Alhoewel, iedereen is nu aan het proberen deckbuilding te koppelen aan dingen op een bord: een treinenspel van Japanse makelij, naam ben ik kwijt, doet dit bijvoorbeeld. Het is hot en nieuw, en spreekt daardoor de Cult van het Nieuwe aan.

En hoeveel spellen liggen er nog op je te wachten...? 8)


Je bedoelt Trains.

Hetzelfde met workerplacement een aantal jaren geleden!? het zijn de hipsters van de bordspellen. ;) haters gonna hate of niet Bridget ;) hehe.

Evenals de fremde federn die het allemaal combineert ;).

Doe mij maar gewoon de uitbreidingen voor King of Tokyo en Troyes :D


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 05 okt 2012, 22:12 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4131
Woonplaats: Geldrop/NL
Ach...en gelukkig mogen we van al dat moois/lelijks dat uit komt, zelf vinden wat we ervan vinden.
Spiel zou Spiel niet zijn als er enkel maar dat ene of die twee spellen te zien waren die écht iets nieuws toevoegen. (of zoiets) :silent:

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 05 okt 2012, 23:03 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
rober schreef:
Spiel zou Spiel niet zijn als er enkel maar dat ene of die twee spellen te zien waren die écht iets nieuws toevoegen. (of zoiets) :silent:

Dat is inderdaad het andere uiterste. De waarheid ligt zoals zo vaak in het midden. Ik vind dat hedentendage auteurs best eens wat harder mogen nadenken of hun ontwerp het echt waard is om te worden gedrukt.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 05 okt 2012, 23:46 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4131
Woonplaats: Geldrop/NL
cymric schreef:
rober schreef:
Spiel zou Spiel niet zijn als er enkel maar dat ene of die twee spellen te zien waren die écht iets nieuws toevoegen. (of zoiets) :silent:

Dat is inderdaad het andere uiterste. De waarheid ligt zoals zo vaak in het midden. Ik vind dat hedentendage auteurs best eens wat harder mogen nadenken of hun ontwerp het echt waard is om te worden gedrukt.

Tja, wat dat betreft is het net als de muziekbussiness.
(Bach was ook niet altijd even fantasierijk en orgineel, maar houd het toch al wel een tijdje vol, dus wie weet..........)
Zolang je voor jezelf er maar de goede dingen weet uit te pikken..............

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 05 okt 2012, 23:56 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
cymric schreef:
Ach, over een paar jaar is deckbuilding weer uit... Alhoewel, iedereen is nu aan het proberen deckbuilding te koppelen aan dingen op een bord: een treinenspel van Japanse makelij, naam ben ik kwijt, doet dit bijvoorbeeld. Het is hot en nieuw, en spreekt daardoor de Cult van het Nieuwe aan.

En hoeveel spellen liggen er nog op je te wachten...? 8)


Ach ja, de nieuwe glans verdwijnt vanzelf (zie bijv. jouw jaarlijkse kruistocht tegen de 'Cult van het Nieuwe' :wink: ).

Ik vind treintjes een leuke setting en deck building een aangename motor, dus stap ik met plezier aan boord van de Japanse trein. Hot en nieuw spelen hierbij geen rol. Ieder zijn dingetje.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: za 06 okt 2012, 01:25 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Mijn jaarlijkse kruistocht? Eerder mijn permanente kruistocht, zul je bedoelen. Maar je hebt gelijk: ik ben tot nu toe erg lief en braaf geweest, en heb bij mijn weten nog nergens geklaagd over gebrek aan vernieuwing, eenzijdig aanbod, nadruk op bepaalde mechanismen ten koste van andere, enzovoort. Wel wat geprutteld over hoge prijzen, maar zelfs daar kan ik me eigenlijk niet druk over maken: dan word ik gewoon geen klant bij een uitgever, en dat is misschien de beste prikkel die je af kan geven.

Dat alles gezegd nog een verduidelijking: ik doelde op de combinatie van deckbuilding en iets op een bord in het algemeen als 'nieuw' (want nog niet veel gedaan, vorig jaar een handjevol keren als ik me goed herinner) en daarmee vatbaar voor CvhN; ik wist toevallig dat Trains zo in elkaar stak en gebruikte het als voorbeeld van de combinatie van mechanismen. Ik heb niet willen suggereren dat Trains zélf een hijgerig vlugvlugvlug-ontworpen CvhN-spel is dat bedoeld is om snel te worden geconsumeerd waarna de volgende titel op tafel mag.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 07 okt 2012, 21:55 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1028
Woonplaats: Steenwijk
Polis fight for the Hegemony is een spel waar ik ook naar uit kijk.

Afbeelding
http://www.boardgamegeek.com/image/1032795/polis-fight-for-the-hegemony

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 07 okt 2012, 22:29 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4023
Buiten de nieuwe kaart van Hoogspanning die ik sowieso ga aanschaffen, ben ik eigenlijk wel benieuwd naar de diverse nieuwe spellen van White Goblin games, zoals Nieuw Amsterdam, Saqqara en Pyramidion. Ik ga zelf dan niet naar Essen helaas (wellicht volgend jaar :)!) maar zal vast genoeg lezen over deze nieuwe spellen en welke hiervan echt must-haves zijn.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 07 okt 2012, 22:55 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Aras schreef:
Polis fight for the Hegemony is een spel waar ik ook naar uit kijk.

Als de regels zijn opgeschoond is dit mogelijk iets, ja. Alhoewel ik ook weer ernstig dub naar aanleiding van deze draad. Ik kan me niet vinden in de redenering van de auteur die de uitkomst van een kansproces verhaspelt met een deterministisch resultaat.

Bij Cyclades mocht ik zelf ervaren hoe een door de regeluitlegger onbedoeld geïntroduceerde variant die sterke gelijkenis vertoont met wat nu in Polis zit het spel genadeloos op de knieën kreeg; en in Vintage speelde een vergelijkbare situatie die het spel roemloos tot slechte simulatie degradeerde. Je moet een verdomd goede reden hebben om bot toeval zonder enige vorm van compensatie in een spel op te nemen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 07 okt 2012, 23:02 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1028
Woonplaats: Steenwijk
cymric schreef:
Aras schreef:
Polis fight for the Hegemony is een spel waar ik ook naar uit kijk.

Als de regels zijn opgeschoond is dit mogelijk iets, ja. Alhoewel ik ook weer ernstig dub naar aanleiding van deze draad. Ik kan me niet vinden in de redenering van de auteur die de uitkomst van een kansproces verhaspelt met een deterministisch resultaat.

Bij Cyclades mocht ik zelf ervaren hoe een door de regeluitlegger onbedoeld geïntroduceerde variant die sterke gelijkenis vertoont met wat nu in Polis zit het spel genadeloos op de knieën kreeg; en in Vintage speelde een vergelijkbare situatie die het spel roemloos tot slechte simulatie degradeerde. Je moet een verdomd goede reden hebben om bot toeval zonder enige vorm van compensatie in een spel op te nemen.


Klopt dat de vertaling zeer slecht is. Bedankt voor de verwijzing naar het draadje had ik nog niet gezien. Wordt een try before buy.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
132 berichten | Pagina 8 van 9 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 7, 8, 9  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Spiel 2012: Welk spel kijk je het meest naar uit?  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Tags

Spiel 2012



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®