Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




10 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 21 aug 2013, 21:21 
Rooster Booster
Avatar gebruiker

Berichten: 88
Hallo,

Ik heb een vraag over een spelregel over "Alleen na de 2de spelronde". Dit staat er geschreven:
Citaat:
Als na het verwerking van de scores van de 2e spelronde de speler met de minste punten nog 4 of meer punten bezit, wordt de spoorboom éénmalig naar rechts verplaatst - en wel zover, dat tussen de locomotief van die speler en de spoorboom precies 2 baanvakken overblijven.

Ik begrijp van deze regel maar de helft van:
Na de verliespunten hebben geteld van de 2e spelronde de speler met de minste punten nog maar 4 punten of meer bezit, wordt de spoorboom éénmalig naar rechts verplaatst.

Maar wat gebeurd er als de speler 3 of minder punten heeft? Wordt de spoorboom dan minder verplaatst of evenveel? Wat gebeurd er dan precies?
Bedankt,
Fredje8


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 21 aug 2013, 22:04 
Avatar gebruiker
Dan gebeurt er helemaal niets. De regel is gewoon bedoeld om het spel te beperken in tijd (3 à 4 rondes). Wij negeren die regel en spelen het spel gewoon uit, het maakt ons daarbij niet zat dat het wat langer duurt.


Omhoog
     
 
BerichtGeplaatst: wo 21 aug 2013, 23:37 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1725
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Wij spelen gewoon door totdat iemand van het bord afvalt. Degene die dan nog het meest achteraan staat heeft dan gewonnen.

_________________
Everybody has the right to play...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 22 aug 2013, 09:54 
Rooster Booster
Avatar gebruiker

Berichten: 88
Bedankt voor jullie reacties!
Als ik het goed begrijp, betekent deze spelregel:
Citaat:
- en wel zover, dat tussen de locomotief van die speler en de spoorboom precies 2 baanvakken overblijven.

Misschien dit:
Citaat:
Als de speler met de minste punten nog maar 3 of minder punten heeft, moet het baanverschil tussen de speler met de minste punten en de spoorboom 2 baanvakken verschillen. Als dat niet mogelijk is, blijft de spoorboom op de dubbele rode lijn staan.

Klopt dit? Jullie mogen mij altijd verbeteren! :)


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 24 aug 2013, 18:50 
Rooster Booster
Avatar gebruiker

Berichten: 88
Weet niemand wat deze regel betekent?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 24 aug 2013, 19:39 
El Capitan
Avatar gebruiker

Berichten: 1545
Woonplaats: Meerhout
fredje8 schreef:
Bedankt voor jullie reacties!
Als ik het goed begrijp, betekent deze spelregel:
Citaat:
- en wel zover, dat tussen de locomotief van die speler en de spoorboom precies 2 baanvakken overblijven.

Misschien dit:
Citaat:
Als de speler met de minste punten nog maar 3 of minder punten heeft, moet het baanverschil tussen de speler met de minste punten en de spoorboom 2 baanvakken verschillen. Als dat niet mogelijk is, blijft de spoorboom op de dubbele rode lijn staan.

Klopt dit? Jullie mogen mij altijd verbeteren! :)


Klopt volgens ons!

_________________
~ Raldake & Elsje ~
E&E's Spellenmolen


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: zo 25 aug 2013, 16:23 
Rooster Booster
Avatar gebruiker

Berichten: 88
Ik heb lang over de spelregel nagedacht, en nu begrijp ik hem! Deze spelregel...:
Citaat:
Als na het verwerking van de scores van de 2e spelronde de speler met de minste punten nog 4 of meer punten bezit, wordt de spoorboom éénmalig naar rechts verplaatst - en wel zover, dat tussen de locomotief van die speler en de spoorboom precies 2 baanvakken overblijven.

...Betekent dit:
Citaat:
Als (na de verwerking van de verliespunten van de 2de spelronde) de speler met de minste punten nog maar 4 of meer punten heeft, dan wordt de spoorboom éénmalig naar rechts verplaatst totdat het verschil tussen de locomotief van de speler met de minste punten en de spoorboom 2 baanvakken verschilt (dus de spoorboom mag ook meerdere malen naar rechts worden verplaatst!). Als de speler met de minste punten nog maar 3 of minder punten heeft, blijft de spoorboom op de dubbele rode streep staan. Dit alleen na de 2de spelronde!

Klopt dit? Als dit klopt, kan ik mijn samenvatting afdrukken!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 25 aug 2013, 17:38 
El Capitan
Avatar gebruiker

Berichten: 1545
Woonplaats: Meerhout
Klopt!

_________________
~ Raldake & Elsje ~
E&E's Spellenmolen


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: zo 25 aug 2013, 18:08 
Avatar gebruiker
Klopt inderdaad, alleen vind ik de "eenmalig" wat vreemd met de "meerdere malen" kort erna. Om een sluitende regel te schrijven zou ik dat even aanpassen. Maar dat is muggenzifterij natuurlijk.


Omhoog
     
 
BerichtGeplaatst: zo 25 aug 2013, 20:59 
Rooster Booster
Avatar gebruiker

Berichten: 88
Filosoof schreef:
Klopt inderdaad, alleen vind ik de "eenmalig" wat vreemd met de "meerdere malen" kort erna. Om een sluitende regel te schrijven zou ik dat even aanpassen. Maar dat is muggenzifterij natuurlijk.

Bedankt voor de tip! Ik zal "meerdere malen" veranderen in "meer dan één keer".
Al de andere leden die mij geholpen hebben ook bedankt voor mijn vragen te beantwoorden :) . Nu kan ik mijn samenvatting afdrukken!


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
10 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Trans America vraag over puntentelling na de 2de spelronde  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 8 gasten


Tags

Trans America, Winning Moves



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®