Bordspelmania
https://www.bordspelmania.eu/

Trans America vraag over puntentelling na de 2de spelronde
https://www.bordspelmania.eu/bordspellen-algemeen/topic9944.html
Pagina 1 van 1

Auteur:  fredje8 [ wo 21 aug 2013, 21:21 ]
Berichttitel:  Trans America vraag over puntentelling na de 2de spelronde

Hallo,

Ik heb een vraag over een spelregel over "Alleen na de 2de spelronde". Dit staat er geschreven:
Citaat:
Als na het verwerking van de scores van de 2e spelronde de speler met de minste punten nog 4 of meer punten bezit, wordt de spoorboom éénmalig naar rechts verplaatst - en wel zover, dat tussen de locomotief van die speler en de spoorboom precies 2 baanvakken overblijven.

Ik begrijp van deze regel maar de helft van:
Na de verliespunten hebben geteld van de 2e spelronde de speler met de minste punten nog maar 4 punten of meer bezit, wordt de spoorboom éénmalig naar rechts verplaatst.

Maar wat gebeurd er als de speler 3 of minder punten heeft? Wordt de spoorboom dan minder verplaatst of evenveel? Wat gebeurd er dan precies?
Bedankt,
Fredje8

Auteur:  Filosoof [ wo 21 aug 2013, 22:04 ]
Berichttitel:  Re: Trans America vraag over puntentelling na de 2de spelron

Dan gebeurt er helemaal niets. De regel is gewoon bedoeld om het spel te beperken in tijd (3 à 4 rondes). Wij negeren die regel en spelen het spel gewoon uit, het maakt ons daarbij niet zat dat het wat langer duurt.

Auteur:  Bridget [ wo 21 aug 2013, 23:37 ]
Berichttitel:  Re: Trans America vraag over puntentelling na de 2de spelron

Wij spelen gewoon door totdat iemand van het bord afvalt. Degene die dan nog het meest achteraan staat heeft dan gewonnen.

Auteur:  fredje8 [ do 22 aug 2013, 09:54 ]
Berichttitel:  Re: Trans America vraag over puntentelling na de 2de spelron

Bedankt voor jullie reacties!
Als ik het goed begrijp, betekent deze spelregel:
Citaat:
- en wel zover, dat tussen de locomotief van die speler en de spoorboom precies 2 baanvakken overblijven.

Misschien dit:
Citaat:
Als de speler met de minste punten nog maar 3 of minder punten heeft, moet het baanverschil tussen de speler met de minste punten en de spoorboom 2 baanvakken verschillen. Als dat niet mogelijk is, blijft de spoorboom op de dubbele rode lijn staan.

Klopt dit? Jullie mogen mij altijd verbeteren! :)

Auteur:  fredje8 [ za 24 aug 2013, 18:50 ]
Berichttitel:  Re: Trans America vraag over puntentelling na de 2de spelron

Weet niemand wat deze regel betekent?

Auteur:  Elsje07 [ za 24 aug 2013, 19:39 ]
Berichttitel:  Re: Trans America vraag over puntentelling na de 2de spelron

fredje8 schreef:
Bedankt voor jullie reacties!
Als ik het goed begrijp, betekent deze spelregel:
Citaat:
- en wel zover, dat tussen de locomotief van die speler en de spoorboom precies 2 baanvakken overblijven.

Misschien dit:
Citaat:
Als de speler met de minste punten nog maar 3 of minder punten heeft, moet het baanverschil tussen de speler met de minste punten en de spoorboom 2 baanvakken verschillen. Als dat niet mogelijk is, blijft de spoorboom op de dubbele rode lijn staan.

Klopt dit? Jullie mogen mij altijd verbeteren! :)


Klopt volgens ons!

Auteur:  fredje8 [ zo 25 aug 2013, 16:23 ]
Berichttitel:  Re: Trans America vraag over puntentelling na de 2de spelron

Ik heb lang over de spelregel nagedacht, en nu begrijp ik hem! Deze spelregel...:
Citaat:
Als na het verwerking van de scores van de 2e spelronde de speler met de minste punten nog 4 of meer punten bezit, wordt de spoorboom éénmalig naar rechts verplaatst - en wel zover, dat tussen de locomotief van die speler en de spoorboom precies 2 baanvakken overblijven.

...Betekent dit:
Citaat:
Als (na de verwerking van de verliespunten van de 2de spelronde) de speler met de minste punten nog maar 4 of meer punten heeft, dan wordt de spoorboom éénmalig naar rechts verplaatst totdat het verschil tussen de locomotief van de speler met de minste punten en de spoorboom 2 baanvakken verschilt (dus de spoorboom mag ook meerdere malen naar rechts worden verplaatst!). Als de speler met de minste punten nog maar 3 of minder punten heeft, blijft de spoorboom op de dubbele rode streep staan. Dit alleen na de 2de spelronde!

Klopt dit? Als dit klopt, kan ik mijn samenvatting afdrukken!

Auteur:  Elsje07 [ zo 25 aug 2013, 17:38 ]
Berichttitel:  Re: Trans America vraag over puntentelling na de 2de spelron

Klopt!

Auteur:  Filosoof [ zo 25 aug 2013, 18:08 ]
Berichttitel:  Re: Trans America vraag over puntentelling na de 2de spelron

Klopt inderdaad, alleen vind ik de "eenmalig" wat vreemd met de "meerdere malen" kort erna. Om een sluitende regel te schrijven zou ik dat even aanpassen. Maar dat is muggenzifterij natuurlijk.

Auteur:  fredje8 [ zo 25 aug 2013, 20:59 ]
Berichttitel:  Re: Trans America vraag over puntentelling na de 2de spelron

Filosoof schreef:
Klopt inderdaad, alleen vind ik de "eenmalig" wat vreemd met de "meerdere malen" kort erna. Om een sluitende regel te schrijven zou ik dat even aanpassen. Maar dat is muggenzifterij natuurlijk.

Bedankt voor de tip! Ik zal "meerdere malen" veranderen in "meer dan één keer".
Al de andere leden die mij geholpen hebben ook bedankt voor mijn vragen te beantwoorden :) . Nu kan ik mijn samenvatting afdrukken!

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/