Waarderen van topics

Voorstellen aan Bordspelmania, suggesties voor de website

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

P.T.
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Test

Waarderen van topics

Bericht door P.T. »

Enige tijd terug hebben we de mogelijkheid geboden om topics te waarderen door middel van een duimpje. Daarmee kon je aangeven dat je het een leuke of interessante topic vond. Net zoals je o.a. ook op BoardGameGeek en Facebook kunt.

Het duimpje is inmiddels vervangen door een plus. Indien de plus oranje is, heb je de topic niet gewaardeerd. Indien de plus grijs is, dan heb je de topic wel al gewaardeerd.

Onder het menu "forumoverzicht" is inmiddels een uitklapmenu gekomen. Hier vind je links naar actieve onderwerpen, ongelezen berichten, etc. Tevens is daar een link toegevoegd die je leidt naar de best gewaardeerde topics. Daarnaast kun je ook kijken naar de beste gewaardeerde topics van de afgelopen 7 dagen. Het gaat dan om topics die ergens in de afgelopen 7 dagen gecreëerd zijn.

Op deze manier hopen wij jullie makkelijker en sneller van interessante informatie te voorzien. Blijf vooral topics waarderen die je interessant vind. Binnenkort volgt namelijk nog meer interessante data omtrent je waarderingen.

Tips en opmerkingen zijn van harte welkom!
spellenclubapeldoorn
Phoenix

Re: Waarderen van topics

Bericht door spellenclubapeldoorn »

Goed bedacht, vind alleen persoonlijk het + niet zo' n goed teken voor deze toepassing. Vind zelf de duim beter bij de toepassing horen.
Jerome
Gouverneur
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Jerome »

Als test heb ik dit onderwerp meteen een + gegeven, waarbij ik merkte dat ik de + niet meer terug kan trekken. Zou je dat nog kunnen veranderen? Soms ontaardt een draad in nietszeggend geneuzel (aanleiding om mijn abonnement op dat onderwerp op te zeggen) en ik kan me voorstellen dat de + dan beter kan verdwijnen.
JeVo
Standaard moderator
Persoonlijke Ondertitel: Uitdaging 9 & 10

Bericht door JeVo »

ik zie nog steeds duimen ... ik zie nu ook plusjes ...

zie je ook ergens het aantal duimen dat een draadje heeft ?

edit: direct na plaatsing bleken de duimen verdwenen.
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez - Island Games forever
P.T.
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Test

Bericht door P.T. »

Aantal waarderingen wordt nog niet weergegeven. Nog even kijken hoe we dit overzichtelijk kunnen weergeven. Je kunt onderaan een topic wel zien wie het allemaal gewaardeerd heeft, indien er gewaardeerd is.

Het weghalen van een waardering zit er nog niet in. Ik schrijf het op mijn lijstje.

Ook op de portal moet aandacht komen voor de best gewaardeerde topics van de afgelopen 7 dagen. Hoe en wat volgt nog.
kosterix
Burgemeester
Persoonlijke Ondertitel: zucht

Bericht door kosterix »

Jerome schreef: Als test heb ik dit onderwerp meteen een + gegeven, waarbij ik merkte dat ik de + niet meer terug kan trekken. Zou je dat nog kunnen veranderen? Soms ontaardt een draad in nietszeggend geneuzel (aanleiding om mijn abonnement op dat onderwerp op te zeggen) en ik kan me voorstellen dat de + dan beter kan verdwijnen.
bedankt voor het experimenteren. Stond zelf op het punt, net op tijd gelezen.
Het plusje valt niet bepaald op overigens, had het niet eerder gezien.

Conventie is toch dat duimpje omhoog & omlaag a la gladiatoren in Rome, waarom daarvan afwijken?

Kan er ook een door inloggert zelf gewaardeerde meest gewaardeerde topics lijstje worden getoond? In php een extra having clause in de group by. Meerwaarde is dat mensen in hun eigen bubble blijven.

Als dat duimpje omhoog undoen werkt, zou een lijstje van door inloggert zelf gewaardeerde topics ook handig zijn, gesorteerd op nieuwigheid of activiteit. Ik zou het gebruiken om dingen die ik zonder me het schompes te zoeken snel kan doorlopen. Biedt meerwaarde boven het schamele eigen posts.

Beide lijstjes zouden bij klik op duimpje omhoog (toggle) of duimpje anders (van omhoog naar omlaag) moeten blijven staan, maar een submit zou een refresh van de pagina moeten geven met de bijgewerkte lijst so far.
Laatst gewijzigd door kosterix op wo 29 jan 2020, 14:10, 3 keer totaal gewijzigd.
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.
kosterix
Burgemeester
Persoonlijke Ondertitel: zucht

Bericht door kosterix »

P.T. schreef: Nog even kijken hoe we dit overzichtelijk kunnen weergeven. Ook op de portal moet aandacht komen voor de best gewaardeerde topics van de afgelopen 7 dagen.
Dit kan intuitief met sterretjes. Makkelijkst is gewoon logaritmisch, 1-10=1, 11-99=2, 100-1000=3, alles erboven 4. Je kunt ook moeilijk doen door een gewicht mee te geven naar ouderdom.
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.