Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





8 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 13 dec 2011, 00:58 
columnist

Berichten: 36
BordspelManiaK schreef:
Ruilhandel

Ik sta in de rij aan de kassa. Voor mij staat een oud dametje te smiespelen met de kassajuffrouw. Zucht, dit kan nog wel even duren. Uit verveling en nieuwsgierigheid volg ik het toneelstukje dat zich voor mijn ogen afspeelt. De caissière is kennelijk niet blij met wat het madammeke vertelt en wordt ongeduldig. Ze haalt haar schouders op en roept keihard ‘Sonja!’ door de winkel, waarop er een andere winkelbediende komt aangesnord.

‘Kan jij mevrouw helpen?’ vraagt het kassameisje. ‘Ze wil drie onderbroekjes ruilen voor een warmwaterzak.’ Ik moet heel hard op mijn lip bijten om niet in lachen uit te barsten.

Mijn levendige fantasie plaatst het oude dametje meteen rond een spelbord samen met Sonja en de kassajuffrouw. Als spelliefhebber ben je immers wel wat ruilhandel gewoon. ‘Wie heeft er een schaap voor mij? Ik geef je een baksteen.’ Of: ‘Drie muizen voor een vet varken.’ Het zijn normale zinsneden op een gewone spelavond.

Ben ik de enige die dat best grappig vind? Bruine bonen en blauwe bonen wisselen van eigenaar, graan wordt probleemloos omgezet in goud en vissen worden zonder scrupules gewisseld met pakjes sigaretten. Ik vraag me wel eens af wat een outsider ervan zou vinden als hij ons bezig hoort. Stel je voor dat de fiscus of een goedgelovige medewerker van Gaia de conversatie opvangt. Politie en enkele mannen met dwangbuis houden zich al klaar om ons, spelertjes, op te vangen…

‘Nee,’ hoor ik Sonja zeggen en ik kom weer midden in dat spannende, vreemde spel terecht waar je met onderbroekjes mag onderhandelen.

‘Dat gaat niet, mevrouw.’ Oei. ‘Die warmwaterzak hoort bij de speciale actie-artikelen, die kan u alleen omruilen voor een volle bonuskaart. Dan moet u eerst tien actiespaarpunten verzamelen.’ Ze houdt een soort kartonnen zegeltjes omhoog.

Ik kijk en luister. Hm, interessante spelregels.

Het oude dametje heeft geen zin in ingewikkelde strategieën om punten te vergaren. Ze wordt een beetje boos en zwaait met de onderbroekjes. ‘Zeg, wat voor spelleke speelt gij hier met mij?’

Ik veins een hoestbui om de lach die nu echt in mijn keel opborrelt te smoren. En noteer ergens in mijn hoofd enkele ideeën voor een nieuw spelconcept. Iets met ruilkaarten, denk ik, en oude dametjes en, niet te vergeten, onderbroekjes.

Katrijn


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 13 dec 2011, 09:19 
www.decktet.com
Avatar gebruiker

Berichten: 1490
Woonplaats: Soesterberg
Erg gaaf!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 13 dec 2011, 09:26 
Phoenix
Avatar gebruiker

Berichten: 1804
Woonplaats: Apeldoorn
haha lol wat een grappig verhaal!!!

Heel vervelend, mensen die als ze aan de beurt zijn bij de kassa pas gaan nadenken ow ja dat heb ik ook nog nodig. Of mensen die in kledingwinkel alle draadje checken of alles wel goed vast zit om wat korting der af te pingelen. Ik zou zeggen pak dat goeie shirt en reken af haha ;-) Maar nogmaals sterk verhaal.

_________________
http://www.spellenclubapeldoorn.nl
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 13 dec 2011, 10:15 
Fabrieksmanager

Berichten: 832
Woonplaats: Rosmalen
Wat een goed verhaal! Ik ben nogal visueel ingesteld, dus ik zag die oude dame al met haar onderbroekjes zwaaien ter ondersteuning van haar betoog om ze te mogen ruilen.. :D

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 13 dec 2011, 13:20 
Phoenix
Avatar gebruiker

Berichten: 1804
Woonplaats: Apeldoorn
Tjoek schreef:
Wat een goed verhaal! Ik ben nogal visueel ingesteld, dus ik zag die oude dame al met haar onderbroekjes zwaaien ter ondersteuning van haar betoog om ze te mogen ruilen.. :D


Haha, visueel ingesteld dat had ik ook in me kop zitten. Zo'n oudere vrouw met de onderbroekjes joehoe :-D

_________________
http://www.spellenclubapeldoorn.nl
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 13 dec 2011, 13:32 
Fabrieksmanager

Berichten: 832
Woonplaats: Rosmalen
spellenclubapeldoorn schreef:
Tjoek schreef:
Wat een goed verhaal! Ik ben nogal visueel ingesteld, dus ik zag die oude dame al met haar onderbroekjes zwaaien ter ondersteuning van haar betoog om ze te mogen ruilen.. :D


Haha, visueel ingesteld dat had ik ook in me kop zitten. Zo'n oudere vrouw met de onderbroekjes joehoe :-D


En een klapperend kunstgebit van de opwinding :lol:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 20 dec 2011, 13:41 
Blije Bordspeler

Berichten: 1124
Woonplaats: Rotterdam
Heb je meer van dit soort anekdotes? Bundelen en uitgeven in boekvorm, zeg ik :D


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 23 dec 2011, 17:54 
Critico

Berichten: 2152
Woonplaats: nabij utrecht
haha leuk :lol:

grannies pannies als titel voor het spel :P

_________________
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
8 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - BordspelManiaK  
 Feed - Onderwerp - BordspelManiaK: Ruilhandel  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

BordspelManiaK



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®