Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




37 berichten | Pagina 3 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Seize the Bean
BerichtGeplaatst: di 12 jun 2018, 15:08 
4. Betrayal at House on the Hill (2004)
Avatar gebruiker

Berichten: 491
Woonplaats: Bladel
purple-one schreef:
Het is inderdaad jammer, maar zelf heb ik totaal geen problemen met de vertraging. Het had mij juist ten zeerste verbaasd als ze hun originele inschatting zouden halen. Met de grote hoeveelheid extra's dankzij het succes van de campaign, had ik dan ook ernstig mijn twijvels gehad over de kwaliteit. Het klinkt afgezaagd, maar inderdaad liever later en van goede kwaliteit dan een haastig inelkaar ondermaats product. Het is zonde dat Spiel pick-up nu niet mogelijk is, maar dat is dus iets waar ik altijd al wel een klein beetje rekening mee had gehouden.

En vertraging is ook niets uitzonderlijk in de bordspellenindustrie, alleen meer zichtbaar met Kickstarters. Een recentelijk retail voorbeeld is de Nederlandse uitgave Raja's van de Ganges van 999 Games. Zou origineel in februarie uitkomen, word nu (hopelijk) augustus. En dat voor een spel dat eigenlijk alleen een vertaling nodig heeft. Vast vertraging met een goede reden, maar valt dus minder op omdat het geen Kickstarter is.

Daarbij is februarie zo slecht nog niet, tegen die tijd moet ik wel door mijn Spiel stapel heen zijn :D

Klopt, mijn teleurstelling heeft er vooral mee te maken dat ik het balen vind dat de deadline niet gehaald wordt. Ik weet niet wat het is met KS - zetten alle designers nu zo scherp in met hun eindtijd, of is er zelfs met ingecalculeerde tegenvallers nog veel meer dat mis kan gaan?

Oké, ik kan wel tegen mezelf zeggen dat ik een KS-deadline met een X aantal maanden moet verlengen, maar zie toch telkens een andere datum staan als ik KS open. Maar goed, ben nu nog geen jaar 'actief' op KS, heb inmiddels al het e.e.a. geleerd. Heb er nog maar eentje binnen (te laat), maar van de andere projecten zijn er denk ik maar 2 die nog on schedule zijn, de rest (4 of 5) allen vertraagd.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Seize the Bean
BerichtGeplaatst: di 12 jun 2018, 15:27 
3. Boonanza (0)

Berichten: 113
Woonplaats: De Meern
Stijnhoofd schreef:
purple-one schreef:
Klopt, mijn teleurstelling heeft er vooral mee te maken dat ik het balen vind dat de deadline niet gehaald wordt. Ik weet niet wat het is met KS - zetten alle designers nu zo scherp in met hun eindtijd, of is er zelfs met ingecalculeerde tegenvallers nog veel meer dat mis kan gaan?


Van alles een beetje, en elk proces is anders. In mijn ervaring gaat het vaak mis als een kickstarter
a) Ineens heel populair wordt en de aantallen enorm toenemen
b) Veel unieke stretchgoals heeft die allemaal nog ontworpen/aangepast/veranderd moeten worden tijdens of na de campaign.

Dit zijn nou eenmaal dingen die er een beetje bij horen. Wat jij omschrijft is meer een pre-order systeem, en dat is kickstarter nou eenmaal niet. Sommige projecten lopen wel zo, maar de meeste met veel vertraging gaan ten onder aan hun eigen succes.
Ik hoorde laatst op een podcast een gamemaker over kickstarter praten. Die zegt, productie + verscheping + verdeling duurt alles bij elkaar om en nabij 12-20 weken. Zo lang zou het dus ongeveer kunnen duren tussen einde kickstarter en levering. Maar wat heel veel tijd kost is het maken van digitale en analoge drukproeven en copies. Zeker als de ontwerpen daarvan nog niet klaar zijn.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Seize the Bean
BerichtGeplaatst: di 12 jun 2018, 15:28 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1018
Woonplaats: Etten-Leur
In dit geval hadden ze een deadline gemaakt toen ze een bepaald spel voor ogen hadden.

Door het enorme succes zijn er veel stretchgoals bijgekomen die voor de vertraging hebben gezorgd.


Artwork voor nieuwe klantgroepen, playtesten nieuwe klantgroepen, maken en ontwerpen van playmats, upgrades van spelonderdelen inclusief proefdruk die tegenvalt en terug naar fabrikant moet.


Omhoog
Online Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Seize the Bean
BerichtGeplaatst: di 12 jun 2018, 15:40 
7. Risk (0)

Berichten: 113
Woonplaats: De Meern
oftewel:
Citaat:
b) Veel unieke stretchgoals heeft die allemaal nog ontworpen/aangepast/veranderd moeten worden tijdens of na de campaign.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Seize the Bean
BerichtGeplaatst: di 12 jun 2018, 16:00 
1. Scythe (2016)
Avatar gebruiker

Berichten: 491
Woonplaats: Bladel
Uit updates van diverse makers kan ik inderdaad opmaken dat extra stretch goals (vrij logisch eigenlijk) extra tijd kosten. Zoals het artwork van Seize the Bean in dit geval, of andere fysieke toevoegingen of upgrades.

Als ik bijvoorbeeld kijk naar Unbroken van Artem Studios (deadline december), die hebben zelfs bepaalde stretchgoals (realistic tokens i.p.v. cubes) teruggedraaid om niet de levertijd in gevaar te laten komen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Seize the Bean
BerichtGeplaatst: di 12 jun 2018, 16:32 
Mr. group pledge
Avatar gebruiker

Berichten: 158
Woonplaats: Kaprijke, België
Stijnhoofd schreef:
Als ik bijvoorbeeld kijk naar Unbroken van Artem Studios (deadline december), die hebben zelfs bepaalde stretchgoals (realistic tokens i.p.v. cubes) teruggedraaid om niet de levertijd in gevaar te laten komen.

Dat vind ik dan ook niet kunnen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Seize the Bean
BerichtGeplaatst: di 12 jun 2018, 16:53 
6. Tikal (1999)
Avatar gebruiker

Berichten: 491
Woonplaats: Bladel
StanTem schreef:
Stijnhoofd schreef:
Als ik bijvoorbeeld kijk naar Unbroken van Artem Studios (deadline december), die hebben zelfs bepaalde stretchgoals (realistic tokens i.p.v. cubes) teruggedraaid om niet de levertijd in gevaar te laten komen.

Dat vind ik dan ook niet kunnen.

Ikzelf stoorde me daar niet zo aan. Ik heb liever cubes en een double-layered player mat (à la Scythe) dan realistic resources en geen manier om te voorkomen dat die gaan schuiven of verstoten worden, want in Unbroken moet er nogal wat geschoven worden met resources.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
37 berichten | Pagina 3 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Crowdfunding  
 Feed - Onderwerp - Seize the Bean  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: arne, Stoffel en 3 gasten


Tags

Seize the Bean



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Stijl afkomstig van StylerBB.net & kodeki. Logo door Henk Rolleman
board3 Portal - gebaseerd op phpBB3 Portal
Vertalingen door phpBB.nl & phpBBservice.nl
phpBB SEO