Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





12 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 25 aug 2021, 15:04 
Veenboer

Berichten: 179
Woonplaats: Utrecht
Ik werd geattendeerd op deze mooie IKEA Kallax "boardgame shelf insert".
http://kck.st/3yoiNJL

Toevallig ga ik binnenkort verhuizen en was ik me aan het oriënteren op de Kallax.

Zijn er nog anderen uit regio Utrecht met interesse?
in het kader van gedeelde inklaringskosten en verzendkosten?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 25 aug 2021, 16:44 
Party Animal
Avatar gebruiker

Berichten: 421
Woonplaats: Amersfoort
Ik vind het wel een mooie en slimme oplossing. Ik heb een 5x5 kallax en ik heb mijn dozen verticaal staan. Ik schat in dat ik niet meer spellen kwijt kan in mijn kast met deze oplossing, het ziet er waarschijnlijk wel wat netter uit. De problemen die er worden genoemd met verticaal opbergen kun je grotendeels beperken door een beetje goed te puzzelen zodat de ruimte goed worden gevuld en de dozen elkaar dicht houden.

Ik vind het wel relatief duur. Ik schat in minstens 100 euro lichter te zijn om al mijn spellen op deze manier op te bergen, ik weet niet of ik dat er voor over heb...

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 26 aug 2021, 10:48 
Avatar gebruiker

Berichten: 2096
Woonplaats: Eindhoven
Leuk als je collectie statisch is, maar ik zie nog niet zo gauw zo’n sticker zonder schade van je kast komen als je een spel vervangt door een dikkere, of dunnere doos.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 26 aug 2021, 11:08 
Stamhoofd
Avatar gebruiker

Berichten: 509
Woonplaats: Rijswijk
Jerome schreef:
Leuk als je collectie statisch is, maar ik zie nog niet zo gauw zo’n sticker zonder schade van je kast komen als je een spel vervangt door een dikkere, of dunnere doos.


Precies dit! En hoelang blijven die stickers zitten?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 26 aug 2021, 12:17 
Avatar gebruiker

Berichten: 2096
Woonplaats: Eindhoven
Die 3M stickers blijven eeuwig zitten.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 26 aug 2021, 12:47 
1. Wingspan (2019)
Avatar gebruiker

Berichten: 2078
Woonplaats: Montezuma
Jerome schreef:
Leuk als je collectie statisch is, maar ik zie nog niet zo gauw zo’n sticker zonder schade van je kast komen als je een spel vervangt door een dikkere, of dunnere doos.

Exact. Heb je een indeling, koop je verdorie een nieuw spel. Plus: als je inderdaad - zoals ze melden - slechts 1 mm tussen je spellen wilt hebben, dan vraagt dat een precisie met het plakken van die stickers die de meeste mensen niet hebben. 1 mm dus hé. Aan de ene kant én aan de andere kant, voor én achter. Vier punten dus helemaal precies op de mm precies. Niks voor mij. Gelukkig heb ik om te beginnen al geen Kallax. :lol:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 26 aug 2021, 12:52 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
Pura Vida schreef:
Jerome schreef:
Leuk als je collectie statisch is, maar ik zie nog niet zo gauw zo’n sticker zonder schade van je kast komen als je een spel vervangt door een dikkere, of dunnere doos.

Exact. Heb je een indeling, koop je verdorie een nieuw spel. Plus: als je inderdaad - zoals ze melden - slechts 1 mm tussen je spellen wilt hebben, dan vraagt dat een precisie met het plakken van die stickers die de meeste mensen niet hebben. 1 mm dus hé. Aan de ene kant én aan de andere kant, voor én achter. Vier punten dus helemaal precies op de mm precies. Niks voor mij. Gelukkig heb ik om te beginnen al geen Kallax. :lol:

Dat lossen ze volgens mij op door een malletje te laten gebruiken als ik het goed zie.
Ik vind het een briljant systeem. Ik moet het zelf niet hebben, mijn verticale opslag werkt uitstekend voor mij, maar ik vind het wel goed bedacht.
En de lijm van 3M is echt iets wonderlijks. Hoe dat kan blijven plakken, maar er toch gemakkelijk af komt, dat heeft me al meermaals verbaasd. Dat is niet gewoon zoals bruine tape ofzo.

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 26 aug 2021, 13:24 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
The Iced One schreef:
Pura Vida schreef:
Jerome schreef:
Leuk als je collectie statisch is, maar ik zie nog niet zo gauw zo’n sticker zonder schade van je kast komen als je een spel vervangt door een dikkere, of dunnere doos.

Exact. Heb je een indeling, koop je verdorie een nieuw spel. Plus: als je inderdaad - zoals ze melden - slechts 1 mm tussen je spellen wilt hebben, dan vraagt dat een precisie met het plakken van die stickers die de meeste mensen niet hebben. 1 mm dus hé. Aan de ene kant én aan de andere kant, voor én achter. Vier punten dus helemaal precies op de mm precies. Niks voor mij. Gelukkig heb ik om te beginnen al geen Kallax. :lol:

Dat lossen ze volgens mij op door een malletje te laten gebruiken als ik het goed zie.
Ik vind het een briljant systeem. Ik moet het zelf niet hebben, mijn verticale opslag werkt uitstekend voor mij, maar ik vind het wel goed bedacht.
En de lijm van 3M is echt iets wonderlijks. Hoe dat kan blijven plakken, maar er toch gemakkelijk af komt, dat heeft me al meermaals verbaasd. Dat is niet gewoon zoals bruine tape ofzo.


Lijm van dé 3M fabriek?? :lol:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 26 aug 2021, 13:26 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 858
Woonplaats: Rotterdam
Hmm, interessant. Ik denk niet dat ik dit zou doen.

Laten die 'stokjes' op den duur ook geen dents/marks aan de onderkant van de doos?

_________________
"I am a tattooed sexy dancing monkey"


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 26 aug 2021, 23:13 
Veenboer

Berichten: 179
Woonplaats: Utrecht
Het alternatief is dan dit, waarbij je zelf extra gaatjes gaat maken om de afstand tussen de shelves zo te maken zoals je wilt als ik de instructies mag geloven.
https://www.ikea.com/ca/en/assembly_instructions/kallax-insert-with-4-shelves-white__AA-2067785-1.pdf
Afbeelding
Tenzij de afstand tussen twee plankjes net 2 of 3 mm groter is dan de hoogte van bepaalde dozen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 01 sep 2021, 13:23 

Berichten: 756
Woonplaats: Utrecht - NL
Meer planken in je Kallax is denk ik niet een fijne oplossing.

Zelf heb ik een tijdje geleden via Kickstarter de "echte" gamekast van Boxking gebacked, de makers die nu dit aanbieden, en daar ben ik erg tevreden mee. In mijn kast zitten metalen rekken, die net als de stokken bij deze KS een stuk dunner zijn dan een plank. Afgezien daarvan is het veel makkelijker om een spel beet te pakken als het op dunne stokken ligt, dan dat je je vingers tussen een plank en een spel moet zien te krijgen.

Persoonlijk vind ik het echt een hele mooie oplossing, als ik zelf Kallax kasten zou hebben (of relatief goedkoop nog een spellenkast erbij zou willen kopen) zou ik het wel weten want ja:

- Het is veel fijner om je dozen horizontaal te hebben dan verticaal (deksel blijft er op, geen geschuif in je doos)
- Het is veel fijner om niet de onderste doos van een stapel te moeten pakken.

@SuSuQie: als je ervoor gaat zal ik ongetwijfeld wel ergens aan mee willen doen, al was het maar voor de extra's als de display stands en de count-trackers, en ik ook in Utrecht woon, wat lekker makkelijk is...

En het zou me niet verbazen als ik ergens de komende maanden toch nog wat extra kastruimte nodig heb, en dan wil ik of mijn bestaande BoxKing uitbreiden of voor een Kallax met dit systeem gaan.

De vorige keer maakten ze gebruik van een uitgebreide pledgemanager, waarbij er nog van alles makkelijk bij te bestellen was. (Ik kocht uiteindelijk een veel grotere gamekast dan waarvoor ik in eerste instantie gepledged had omdat de collectie inmiddels een stuk groter bleek dan ik dacht...)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 01 sep 2021, 20:39 
Veenboer

Berichten: 179
Woonplaats: Utrecht
Net de 'BoxThrone' kast bekeken. Ik wil dan toch liever een dichtere kast.
En ik hoef ook niet mijn volledige collectie op display in de woonkamer te hebben staan.
Vandaar dat dit misschien wel een optie voor me was. Ik hoef geen 100 spellen met dit systeem op te bergen.
Het vak van een Kallax is 33x33. De meeste spellen 29,7
Mijn kleine vingertjes passen wel tussen de ruimte die over is.
Misschien moet iemand met grote handen een kast met uittrekbare planken hebben, maar IKEA heeft die niet voor Kallax.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
12 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Crowdfunding  
 Feed - Onderwerp - LAX RAX | The board game shelf insert for IKEA Kallax  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®