Ben wel een fan van Martin Wallace zijn lichtere werd (zoals Hit Z Road) maar zijn zwaardere spellen zijn me meestal iets te droog en economisch getint. Oorspronkelijk was ik ook hier helemaal niet enthousiast over aangezien ik niets heb met train games en al helemaal niet met Cthulhu. Maar na (een stuk van) Rahdo's Runthrough gezien te hebben, begin ik toch zwaar te twijfelen.AuZtralia board game by Martin Wallace
Exploration, economics, adventure and high-tension combat in a game for 1-4 players. How will you save humanity against the Old Ones?
1-4 players
30 min/player
https://www.kickstarter.com/projects/27 ... in-wallace
Het event deck geeft volgens mij dezelfde storytelling suspense als de Infection deck bij Pandemic Legacy of de Wildling deck bij Game of Thrones. Ook het feit dat tijd een resource is waardoor je de timing van de events kunt bepalen alsook de volgorde van de spelers beïnvloedt, vind ik een zeer interessant mechanisme.
Het spel is zeker niet goedkoop: 69 NZD + 16 NZD voor shipping wat ongeveer overeenkomt met 64 euro en daarvoor had ik toch graag wat beters dan karton gekregen. Maar dat zal nu eenmaal Martin Wallace zijn stijl zijn, vrees ik.
Er zijn geen early birds, geen kickstarter exclusives, (nog) geen add-ons, dus vermoed ik dat er ook niet aan group pledges gedaan zal worden. Maar ik wilde deze toch even posten voor moesten er mensen deze gemist hebben.