Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




7 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 09 apr 2019, 15:04 
3. Pax Pamir (Second Edition) (2019)
Avatar gebruiker

Berichten: 135
Woonplaats: Zoetermeer
Na het lezen van een recente discussie over Ignite op Reddit heb ik besloten 'all in te gaan' voor dit spel. Het lijkt mij een wel leuke versie van Dominion ;-) In het kort; Dominion waarbij je met je deck je 3 miniatures bestuurd om oorlogje te spelen.

Volgende link heeft alle informatie; Kickstarter Pagina

Nu heeft dit project een behoorlijk interessante '2 dozen pledge' waarbij je 30 euro korting krijgt en 15 euro minder verzendkosten hebt. Mocht iemand interesse hebben om dit project samen te doen met mij en z'n kopie in Zoetermeer wil halen onder het genot van koffie en een spelletje dan scheelt dat ons toch iets meer dan 20 euro per persoon.

Ik ben nieuw op het forum, dus weet niet helemaal zeker of dit gangbaar is, maar zag een vergelijkbaar onderwerp dus denk dat het moet kunnen. Zo niet, dan hoor ik het vast wel :angel:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 09 apr 2019, 16:14 
Condottiërre
Avatar gebruiker

Berichten: 925
Woonplaats: Utrecht
Ok, ik doe wel mee met je!
Kom ik m bij je ophalen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 09 apr 2019, 17:08 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 127
Ik heb de eerste dag de base game gebacked, want het geheel ziet er aardig uit, maar ik heb ondertussen m'n pledge laten vallen. €100 voor een simpele deckbuilder is waanzin, dan nog eens €100 voor 2 uitbreidingen.

Voor €200 kun je ook het volgende kopen: Dominion, Quest for El Dorado en Star Realms als deckbuilder en Wildlands, Adrenaline en Memoir '44 als skirmish. Al deze spellen zijn bewezen goed en gebalanceerd. Ignite is nieuw en er zijn geen reviews van, dus het is hopen dat alles goed getest is.

Op BGG las ik dat TTS gebruikers na enkele plays al een dominante strategie vonden. Misschien is er een counterplay voor te verzinnen, maar als je thuis aankomt met je €200 Kickstarter spel en iemand domineert de eerste 3 plays met een melee rush, verwacht ik niet dat het spel ooit nog op tafel komt.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 09 apr 2019, 23:04 
3. Pax Pamir (Second Edition) (2019)
Avatar gebruiker

Berichten: 135
Woonplaats: Zoetermeer
Thronesmasher schreef:
Ik heb .... Voor €200 .... Ignite is nieuw en er zijn geen reviews van, dus het is hopen dat alles goed getest is.


Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit echt naar de prijs kijk als een spel me genoeg aanspreekt dat ik het wil hebben. Toch raakt het punt wat je maakt wel; ik kan voor dit geld spellen van mn verlanglijst kopen waarvan ik weet dat ze goed zijn en ik ze leuk vind...dat is zeker het overwegen waard en moet ik misschien meer doen... Bedankt voor de ‘food for thought’



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 10 apr 2019, 09:06 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 127
Laat je niet gek maken door de hype en kickstarter exclusives. Als een spel echt goed is, verschijnt het altijd via retail kanalen, vaak voor een lagere prijs, of via een tweede Kickstarter. Voordeel is dat je dan echte reviews kunt afwachten i.p.v. gesponsorde content, en je kunt ook zien welke uitbreidingen er echt iets toevoegen en welke er als fluff zijn toegevoegd.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 10 apr 2019, 10:16 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 132
Woonplaats: Den Bosch
De maker is behoorlijk actief op facebook en erg enthousiast. Aan de ene kant wil ik het wel steunen, maar het is ook wel een erg groot project voor een first timer, dus het is niet zonder risico.

Thronesmasher schreef:
Als een spel echt goed is, verschijnt het altijd via retail kanalen

Dit is lang niet altijd waar. Sommige goede spellen verschijnen niet, of zeer beperkt in retail, bijvoorbeeld omdat het spel te groot en duur is, of omdat de uitgever te klein is.

Thronesmasher schreef:
Voordeel is dat je dan echte reviews kunt afwachten i.p.v. gesponsorde content

Van de (p)reviews op de Ignite Kickstarter weet ik dat Everything Board Games in ieder geval geen geld vraagt voor de review, dus dat is geen gesponsorde content.

_________________
http://brokenmillgames.com


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: wo 10 apr 2019, 11:12 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 127
Het enige KS spel dat ik de moeite waard vind en dat nooit via retail te krijgen is geweest, is Spheres of Influence. Via BGG was deze achteraf gemakkelijk op de kop te tikken voor sub-KS prijzen. Spellen als Clockwork Wars en Tsukuyumi zijn inderdaad niet goed verkrijgbaar geweest via retail kanalen, maar met een beetje speurwerk is dat prima te doen.

Aan de andere kant heb ik in het verleden meerdere KS spellen gevolgd die achteraf gezien ongebalanceerd en niet voldoende getest zijn, of domweg saai zijn, of waarbij de retail editie veel goedkoper is dan de KS.

De keren dat je KS exclusives misloopt die wel de moeite waard zijn (bijv. Blood Rage, Rising Sun), zijn jammer, maar die kun je op de tweedehands markt met wat extra centen alsnog kopen. De extra kosten wegen m.i. niet op tegen de mislukte KS spellen die je had kunnen backen. Blood Rage had onlangs zelfs een nieuwe Kickstarter voor de oude "exclusives" en ik verwacht dat van Rising Sun ook wel een keer.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
7 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Crowdfunding  
 Feed - Onderwerp - Ignite - Tabletop Miniatures Boardgame ('group' pledge?)  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

Ignite



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®