Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





13 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Rococo Deluxe
BerichtGeplaatst: wo 22 jan 2020, 19:28 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
Geen kickstarter, direct via Crowdox.

https://app.crowdox.com/projects/104883/rococo-deluxe

Ook voor 2nd edition van Fleet Dice Game

Wat betreft Rococo ben ik wel benieuwd hoe dit gaat lopen. EGG heeft met hun big box games wel hun niche te pakken maar hoe ver kunnen ze gaan? Lacerda en big box, daar betaal ik nog 89 euro voor. Nu een reprint van een zeer degelijk spel, medium weight en toch een big box die ook een stuk duurder is. Bovendien blijft het niet bij een deluxe, er is ook nog een deluxe + (mss te vergelijken met de retail versie van de kickstarter big box games en dan met stretchgoals).
Wil je ook nog de metalen munten erbij dan zit je aan 125 dollar zonder verzending :crazy:

Soms vraag ik me wel af, beter een medium spel met een overproductie omdat het dan ten minste vaker op tafel komt dan een zwaar spel dat je minder speelt.

Maar goed, allicht zijn er wel mensen die hier graag op de kar springen :D


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Rococo Deluxe
BerichtGeplaatst: wo 22 jan 2020, 19:57 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2668
Woonplaats: Etten-Leur
Vind Rococo een leuk spel dat nog weleens tafel komt maar de gewone editie is prima. Zie hier de meerwaarde niet van.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Rococo Deluxe
BerichtGeplaatst: wo 22 jan 2020, 21:13 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1030
Woonplaats: Steenwijk
Twijfel, wel een goed spel.....

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Rococo Deluxe
BerichtGeplaatst: wo 22 jan 2020, 21:30 
Party Animal

Berichten: 458
Woonplaats: Leidschendam
Zijn er er mensen die deze wel gaan pre-orderen? Ik wil eigenlijk alleen de fleet dice games score pads.

Rococo ook eerst zitten twijfelen, maar zie de meerwaarde echt niet van in.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Rococo Deluxe
BerichtGeplaatst: wo 22 jan 2020, 21:57 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
Edwin84 schreef:
Vind Rococo een leuk spel dat nog weleens tafel komt maar de gewone editie is prima. Zie hier de meerwaarde niet van.

Begrijpelijk, ik heb de 'gewone' versie en die was tot nu toe altijd goed dus ik vermoed dat die in de toekomst ook nog wel goed zal zijn :shock:
Tegenwoordig is het de mode om de iets oudere spellen terug uit te brengen in een 'deluxe' jasje maar er zijn er maar weinig waar ik de meerwaarde van zien om daar 80-100€ (of nog meer) voor te betalen.
Maar alles is natuurlijk afhankelijk van hoeveel spellen je koopt per jaar en hoe frequent je deze op tafel legt. Iets dat je wekelijks speelt mag er natuurlijk wel iets beter uitzien :wink:

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Rococo Deluxe
BerichtGeplaatst: wo 22 jan 2020, 22:07 
9. Machi Koro (2012)
Avatar gebruiker

Berichten: 593
Woonplaats: Hove
De nieuwe versie ziet er mooi uit, maar ik hou het ook bij mijn originele versie. Vooral de prijs houdt me tegen.

Ik heb een paar jaar geleden ook de uitbreiding kunnen kopen in Essen dus ik kan nog wel verder

Hoe zit het met douanekosten? Fleet the Dice game ziet er wel leuk uit.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Rococo Deluxe
BerichtGeplaatst: wo 22 jan 2020, 22:23 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2668
Woonplaats: Etten-Leur
Kijk als je spellen jebt uit periode van 2000 tot 2010 met een grauw bord, lelijke artwork, papieren geld of alleen blokjes voor de grondstoffen snap ik het wel.

Dan is een nieuwe uitgave van 45 euro met materiaal wat vandaag de dag in een standaard editie hoort de moeite. Zeker als er een paar regels worden gestroomlijnd of de balans wordr verbeterd.

Dit had Rococo niet nodig. Naar mijn mening mist dit spel de populariteit hiervoor ook. Ook al is het zeker wel een tof spel.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Rococo Deluxe
BerichtGeplaatst: wo 22 jan 2020, 22:38 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
Edwin84 schreef:
Dit had Rococo niet nodig. Naar mijn mening mist dit spel de populariteit hiervoor ook. Ook al is het zeker wel een tof spel.


Er zijn regio's waar het spel wel heel zeldzaam is, om nog maar te zwijgen over de uitbreidingen ervan...

Ik dacht dat er ook wel wat regelaanpassingen waren en om het voor 2 spelers beter te maken


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Rococo Deluxe
BerichtGeplaatst: wo 22 jan 2020, 23:02 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
Edwin84 schreef:
Kijk als je spellen jebt uit periode van 2000 tot 2010 met een grauw bord, lelijke artwork, papieren geld of alleen blokjes voor de grondstoffen snap ik het wel.

Ook dit heeft zijn charmes vind ik persoonlijk (behalve dan het papieren geld, dat vind ik dan weer vreselijk)

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Rococo Deluxe
BerichtGeplaatst: wo 22 jan 2020, 23:41 
8. Keyflower (2012)

Berichten: 657
Woonplaats: Brasschaat
dirk schreef:
Edwin84 schreef:
Vind Rococo een leuk spel dat nog weleens tafel komt maar de gewone editie is prima. Zie hier de meerwaarde niet van.

Begrijpelijk, ik heb de 'gewone' versie en die was tot nu toe altijd goed dus ik vermoed dat die in de toekomst ook nog wel goed zal zijn :shock:
Tegenwoordig is het de mode om de iets oudere spellen terug uit te brengen in een 'deluxe' jasje maar er zijn er maar weinig waar ik de meerwaarde van zien om daar 80-100€ (of nog meer) voor te betalen.
Maar alles is natuurlijk afhankelijk van hoeveel spellen je koopt per jaar en hoe frequent je deze op tafel legt. Iets dat je wekelijks speelt mag er natuurlijk wel iets beter uitzien :wink:
Deze mening deel ik helemaal.

Ik heb ook de originele versie en ik vind het een heel sterk spel. Een tactische en thematische hoogvlieger.

Maar ik heb geen nood aan een nieuwe editie in mijn kast.

Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Rococo Deluxe
BerichtGeplaatst: do 23 jan 2020, 10:00 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1057
Woonplaats: Beverwijk
Twijfel twijfel twijfel. Het ziet er prachtig uit.
Ik heb het 1 keer gespeeld en vond het erg leuk. De toegevoegde waarde voor mij t.o.v. het origineel is de solo variant.

_________________
We live to survive our paradoxes


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Rococo Deluxe
BerichtGeplaatst: do 23 jan 2020, 10:24 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2668
Woonplaats: Etten-Leur
Zie dat er trouwens ook uitbreidingen inzitten. Als je dan niet de duurste uitvoering neemt valt het nog wel mee.

Wellicht dat de gewone Rococo van WGG ook nog wel her en der te krijgen is.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Rococo Deluxe
BerichtGeplaatst: vr 24 jan 2020, 17:01 
Party Animal
Avatar gebruiker

Berichten: 421
Woonplaats: Amersfoort
Ik ben een groot fan van rococo. Ik heb het spel plus uitbreiding. Ik vind de nieuwe artwork niet zo mooi, dus ik heb geen reden om over te stappen naar de nieuwe versie. Bij suburbia heb ik dit wel gedaan aangezien ik de originele versie niet zo mooi vond en de deluxe heel nice is.

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
13 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Crowdfunding  
 Feed - Onderwerp - Rococo Deluxe  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags

Rococo Deluxe



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®