Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




12 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Planet Unknown
BerichtGeplaatst: do 02 jul 2020, 09:49 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
Heeft er iemand Planet Unknown gebacked?

Dit polyomino tegellegspel doet denken als een combinatie tussen, wel, polyomino-spellen en engine building games zoals Terraforming Mars (wat thematisch natuurlijk een goede match is).

Midden op tafel staat een 'lazy Susan' - zo'n ding wat ook wel eens wordt gebruikt als toegankelijk borrelplankje. Maar dan nu met tegels erop. Als je aan de beurt bent draai je de schijf naar het kwadrant dat jouw begeerde stukje bevat. Vervolgens mogen je tegenstanders een stukje pakken uit het deel dat voor hun snufferd ligt. Weinig downtime dus!

Het stukje dat je pakt moet je plaatsen en levert je, afhankelijk van de afgebeelde terreintypes, ook vooruitgang op op verschillende technologie-sporen op je spelermat. Iedere speler heeft een unieke mat en ook ieders planeet kan uniek zijn (elk bord bevat een generieke en een unieke zijde).

Los van het feit dat dit wel weer een point salad is zie ik hier genoeg interessante aspecten in. Wanneer je een tegel met een meteoor plaatst zorgt deze ervoor dat zowel diens rij en kolom niet scoren aan het eind van het spel. Daarvoor kun je een Mars Rover inzetten om puin te ruimen!

Het spel heeft ook een solo mode waar je doelkaarten moet behalen die bepalen of je wint of niet. Er is bovendien een deck met events die voorkomen dat ieder solo-spelletje een optimalisatie-exercitie wordt.

Voor de geïnteresseerden, de late pledge optie is recentelijk geopend. Er is een reguliere versie beschikbaar (met een kartonnen lazy Susan) en een deluxe versie, met naast een volwaardige lazy Susan ook Game Trayz opbergvakjes en wat mooiere meteorieten en Rovers. Voor $81/€72 wordt de deluxe edition naar je verzonden begin volgend jaar.

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Planet Unknown
BerichtGeplaatst: do 02 jul 2020, 10:38 
Website beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2470
Ik heb het wel 16x gespeeld maar uiteindelijk niet gebacked.

Vind het spel erg tof en het is een leuke puzzel maar volgens mij en meerdere personen die dit aangekaart hebben is het spel onvoldoende getest en niet af.

Enkele redenen zijn in multiplayer veel onbalans tussen de planeten en coorperaties en geluk in type tegels in laat prototype stage (ook erkend door ontwikkelaar), solo (zover ik weet nog niet aangepast) onmogelijk te winnen als je dit al kunt is het geluk gebaseerd.

Ze zullen dit vast oplossen maar ik wacht wel totdat deze goedkoper 2e hands te koop is.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Planet Unknown
BerichtGeplaatst: do 02 jul 2020, 11:39 
Condottiërre
Avatar gebruiker

Berichten: 925
Woonplaats: Utrecht
Inge en ik hebben het op Essen gespeeld bij hun stand.
Vonden het allebei leuk, Inge heeft het daarna ook gebacked (deluxe), dus ben benieuwd.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Planet Unknown
BerichtGeplaatst: do 02 jul 2020, 11:43 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
Mistharfare schreef:
Ik heb het wel 16x gespeeld maar uiteindelijk niet gebacked.

Vind het spel erg tof en het is een leuke puzzel maar volgens mij en meerdere personen die dit aangekaart hebben is het spel onvoldoende getest en niet af.

Enkele redenen zijn in multiplayer veel onbalans tussen de planeten en coorperaties en geluk in type tegels in laat prototype stage (ook erkend door ontwikkelaar), solo (zover ik weet nog niet aangepast) onmogelijk te winnen als je dit al kunt is het geluk gebaseerd.

Ze zullen dit vast oplossen maar ik wacht wel totdat deze goedkoper 2e hands te koop is.

Bij zulke dingen vertrouw ik er altijd op dat die er tijdens het verdere ontwikkelingsproces uit worden gehaald. Dit spel heeft ook de nodige stretch goals unlocked zoals nieuwe corporaties en planeten. Dat vergt logischerwijs extra testen. Ik kan me voorstellen dat TTS daarin van waarde kan zijn.

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Planet Unknown
BerichtGeplaatst: do 02 jul 2020, 13:05 
Website beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2470
Stijnhoofd schreef:
Mistharfare schreef:
Ik heb het wel 16x gespeeld maar uiteindelijk niet gebacked.

Vind het spel erg tof en het is een leuke puzzel maar volgens mij en meerdere personen die dit aangekaart hebben is het spel onvoldoende getest en niet af.

Enkele redenen zijn in multiplayer veel onbalans tussen de planeten en coorperaties en geluk in type tegels in laat prototype stage (ook erkend door ontwikkelaar), solo (zover ik weet nog niet aangepast) onmogelijk te winnen als je dit al kunt is het geluk gebaseerd.

Ze zullen dit vast oplossen maar ik wacht wel totdat deze goedkoper 2e hands te koop is.

Bij zulke dingen vertrouw ik er altijd op dat die er tijdens het verdere ontwikkelingsproces uit worden gehaald. Dit spel heeft ook de nodige stretch goals unlocked zoals nieuwe corporaties en planeten. Dat vergt logischerwijs extra testen. Ik kan me voorstellen dat TTS daarin van waarde kan zijn.


Hoop het maar ze zaten al redelijk ver in het ontwikkelproces en gaven aan het reeds getest te hebben.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Planet Unknown
BerichtGeplaatst: do 02 jul 2020, 22:24 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 834
Woonplaats: De Meern
Stijnhoofd schreef:
Heeft er iemand Planet Unknown gebacked?



Ik heb het niet gebacked, maar ben mede-verantwoordelijk voor de TTS-versie en heb het zodoende ook al een keer of 4 gespeeld. Niet zo vaak als Mistharfare, maar met mijn spelletjes (allemaal basisspel, geen verschillende coorporaties) vond ik het leuk, en goed. Helemaal niet zo geluk afhankelijk.

Ik vond het spel wel veel te duur voor wat het is. Het is leuk, en simpel, maar ik vond het niet zó veel waard.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Planet Unknown
BerichtGeplaatst: za 04 jul 2020, 22:11 
Locomotief

Berichten: 35
Bedankt voor de info, ik ga het niet backen maar onthouden als koopje ooit ergens.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Planet Unknown
BerichtGeplaatst: za 04 jul 2020, 23:32 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1198
Woonplaats: Woerden
Duidelijk verhaal. Bedankt voor de waarschuwing. 2e of 3e editie misschien. De tegeltjes vond ik prachtig, de planeet nogal stom. Plastic draaiding oogt nogal ielig. Commentaar van Rahdo vond ik ook nogal omineus klinken.

_________________
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Planet Unknown
BerichtGeplaatst: vr 24 jul 2020, 22:38 
Party Animal

Berichten: 468
Woonplaats: Boom
Er was in ieder geval een mooie groepsaankoop hiervan:
https://www.crowdfinder.be/project/367-planet-unknown


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Planet Unknown
BerichtGeplaatst: za 25 jul 2020, 10:03 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
CrowdFinder schreef:
Er was in ieder geval een mooie groepsaankoop hiervan:
https://www.crowdfinder.be/project/367-planet-unknown
Dat had ik moeten weten!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Planet Unknown
BerichtGeplaatst: za 25 jul 2020, 14:25 
Website beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2470
Stijnhoofd schreef:
CrowdFinder schreef:
Er was in ieder geval een mooie groepsaankoop hiervan:
https://www.crowdfinder.be/project/367-planet-unknown
Dat had ik moeten weten!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Je zou Björn kunnen vragen of je nog mee kunt doen want late pledge is ook nog open.

Late pledge:
https://gamefound.com/projects/adams-ap ... t-overview


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Planet Unknown
BerichtGeplaatst: za 25 jul 2020, 14:41 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
Heb er inmiddels zelf al voor gepledged :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
12 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Crowdfunding  
 Feed - Onderwerp - Planet Unknown  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags

Planet Unknown



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®