Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





8 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Galactic Era
BerichtGeplaatst: za 10 okt 2020, 16:02 
1. Call of Cthulhu: The Card Game (2008)
Avatar gebruiker

Berichten: 302
Woonplaats: Beverwijk
Iemand nog geinteresseerd in de Kickstarter van Galactic Era?

Weet nog niet zeker of ik ga backen maar als er een groepspledge kan worden opgezet zijn de kosten 'nog maar' een kleine 64 euro. Dan wordt het toch wel aardig aanlokkelijk.

Is weliswaar eerste project van designer maar dacht ergens gelezen te hebben dat er circa 5 jaar ontwikkeltijd in zit.
Ook leuke elementen in een 4X game die je niet vaak ziet zoals diceless combat, hidden fleetvalue en de mogelijkheid om te switchen tussen een dark en light side van je ras.
Light side maakt het makkelijker om met medespelers te traden volgens mij en dark side geeft voordelen om tot oorlog over te gaan.

In de deluxe versie zitten al 15 rassen om uit te kiezen.

Ook nog leuke stretch goals die er aan zitten te komen. In ieder geval niet zo betekenisloos als UV spot op de doos maar echt extra speelmateriaal e.d.
Ik zie nu trouwens dat die UV spot hier is gekoppeld aan een social stretch goal.

Kan ook zelfs met 2 spelers gespeeld worden maar dan wel met een derde dummy speler. Normaal geen fan van maar hier bied je dus overwinningspunten om de dummy te kunnen besturen en hoe vaker jij de dummy speler mag besturen hoe meer punten je het steeds gaat kosten. Volgens mij nog best een leuk systeem op deze manier.

En voor wie daar interesse in heeft (not me!), er is ook nog een solo mode aanwezig.

Paid Preview van een ervaren 4X gamer


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Galactic Era
BerichtGeplaatst: zo 11 okt 2020, 20:14 
Mr. group pledge
Avatar gebruiker

Berichten: 845
Woonplaats: Kaprijke, België
Het spel komt op 78 euro via een group pledge, want er komen nog verzendkosten bij.

_________________
Mijn BBG-profiel: Klik!
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Galactic Era
BerichtGeplaatst: zo 11 okt 2020, 22:25 
1. Call of Cthulhu: The Card Game (2008)
Avatar gebruiker

Berichten: 302
Woonplaats: Beverwijk
StanTem schreef:
Het spel komt op 78 euro via een group pledge, want er komen nog verzendkosten bij.

Ik heb het natuurlijk alleen over de prijs van de group pledge, bij elke kickstarter komen er nog verzendkosten bij maar ik begrijp even niet hoe jij op de € 78,- uit komt.

Als je kijkt in de FAQ zijn verzendkosten binnen EU voor de group pledge zeer waarschijnlijk € 32,- (en hooguit € 44,-). Dan kom je uit op circa € 70,- voor het spel inclusief verzendkosten. Vind ik nog best goed te doen in vergelijking met andere kickstarters zoals Plunderous.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Galactic Era
BerichtGeplaatst: zo 11 okt 2020, 22:30 
Mr. group pledge
Avatar gebruiker

Berichten: 845
Woonplaats: Kaprijke, België
darkman schreef:
StanTem schreef:
Het spel komt op 78 euro via een group pledge, want er komen nog verzendkosten bij.

Ik heb het natuurlijk alleen over de prijs van de group pledge, bij elke kickstarter komen er nog verzendkosten bij maar ik begrijp even niet hoe jij op de € 78,- uit komt.

Als je kijkt in de FAQ zijn verzendkosten binnen EU voor de group pledge zeer waarschijnlijk € 32,- (en hooguit € 44,-). Dan kom je uit op circa € 70,- voor het spel inclusief verzendkosten. Vind ik nog best goed te doen in vergelijking met andere kickstarters zoals Plunderous.

Ja was typfout. Reken op zo'n 8 euro verzending inderdaad (afhankelijk van stretch goals enzo). Dus zal zo'n 70 a 72 euro worden.

En nee, niet bij elke Kickstarter komen er verzendkosten bij. Ik heb al meer dan 60 group pledges georganiseerd, dus heb er wel wat ervaring mee.
Als je alleen backt, betaal je altijd verzending. Via een group pledge is het zowat 50/50. Soms gratis verzending, soms enkel goedkopere verzending + korting op het spel zelf.

_________________
Mijn BBG-profiel: Klik!
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Galactic Era
BerichtGeplaatst: ma 12 okt 2020, 09:48 
1. Call of Cthulhu: The Card Game (2008)
Avatar gebruiker

Berichten: 302
Woonplaats: Beverwijk
StanTem schreef:
darkman schreef:
StanTem schreef:
Het spel komt op 78 euro via een group pledge, want er komen nog verzendkosten bij.

Ik heb het natuurlijk alleen over de prijs van de group pledge, bij elke kickstarter komen er nog verzendkosten bij maar ik begrijp even niet hoe jij op de € 78,- uit komt.

Als je kijkt in de FAQ zijn verzendkosten binnen EU voor de group pledge zeer waarschijnlijk € 32,- (en hooguit € 44,-). Dan kom je uit op circa € 70,- voor het spel inclusief verzendkosten. Vind ik nog best goed te doen in vergelijking met andere kickstarters zoals Plunderous.

Ja was typfout. Reken op zo'n 8 euro verzending inderdaad (afhankelijk van stretch goals enzo). Dus zal zo'n 70 a 72 euro worden.


Als je alleen backt, betaal je altijd verzending. Via een group pledge is het zowat 50/50. Soms gratis verzending, soms enkel goedkopere verzending + korting op het spel zelf.


Gratis verzending is mijn inziens een utopie.
Je geeft aan dat er bij een group pledge twee opties zijn, te weten gratis verzending (en geen korting!?) of goedkopere verzending + korting op het spel. Volgens mij zal dat vrijwel altijd op hetzelfde uitkomen en is de gratis verzending in die gevallen volgens mij gewoon een andere presentatie van de korting die op het spel en verzending gegeven kan worden. Puur een verkoopdingetje mijn inziens. Uiteindelijk kom je op hetzelfde uit.

Bij Galactic Era is de totale korting voor een grouppledge (dus op verzending en spel) toch bijna €26. Niet verkeerd lijkt mij.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Galactic Era
BerichtGeplaatst: ma 12 okt 2020, 09:51 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 842
Woonplaats: De Meern
darkman schreef:
Gratis verzending is mijn inziens een utopie.
Je geeft aan dat er bij een group pledge twee opties zijn, te weten gratis verzending (en geen korting!?) of goedkopere verzending + korting op het spel. Volgens mij zal dat vrijwel altijd op hetzelfde uitkomen en is de gratis verzending in die gevallen volgens mij gewoon een andere presentatie van de korting die op het spel en verzending gegeven kan worden. Puur een verkoopdingetje mijn inziens. Uiteindelijk kom je op hetzelfde uit.

Bij Galactic Era is de totale korting voor een grouppledge (dus op verzending en spel) toch bijna €26. Niet verkeerd lijkt mij.


Volgens mij werd er bedoeld.
Soms korting op de verzending, soms zelfs gratis (in geval van pickup door de organisator)
Daarnaast some ook nog korting op het spel zelf.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Galactic Era
BerichtGeplaatst: ma 12 okt 2020, 12:04 
Mr. group pledge
Avatar gebruiker

Berichten: 845
Woonplaats: Kaprijke, België
darkman schreef:
Gratis verzending is mijn inziens een utopie.
Je geeft aan dat er bij een group pledge twee opties zijn, te weten gratis verzending (en geen korting!?) of goedkopere verzending + korting op het spel. Volgens mij zal dat vrijwel altijd op hetzelfde uitkomen en is de gratis verzending in die gevallen volgens mij gewoon een andere presentatie van de korting die op het spel en verzending gegeven kan worden. Puur een verkoopdingetje mijn inziens. Uiteindelijk kom je op hetzelfde uit.

Bij Galactic Era is de totale korting voor een grouppledge (dus op verzending en spel) toch bijna €26. Niet verkeerd lijkt mij.


Nee, niet enkel die 2 opties. Soms een van de twee, soms een combinatie.
En een utopie? Bijlange niet. Gemakkelijk spreken als er geen ervaring is met het onderhandelen voor de prijzen.

Voorbeeldje: bij Petrichor kregen we een hele mooie prijs voor alle spellen en add-ons. Er werd toen afgesproken dat ik bij het bereiken van 20 copies een gratis all-in zou krijgen.
Zo gezegd zo gedaan, dat werd behaald. Dus naast de mooie, onderhandelde prijs kreeg ik dus een gratis exemplaar.
Op het laatste moment werd beslist om daar nog eens gratis verzending bovenop te gooien ook.

Idem voor de Dungeon Drop expansions die nu via een group pledge lopen.
Héél mooie korting (zowat 50% korting) én gratis verzending als het order boven de 200 dollar uitkomt (wat sowieso het geval is). Ik denk niet dat er dan nog veel marge is om nog iets extra te doen.

Andere creators houden het bescheidener en geven enkel gratis copies, korting op de aankopen of goedkopere verzending omdat alles gebundeld wordt. Maar een combinatie van al deze mogelijkheden is dus zeker mogelijk.

_________________
Mijn BBG-profiel: Klik!
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Galactic Era
BerichtGeplaatst: ma 12 okt 2020, 12:51 
1. Call of Cthulhu: The Card Game (2008)
Avatar gebruiker

Berichten: 302
Woonplaats: Beverwijk
We kunnen deze discussie heel lang voeren en ik begrijp dat je hele mooie deals heb weten te maken en ik daar inderdaad geen enkele ervaring mee heb maar dan nog ben ik van mening dat verzendkosten er altijd zullen zijn, ze worden alleen op een andere manier verrekend.

Hoe meer exemplaren je afneemt en deze gezamenlijk laat versturen hoe lager de verzendkosten natuurlijk zullen zijn. Die enkele euro's verzendkosten per exemplaar die dan nog resteren kunnen ze verdisconteren in de verkoopprijs per spel en nemen ze in dat geval genoegen met minder marge op het spel zelf. De 'gratis' verzendkosten die de designer voorstelt is dus eigenlijk gewoon een extra korting op de verkoopprijs van het spel.

Bottom line kijkt een ondernemer altijd wat hij onderaan de streep overhoudt, hoe hij de prijs richting consument daarbij aankleedt doet niets af aan de werkelijke kosten die de ondernemer daarbij maakt. Gratis verzenden bestaat niet. Anders ben ik erg benieuwd naar het verdienmodel van een DHL, PostNL, etc.


Ik stop nu met deze discussie want het neemt de aandacht weg van het spel zelf!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
8 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Crowdfunding  
 Feed - Onderwerp - Galactic Era  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

Galactic Era



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®