Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  

Onze columnisten geven in deze rubriek hun persoonlijke kijk op de spellenwereld.

Ben je het met hen wel of niet eens? We horen graag jouw reactie, zolang deze rekening houdt met de nettiquette.

27 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Intertoys
BerichtGeplaatst: di 26 feb 2019, 21:11 
www.zomerspel.be

Ik ken mensen die in een schoenenwinkel schoenen gaan passen om ze later in de juiste maat online te bestellen. Ik ken mensen die in een toonzaal drie uur lang informatie vragen over bepaalde producten om later alles online te bestellen bij een andere winkel. Ik ken mensen die van de Colruyt naar de Aldi rijden omdat de aardappelen daar 20 cent goedkoper zijn. Ik ken mensen die nooit een fooi geven in een restaurant, zelfs geen 50 cent. Ik ken mensen die bij een verkoop bewust een duurdere prijs vragen voor een tweedehands spel dan de actuele bruto verkoopprijs van datzelfde nieuwe spel. Ik ken mensen die dit ook nog eens allemaal normaal vinden. Sommige mensen hebben nu eenmaal geen greintje schaamtegevoel. Ikke ikke ikke en de rest kan stikke. Jammer maar helaas...

Offline Profiel  BoardGameGeek    

BerichtGeplaatst: wo 27 feb 2019, 09:57 
Burgemeester

Ja da soort mensen ken ik.

Als er een extra kassa in de supermarkt open gaat en de caissière roept: de eerstvolgende mag hier komen dan stuiven ze van achteraan in de rij naar die nieuw kassa.

Op het vliegveld blokkeren ze ook altijd de lopende band van de bagage door er voor te gaan staan ook al is de bagage nog niet in zicht.

Offline Profiel     

BerichtGeplaatst: wo 27 feb 2019, 10:06 
El Capitan

Even terug naar Intertoys.

Ik las wel ergens dat het voor 999 Games en White Goblin Games een enorme strop is als de 'echte' speelgoedwinkels niet meer bestaan.

Beginnen ze eindelijk echt voet aan de grond te krijgen met de nieuwste spellen ipv de jaren 80 meuk.... Hoe nu deze bekend te maken aan het grote publiek?

Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  

BerichtGeplaatst: wo 27 feb 2019, 10:21 
Geheim Genootschap

Wij hebben in Woerden naast de Intertoys twee andere leuke winkels die het assortiment van 999, WGG, Asmodee etc. voeren. Boekhandel de Kler en Blik op Hout. Beide van deze winkels hebben posters in de etalage hangen van spellen, dus is vanaf de straat is al te zien dat ze spellen verkopen. Beide hebben maar weinig spellen als monopoly etc.

Hoe je daar zelf voor kan zorgen weet ik niet echt, maar ondernemers in Woerden zien er dus wel markt in.

Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  

BerichtGeplaatst: wo 27 feb 2019, 12:12 
Burgemeester

Ik weet niet in hoeverre een bol.com die rol over kan nemen van de traditionele speelgoedwinkel.

Zou wel jammer zijn als hierdoor inderdaad moderne spellen minder toegankelijk zijn.

Aan de andere kant zullen spellenwinkels een concurrent verliezen.

Offline Profiel     

BerichtGeplaatst: wo 27 feb 2019, 14:15 
Bordspel Freak

cab schreef:
Wij hebben in Woerden naast de Intertoys twee andere leuke winkels die het assortiment van 999, WGG, Asmodee etc. voeren. Boekhandel de Kler en Blik op Hout. Beide van deze winkels hebben posters in de etalage hangen van spellen, dus is vanaf de straat is al te zien dat ze spellen verkopen. Beide hebben maar weinig spellen als monopoly etc.

Hoe je daar zelf voor kan zorgen weet ik niet echt, maar ondernemers in Woerden zien er dus wel markt in.

Van de Kler wist ik niet, maar bij Blik op Hout koop ik regelmatig een spelletje (en leuk houten speelgoed). Sympathieke lui.

Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  

BerichtGeplaatst: wo 27 feb 2019, 17:37 
Lord of Complaints

Ik denk dat de centenknijperij van sommige consumenten juist in de Intertoys-kwestie al te duidelijk werd afgelopen weekend. En dan wil ik het niet eens hebben over de ronduit asocialen die het personeel bekogelen of speelgoed meejatten, maar bijvoorbeeld over iemand die geïnterviewd werd. Die was trots aan het glimlachen omdat het na 2,5 uur in de rij staan eindelijk was gelukt om zijn waardebonnen om te zetten in iets van een ‘Ik hou van Holland’ spel en een paar geurstiften...

Offline Profiel  BoardGameGeek    

BerichtGeplaatst: wo 27 feb 2019, 18:17 
Gouverneur

Ugur schreef:
Ik denk dat de centenknijperij van sommige consumenten juist in de Intertoys-kwestie al te duidelijk werd afgelopen weekend. En dan wil ik het niet eens hebben over de ronduit asocialen die het personeel bekogelen of speelgoed meejatten, maar bijvoorbeeld over iemand die geïnterviewd werd. Die was trots aan het glimlachen omdat het na 2,5 uur in de rij staan eindelijk was gelukt om zijn waardebonnen om te zetten in iets van een ‘Ik hou van Holland’ spel en een paar geurstiften...

De ware aard van de Nederlander. Doet me denken aan de begindagen van de crisis van 2007 toen menig hollander bij de Griek uit eten ging en weigerde te betalen, met de opmerking jullie hebben schuld bij ons (dat dat door goldman sachs kwam werd eventjes vergeten).

Afgelopen weekend liep het storm in de Intertoys te Alexandrium, niet met kopende consumenten, maar met ouders die hun kind wilden fotograferen in de Intertoys, voordat het zijn deuren zou gaan sluiten. Mag ik aasgieren denken nu?

Intertoys, Kruidvat, Blokker worden bemand door ongeinteresseerde uitgebluste MBO'ers die totaal niets met klanten van doen willen hebben. Oorzaak: ze worden per maand betaald, niet naar prestatie, klantenbinding of kennis van zaken; niet hun fout, maar fout van hr.
Het hoger personeel stippelt een inkoopbeleid uit zonder te vragen wat de klant wil, dus ligt er Risk, poepspel en iets met kakkerlakken of regenwormen. Mogen van mij allemaal gesloten worden. Misschien dat spelfabrikanten ze die producten verplichten af te nemen, maar er zit zelden wat goeds tussen.

Even kijken, wat heb ik bij Intertoys gekocht de afgelopen jaren.. dobbelbeker, wordious, de vergeten stad, kingdomino, exitspellen, en rabbits denk spel, en nog zo een van die firma met pinnetjes, wat videogames. Blokker: niets. Big bazaar: een tiental sets dozijn dobbelstenen, snij en plakgerei. Hollanders denken dat big bazaar goedkoop is, maar menig product is duurder dan bij jumbo trouwens; mooi staaltje marketing, het logo oogt bewust goedkoop. Ga maar eens shampoo per merk vergelijken ;-)

Intertoys WAS leuk, 10 jaar geleden. Maar het management en het hr beleid heeft ze de das omgedaan, niet de consument. Blokker verkoopt troep die na een half jaar uit elkaar dondert, ze weigeren om de productlijn te innoveren, dus opdoeken maar. Kruidvat verkoopt ten minste goedkope chocola die smaakt.

Ben blij met hema, dat blijft goed spul, daar wordt nog wel nagedacht.

Laatst bijgewerkt door kosterix op wo 27 feb 2019, 18:24, in totaal 1 keer bewerkt.

Offline Profiel     

BerichtGeplaatst: wo 27 feb 2019, 18:22 
Party Animal

Gaan de uitgevers eigenlijk zomaar vrijuit? 999games heeft bijvoorbeeld zelf toch ook een online shop en lanceren zelf ook aardig wat promoties (plus nog de magazijn- en pakketverkoop van oudere spellen). Zo schieten ze toch ook onder de duiven van de lokale spellenwinkel? Slaan en zalven tegelijk?

Offline Profiel     

BerichtGeplaatst: wo 27 feb 2019, 18:40 
Gouverneur

cab schreef:

Grappig want die winkels ben ik telkens straal voorbijgelopen. Ze mogen dus wel iets beter marketen, want asmodee ligt in de categorie boeken: https://www.dekler.nl/nl/zoeken/?q=bordspel&b=
Spellen zijn ook in zoekstructuur een ondergeschoven kindje, zie het linkerpaneel maar
https://www.dekler.nl/nl/boeken/ en doe even alsof je een Asmodee spel zoekt.

Blik op hout page oogt laatst geupdate in 1985, en heeft niet eens een zoekfunctie. Maar goed, rijnstraat en voorstraat zijn goed te vinden, ik ga wel langs binnenkort.

Bijna elke winkel in Woerden is gefocust op de Beginnende Werper, i.e. ouder met zuigelingen en peuters.

Goede uitzonderingen wat mij betreft zijn de quilt shop de beste winkel in Woerden, fantastische japanse snijmatten bijvoorbeeld. De hobby shop heeft ook foamboard, ook prima, alleen doet de eigenares heel moeilijk bij retourneren van producten. Er is een hobby shop in de wagenstraat (of daar ergens) met erg mooie spullen (vilt bijv en knopen). Dat zijn echte ondernemers, en ik zeg niet dat ze gesteund moeten worden, maar ik ben wel blij dat ze er zijn.

PS waar ik ook superblij mee ben is ijzerwinkel pijper, tussen voor en rijnstraat in. Vraag het de baas en hij bestelt het voor je. Geweldige winkel, en weer, een echte ondernemer.

Offline Profiel     

BerichtGeplaatst: wo 27 feb 2019, 19:07 
Burgemeester

Ugur schreef:
Ja snap ook niet waarom die bonnen al jaren in de la liggen.

Als ik als kind iets mocht uitzoeken met kadokaart van mijn verjaardag wilde ik echt zo lang niet wachten.

Offline Profiel     

BerichtGeplaatst: wo 27 feb 2019, 19:36 
..........

kosterix schreef:
PS waar ik ook superblij mee ben is ijzerwinkel pijper, tussen voor en rijnstraat in. Vraag het de baas en hij bestelt het voor je. Geweldige winkel, en weer, een echte ondernemer.

Gelukkig, het is onschuldig. Was even bang dat je het liefdesleven van een beugeldrager ging onthullen. My bad.

Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   

27 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2

Opties

Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 

Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - De kolomnisten van de Lage Landen  
 Feed - Onderwerp - Intertoys