Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Sound of Drums 1793

Onze columnisten geven in deze rubriek hun persoonlijke kijk op de spellenwereld.

Ben je het met hen wel of niet eens? We horen graag jouw reactie, zolang deze rekening houdt met de nettiquette.

4 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 11 dec 2021, 11:20 
Jakkiebak!

+++ Breaking!!! +++ Interview met de virussen uit Pandemie +++ Breaking!!! +++
                                                    (hopelijk laatste deel)

Tamara Bakker

2021 nadert zijn einde, en hopelijk geldt dat ook voor de Coronapandemie. In het kader van terugblikken op een roerig jaartje is uw verslaggever teruggegaan naar de bron: de vier hoofdrolspelers in de pandemie Corona, Covid-19, Wuhan-virus en Corwucov.

Corwucov? Jij wilde toch TVFKAC gaan heten?

Corwucov: "Ja, dat was inderdaad een fase. Maar TVFKAC is voor niemand uit te spreken, dan is Corwucov toch duidelijker. Bovendien klinkt het in de verte een beetje Russisch. Laten we het erop houden dat ik mezelf een viRUS voel."

Ik dacht deze zomer dat jullie met pensioen waren gegaan. Hoe zit dat?

Covid-19: “Met pensioen???? Mocht je willen! We genoten net als iedereen van een welverdiende vakantie."

Wuhan-virus: “Die konden we ondertussen mooi combineren met wat extra veldwerk wereldwijd. Beetje muteren hier, beetje muteren daar.”

Ja, dat hebben we in de gaten. Het lijkt erop alsof jullie een klein neefje hebben gekregen.

Corona: “Ja, je bedoelt omikron. Betekent letterlijk kleine o in het Grieks. Cheers op ons nieuwe familielid, ik neem een biertje!”

Corwucov: “Helaas is dat nieuwe neefje niet zo krachtig als ome Delta. Maar doordat hij zo klein is, kruipt hij overal tussendoor en is hij superbesmettelijk.”

En ondertussen zitten wij in een avondlockdown. We mogen niet eens ’s avonds naar onze favoriete spellenclub!

Covid-19: “Ik snap jullie premier niet. Denkt hij nou echt dat wij virussen overdag liggen te slapen en actief worden vanaf 17 uur?”

Nee, maar volgens onze premier verminderen we zo onze sociale contacten.

Wuhan-virus: “Ik voel met jullie mee. Wat mij betreft: bedrijven dicht, scholen dicht, iedereen binnen tot 17 uur, en daarna: massaal naar de sportclub, spellenclub en nachtclub.”

Corwucov: “Dat is een win-win situatie. We beginnen de kerstvakantie twee weken eerder, iedereen in vakantiehumeur, er kunnen weer volop spellen worden gespeeld en….. wij krijgen de kans om ons eens flink te mengen onder de mensen! Laat die R maar lekker stijgen!”

Het jammere van onze hobby is dat hij moeilijk op 1,5 meter te beoefenen is.

Corona: “Hoezo niet? Vroeger had je toch ook van die waterpokkenparty’s? Corona is een feestje! Begin lekker je spelavond met Twister met minstens één besmette deelnemer.”

Wuhan-virus: “Ik begrijp echt niet waar jullie over zeuren. Jullie kunnen al 1,5 jaar lang live Pandemie spelen!”

Corwucov: “Ja, en met die klimaatverandering spelen jullie over een paar jaar ook nog Pandemie Rising Tide live, hahaha.”

Maar gelukkig zijn we binnenkort van jullie af. We hebben vaccins!

Covid-19: “Hoezo, “we” hebben vaccins? Jullie in de westerse wereld wel, ja. Maar in Afrika kunnen we nog steeds los gaan.

Wuhan-virus: “Mensen zijn een onbegrijpelijke diersoort. Toen de vaccins er net kwamen, was iedereen het erover eens dat ze eerlijk over de wereld moesten worden verdeeld. Maar inmiddels is het toch weer “met zijn allen voor ons eigen” geworden.”

Corona: “Ook wij virussen hebben wel gevoel voor humor. We konden smakelijk lachen om Simpel Liedje: Boosterprik.”

Kan zijn, maar ik verwacht dat we inmiddels in het eindspel zitten. Nog één barre winter en dan zijn jullie weg.

Corwucov: “Nee hoor, met dank aan de hebzucht van het rijke westen en de kortzichtigheid van mensen met het Syndroom van Doutzen zijn we taaier dan jij denkt.”

Syndroom van Doutzen?

Covid-19: “Ken je dat niet? Mensen die daaraan lijden, noemen ze ook wel wappies. Amateurvirologen die geloven in microchips in de vaccins en in The Great Reset. Kijk maar eens hier: Simpel Liedje: Doutzen Kroes.

Corona: "En sowieso: we kunnen nog wel even doormuteren. Er zijn nog flink wat letters te gaan in het Griekse alfabet voordat we bij omega komen. We zijn nu al aan het bedenken hoe o mega, grote O dus, eruit moet komen te zien. Het zal in elk geval de beste versie van ons allen worden: zo besmettelijk mogelijk en zo dodelijk mogelijk."

Wuhan-virus: "Jammer dat jullie de mutaties niet meer noemen naar hun land van oorsprong. Er zijn 196 landen ter wereld, terwijl het Griekse alfabet maar 24 letters heeft. Toen Delta nog gewoon de Indiase variant heette, hadden we nog 192 mutaties te gaan. En wat doet de mensheid? Gaan ze over op het Griekse alfabet! Hebben we ineens nog maar 20 mutaties te gaan!"

Corwucov: "En alsof het allemaal nog niet erg genoeg is, is mutatie Omikron gekomen na mutatie Mu. Daarmee slaan jullie mutatie Nu en mutatie Xi over. Omdat Nu teveel klinkt als het Engelse New en Xi lijkt te verwijzen naar de naam van de Chinese president. Kortom: wij als virussen worden door de mensheid bestolen van mogelijkheden om ons verder te ontwikkelen!"

Hebben jullie nog kerstwensen voor onze lezers?

Covid-19: "Geen wensen, wel een liedje."

Virussen in koor: “Daar hoorden zij Willem Engeltjes zingen, hun protestliederen vloeiend en klaar, de vaccins naar Afrika gingen, gebeurt pas over 20 jaar.”

Offline Profiel     

BerichtGeplaatst: za 11 dec 2021, 18:46 
Standaard moderator

Briljant

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  

BerichtGeplaatst: za 11 dec 2021, 22:06 
Standaard moderator

Keitof gedaan! Heel blij om te zien dat er nog andere journalisten zich aan interviews met hoofdrolspelers in deze pandemie wagen :D
Way to go 8)

Groetjes van uw collega!
els.

Offline Profiel    Facebook  

BerichtGeplaatst: za 11 dec 2021, 22:23 
Standaard moderator

Hee, andere razende reporter Els: wanneer mogen we van jou weer een keitof interview verwachten? Hoe gaat het nu bv met de Struikrover? Die heeft in de avond weinig te doen momenteel.

Ik kijk reikhalzend uit naar het volgende interview!

Offline Profiel     

4 berichten | Pagina 1 van 1 |

Opties

Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 

Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - De kolomnisten van de Lage Landen  
 Feed - Onderwerp - Breaking!!! Interview met de virussen uit Pandemie