Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





2 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 24 aug 2020, 17:18 
BordSpelMania Fan!
Avatar gebruiker

Berichten: 1581
Woonplaats: Hasselt, Belgie
In mijn vorige berichtjes over BoardGameArena heb ik vooral spellen beschreven die ik nog niet kende en nu pas op BGA heb leren kennen. Op BGA vind je echter ook heel wat ‘klassiekers’ terug. De top 10 van de klassiekers die ik het meest en het liefst speelde tot nu toe wil ik graag kort toelichten (in willekeurige volgorde):

- Can’t Stop: Indien je een snel Push Your Luck spel wil spelen, is Can’t stop zeker een aanrader.
- 4 op een rij: Mijn meest gespeelde spel. Als ik enkele minuutjes vrij heb, komt deze klassieker wel eens op mij scherm. En er is bijna altijd wel een tafel open waar je onmiddellijk kan aanschuiven.
- Jaipur: Een leuk kaartspel voor 2 spelers met heel wat tactische mogelijkheden.
- For Sale: Eén van de beste filler games en een ideaal spel om niet-spelers kennis te laten maken met de wondere wereld van het bordspel.
- Hanabi: Wat mij betreft, de klassieker onder de korte coöperatieve spellen. Ik gebruik deze ook graag bij teambuilding events met mijn collega’s omdat je hier leert hoe belangrijk het is op het juiste moment op de juiste manier met elkaar te communiceren
- Take 5 oftewel 6 Nimmt: Een spel ideaal spel in het geval dat je met veel spelers bent. Op BGA kan je bovendien kiezen voor enkele varianten die dit bekende spel helemaal veranderen. Probeer deze zeker eens uit! Je zal zien dat je alom beproefde strategieën plots niet meer werken :-)
- Stenen Tijdperk: Een iets zwaarder spel dat je heel vlot kan spelen op BGA. Sinds kort zijn er enkele varianten/uitbreidingen bijgekomen die ik nog moet ontdekken.
- Coloretto: Een zeer leuke filler die vlot weg speelt. Ideaal als openenr van een virtuele spellenavond
- Lost Cities: Naast Jaipur mijn meest geliefde spel voor 2 spelers
- 7 Wonders: Leuk spel al had ik er in het begin wat moeilijk mee om de interface goed te begrijpen. Ik maakte daardoor wel wat fouten. Het grote voordeel is dat de computer alles mooi voor je bijhoudt en dat je zelf niet moet uitrekenen wat het kost om bij je bruen bepaalde grondstoffen aan te kopen.

Kunnen jullie je vinden in mijn top 10? Zijn er spellen die je zou vervangen door andere ‘klassiekers’ die op BGA staan? Zo ja, welke?


Ik heb op BGA een groep aangemaakt ‘BordSpelMania Fans”. Indien je wil, mag je je hierbij aansluiten. Dit kan een leuke manier zijn om BordSpelMania leden al spelend te leren kennen!

We zijn intussen al met zijn vieren in de groep. In elk geval voldoende om een leuk spel te spelen. Misschien is het wel een goed idee om via BordSpelMania een avond in te plannen om samen een spel te spelen?

_________________
BordSpelMania Fans (BSM Fans) - De spellenclub voor Vlaamse en Nederlandse BSM fans die ook op BoardGameArena (BGA) actief zijn. Kom er bij en leer de andere leden beter kennen tijdens een online spelletje!
https://boardgamearena.com/group?id=6888453


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 24 aug 2020, 20:25 
Avatar gebruiker

Berichten: 633
Woonplaats: Dordrecht
Lid geworden.

Mijn top 10.. (=

- King Domino
- For Sale
- Through the Ages
- Jaipur
- Can't Stop
- Puerto Rico
- Targi
- Takenoko
- Love Letter
- Hive (ben er alleen HEEL slecht in haha)
- Stenen Tijdperk (niet mijn favoriet dus mijn nummer 11:P)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
2 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Digitale bord- en kaartspellen & apps  
 Feed - Onderwerp - (BGA) BoardGameArena - Mijn 'klassiekers' top 10  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®