Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





8 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Custom Dominion kaart
BerichtGeplaatst: di 07 jan 2014, 13:44 

Berichten: 19
Woonplaats: Naast Leiden
Een stel vrienden vanmij gaat binnenkort samenwonen en, nou leek het mij leuk ze een persoonlijke Dominion kaart cadeau te doen, ik ben een beetje wezen prutsen maar ik bedacht dat ik misschien beter even advies aan mij mede-Dominionspelers kon vragen

Ik heb een aantal concepten bedacht en was benieuwd wat jullie hiervan vinden

#1: $6 actie: vernietig twee landgoederen pak een hertogdom, of vernietig twee hertogdommen pak een provincie

#2: $6 actie: noem een beschikbare kaart uit de vooraad, toon de bovenste drie kaarten van je trekstapel, vernietig alle kaarten die exact $2 minder kosten dan de vernietigde kaart. Voor elke kaart die je zo vernietigd hebt pak je één genoemde kaart.

#3: $4 overwinningskaart/geldkaart: 1$/ 1VP, je mag tijdens de aanschaffase twee landgoederen uit je hand vernietigen in plaats van 4$ te betalen om deze kaart te pakken

Hebben jullie commetaar over deze opties of hebben jullie misschien nog een veel toffer idee, laat het me weten.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 07 jan 2014, 13:50 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 390
Woonplaats: Boechout
munio schreef:
Een stel vrienden vanmij gaat binnenkort samenwonen en, nou leek het mij leuk ze een persoonlijke Dominion kaart cadeau te doen, ik ben een beetje wezen prutsen maar ik bedacht dat ik misschien beter even advies aan mij mede-Dominionspelers kon vragen

Ik heb een aantal concepten bedacht en was benieuwd wat jullie hiervan vinden

#1: $6 actie: vernietig twee landgoederen pak een hertogdom, of vernietig twee hertogdommen pak een provincie

#2: $6 actie: noem een beschikbare kaart uit de vooraad, toon de bovenste drie kaarten van je trekstapel, vernietig alle kaarten die exact $2 minder kosten dan de vernietigde kaart. Voor elke kaart die je zo vernietigd hebt pak je één genoemde kaart.

#3: $4 overwinningskaart/geldkaart: 1$/ 1VP, je mag tijdens de aanschaffase twee landgoederen uit je hand vernietigen in plaats van 4$ te betalen om deze kaart te pakken

Hebben jullie commetaar over deze opties of hebben jullie misschien nog een veel toffer idee, laat het me weten.


Zou je niet kiezen voor iets wat met samenwonen te maken heeft? Om wat in thema te blijven?

bvb : Gezamelijk huis : Je mag een kaart lenen die je rechterbuurman op hand heeft. Na je beurt geef je hem gewoon terug.

bvb : Kosten delen : Als je buur akkoord gaar kunnen jullie elks dezelfde kaart kopen voor 1 minder. Tenminste als de buurman dat bedrag op handen heeft.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 07 jan 2014, 15:03 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 361
Woonplaats: Utrecht
Leuk plan!

Op je voorstellen heb ik wel een reactie ;-)
#1: $6 actie: vernietig twee landgoederen pak een hertogdom, of vernietig twee hertogdommen pak een provincie

Hoe stel je je dat voor? De kaart valt dus alleen te spelen als je deze kaart in handen hebt met dan ook twee landgoederen op hand?
Dat gaat niet veel gebeuren niet he.

#2: $6 actie: noem een beschikbare kaart uit de vooraad, toon de bovenste drie kaarten van je trekstapel, vernietig alle kaarten die exact $2 minder kosten dan de vernietigde kaart. Voor elke kaart die je zo vernietigd hebt pak je één genoemde kaart.
Dit is wel wat omslachtig.

De "Gezamelijk huis" lijkt me een leuke!

"Burengedoe"$2: 1 kaart, 1 aktie. Je linker buurman moet al zijn handkaarten afleggen en evenzoveel nieuwe kaarten van zijn trekstapel nemen.

Succes!

_________________
Een 7 is een GOED cijfer voor een spel.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 07 jan 2014, 16:16 

Berichten: 19
Woonplaats: Naast Leiden
Bedankt voor de snelle reacties.

Het idee achter de ontwerpen was dat ze hun oude huizen achter zich laten om samen in een nieuw en groter huis te wonen, vandaar het trashen van Vp kaarten voor betere versies ervan.
Misschien kan ik optie 1 iets sterker maken door er een +buy/+$ op te gooien of "je mag een landgoed pakken", het idee is dan, dat je een wat kleinere engine bouwt waarbij je naar 5-7 $ gaat in plaats van 8$ en. Je koopt daarmee hertogdommen en landgoederen die je in de volgende cyclus weer snel verbouwt tot provincies. (De kaart kan trouwens ook nog aangepast worden door er "en stop deze in je hand" van te maken)

gezamelijk huis klinkt ook wel intresant

"kosten delen" zou eigenlijk een soort omgekeerd embargo kunnen worden

nieuwe versie van optie 1
actie $4: +1$/+1 aanschaf, je mag twee landgoederen vernietigen als je dit doet pak een hertogdom, je mag twee hertogdommen vernietigen als je dit doet pak een provincie


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 24 jan 2014, 18:02 

Berichten: 19
Woonplaats: Naast Leiden
Na een aantal playtests is dit het eindresultaat.
Ik heb mijn best gedaan om er met photofiltre nog wat van te maken maar dat bleek iets moeilijk dan gedacht.

Ik ben redelijk tevrede met kaart zelf alleen heb ik nog wat hulp nodig met de layout


Bijlagen:
kaart.pdf [18.01 KiB]
329 keer gedownload
Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 24 jan 2014, 18:12 
Andorsadeur
Avatar gebruiker

Berichten: 2621
Woonplaats: Sprang-Capelle, N-Br (NL)
munio schreef:
Na een aantal playtests is dit het eindresultaat.
Ik heb mijn best gedaan om er met photofiltre nog wat van te maken maar dat bleek iets moeilijk dan gedacht.

Ik ben redelijk tevrede met kaart zelf alleen heb ik nog wat hulp nodig met de layout

De foto is inderdaad behoorlijk korrelig. Wat je wel kunt veranderen is "vernietigd"; dat moet "vernietigt" zijn in de tegenwoordige tijd.

Succes!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 25 jan 2014, 12:10 
Regenmaker
Avatar gebruiker

Berichten: 276
Woonplaats: Rijswijk
Ik weet niet met welk programma je de kaart hebt gemaakt. Maar bij opslaan geeft png-24 het mooiste resultaat, 2nd best is jpg op hoge kwaliteit (70-80)

_________________
www.feuerteufel.nl en www.turnbasedspellen.nl
Voor online bord en kaartspellen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 03 mei 2014, 12:58 
Sojaboon

Berichten: 28
Als je wilt stuur de kaart en de fot van het koppel naar mij door
simploytgames@telenet.be

dan bewerk ik ze zodat ze mooi passen in je dominion kaartreeks


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
8 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Doe het zelf  
 Feed - Onderwerp - Custom Dominion kaart  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags

Dominion



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®