Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





21 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Playmat (laten) maken
BerichtGeplaatst: zo 07 dec 2014, 19:30 
Webshop owner
Avatar gebruiker

Berichten: 59
Woonplaats: Maarssen
Sinds enige tijd ben ik helemaal gek van playmats voor mijn spellen. Uiteraard zijn er Ultra Pro en Bushiroad playmats te koop, maar ik zou graag een eigen design erop willen.

Heeft iemand ervaring met het maken, of laten maken van playmats? Een bedrijf die ze maakt wellicht, of de methode voor het maken van?

_________________
Geek Passion is out of business. Dit profiel is inactief
Ruim 70 maten sleeves voor bord- en kaartspellen in het aanbod.
Swan Panasia-KMC-Dragonshield-Ultra pro

Spellen en sleeves voor elk spel: winkelstraat/topic12834.html


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 08 dec 2014, 09:23 
www.rollthedice.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1792
Woonplaats: Geldrop
Geek Passion schreef:
Sinds enige tijd ben ik helemaal gek van playmats voor mijn spellen. Uiteraard zijn er Ultra Pro en Bushiroad playmats te koop, maar ik zou graag een eigen design erop willen.

Heeft iemand ervaring met het maken, of laten maken van playmats? Een bedrijf die ze maakt wellicht, of de methode voor het maken van?

Misschien eens kijken waar ze muismatten maken?

_________________
Groeten Pieter
www.rollthedice.nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 08 dec 2014, 19:28 
Webshop owner
Avatar gebruiker

Berichten: 59
Woonplaats: Maarssen
syroit schreef:
Geek Passion schreef:
Sinds enige tijd ben ik helemaal gek van playmats voor mijn spellen. Uiteraard zijn er Ultra Pro en Bushiroad playmats te koop, maar ik zou graag een eigen design erop willen.

Heeft iemand ervaring met het maken, of laten maken van playmats? Een bedrijf die ze maakt wellicht, of de methode voor het maken van?

Misschien eens kijken waar ze muismatten maken?


Geniaal, ik ga eens zoeken dank je wel! :-)

_________________
Geek Passion is out of business. Dit profiel is inactief
Ruim 70 maten sleeves voor bord- en kaartspellen in het aanbod.
Swan Panasia-KMC-Dragonshield-Ultra pro

Spellen en sleeves voor elk spel: winkelstraat/topic12834.html


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 08 dec 2014, 19:30 
Avatar gebruiker

Berichten: 909
Woonplaats: Lille - BE
Ik trek het ineens open naar het maken van een speeloppervlak.
Een soort tafellaken zal ik het maar noemen, dat stevig genoeg is om niet te rimpelen en vast te blijven liggen. De print mag ook niet te opzichtig zijn. Ideeën?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 08 dec 2014, 19:35 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
arne schreef:
Ik trek het ineens open naar het maken van een speeloppervlak.
Een soort tafellaken zal ik het maar noemen, dat stevig genoeg is om niet te rimpelen en vast te blijven liggen. De print mag ook niet te opzichtig zijn. Ideeën?

Ik heb mijn grootmoeder ooit een 'puzzeloproldoek' cadeau gedaan. Daar kan je een puzzel op maken en na het puzzelen oprollen terwijl de puzzel gewoon mooi samen blijft. Zou ook perfect geschikt kunnen zijn als speelmat. Hebben kaarters trouwens ook niet zo'n doeken?
Wat is trouwens het verschil met de initieel gevraagde playmat en het tafellaken dat jij aanhaalt?

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 08 dec 2014, 20:33 
Avatar gebruiker

Berichten: 909
Woonplaats: Lille - BE
Ik denk dat zo'n playmat meer iets is als een persoonlijk speelbord, niet???
Ik dacht eerder aan een leuke ondergrond/achtergrond om spellen op te spelen. Niet dat de houtkleurige ondergrond van mijn tafel me stoort, integendeel.

Maar een leuk alternatief is welkom! Uiteraard kan een sterrenhemel laten afdrukken voor al je SF-spellen of een woeste oceaan voor je Black fleet, Piraten& kooplui, en anderen. ...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 08 dec 2014, 21:37 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
The Iced One schreef:
arne schreef:
Ik trek het ineens open naar het maken van een speeloppervlak.
Een soort tafellaken zal ik het maar noemen, dat stevig genoeg is om niet te rimpelen en vast te blijven liggen. De print mag ook niet te opzichtig zijn. Ideeën?

Ik heb mijn grootmoeder ooit een 'puzzeloproldoek' cadeau gedaan. Daar kan je een puzzel op maken en na het puzzelen oprollen terwijl de puzzel gewoon mooi samen blijft. Zou ook perfect geschikt kunnen zijn als speelmat. Hebben kaarters trouwens ook niet zo'n doeken?
Wat is trouwens het verschil met de initieel gevraagde playmat en het tafellaken dat jij aanhaalt?

Ik heb hier thuis zo'n puzzelmat liggen maar volgens mij is dat zeker niet optimaal om spellen op te spelen. Een ideale ondergrond zou inderdaad rimpelloos moeten zijn maar toch een beetje zacht zodat je eventuele kaarten of fiches goed kan oprapen, kan nu soms wel eens een probleem zijn met een houten tafel (kaarten durven wel eens kreuken, en dat is zo goed als heiligschennis :mrgreen: )
Misschien een soort rubber, zou ook ideaal zijn om schuivend materiaal tegen te houden ??

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 08 dec 2014, 21:52 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1057
Woonplaats: Beverwijk
Ik heb via kickstarter bij gripmat 2 speel matten besteld. Prachtig artwork en de mat kan een stootje hebben. Alleen niet goedkoop.

_________________
We live to survive our paradoxes


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 09 dec 2014, 08:51 
7. Eufraat & Tigris (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 2516
Woonplaats: De Goorn
Voor Marvel Dice Masters heb ik het artwork voor een playmat van BGG afgehaald. Vervolgens op zoek gegaan naar een online bedrijf dat placemats maakt. Resultaat is best mooi geworden!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 09 dec 2014, 09:17 
Spellen aan den Rijn
Avatar gebruiker

Berichten: 1977
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Ik ken iemand die een dikke stof heeft genomen en deze met een elastiek als een hoeslaken strak op de tafel kan spannen. Speelt fantastisch!

_________________
Everybody has the right to play...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 09 dec 2014, 10:28 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
dirk schreef:
Ik heb hier thuis zo'n puzzelmat liggen maar volgens mij is dat zeker niet optimaal om spellen op te spelen. Een ideale ondergrond zou inderdaad rimpelloos moeten zijn maar toch een beetje zacht zodat je eventuele kaarten of fiches goed kan oprapen,

Als je die puzzelmat oprolt in de bijgeleverde koker zoals bedoeld, zou dat niet mogen rimpelen denk ik. Als je het opvouwt krijg je wel vouwen natuurlijk, maar voor een puzzel mogen er ook geen rimpels zijn dus dat moet egaal blijven?

Andere (saaie) optie is een molton. Wij hebben er hier thuis één die opgevouwen is en dan werkt dat natuurlijk niet, maar als je dat oprolt volgens mij ook, dat lijkt volgens volgende website ook de bedoeling: http://passie.horeca.nl/content/15788/Moltons_opleggen.html

Het nut van een persoonlijke playmat zie ik overigens niet direct. Iemand die me kan verlichten?

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 09 dec 2014, 11:11 
2. Agricola (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 2516
Woonplaats: De Goorn
The Iced One schreef:
Het nut van een persoonlijke playmat zie ik overigens niet direct. Iemand die me kan verlichten?


Hangt een beetje van het spel af denk ik. Bij Marvel Dice Masters is het voor de overzichtelijkheid wel handig. Zou heb je duidelijk welke dobbelstenen in welk gebied liggen én kun je duidelijk bijhouden hoeveel levens iedereen heeft.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 09 dec 2014, 17:13 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
The Iced One schreef:
dirk schreef:
Ik heb hier thuis zo'n puzzelmat liggen maar volgens mij is dat zeker niet optimaal om spellen op te spelen. Een ideale ondergrond zou inderdaad rimpelloos moeten zijn maar toch een beetje zacht zodat je eventuele kaarten of fiches goed kan oprapen,

Als je die puzzelmat oprolt in de bijgeleverde koker zoals bedoeld, zou dat niet mogen rimpelen denk ik. Als je het opvouwt krijg je wel vouwen natuurlijk, maar voor een puzzel mogen er ook geen rimpels zijn dus dat moet egaal blijven?

Die mat is inderdaad opgerold maar de stof is van een niet zo stevig materiaal, ik zal ze je volgende keer wel eens laten zien dan begrijp je misschien beter wat ik bedoel :wink:

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 10 dec 2014, 10:10 
Level 37
Avatar gebruiker

Berichten: 232
Woonplaats: Brugge
usurper schreef:
Ik heb via kickstarter bij gripmat 2 speel matten besteld. Prachtig artwork en de mat kan een stootje hebben. Alleen niet goedkoop.



Komen die echt zo mooi terug vlak als je ze opgeplooid bewaard hebt?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 10 dec 2014, 10:14 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1057
Woonplaats: Beverwijk
Murm3l schreef:
usurper schreef:
Ik heb via kickstarter bij gripmat 2 speel matten besteld. Prachtig artwork en de mat kan een stootje hebben. Alleen niet goedkoop.



Komen die echt zo mooi terug vlak als je ze opgeplooid bewaard hebt?


Na een paar minuten zou het weer strak moeten liggen. Als er op geknoeid wordt met drinken of eten kan je het zo schoonmaken.
Ik moet hem nog wel ontvangen, dus kan ik nog niet zeggen of het allemaal klopt.

_________________
We live to survive our paradoxes


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
21 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Doe het zelf  
 Feed - Onderwerp - Playmat (laten) maken  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Tags

playmat



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®