Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




14 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Wits & Wagers
BerichtGeplaatst: zo 30 sep 2012, 15:43 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 124
Woonplaats: Wetteren
Hey iedereen

Ik ben momenteel een Nederlandse editie aan het maken van Wits & Wagers! Hebben jullie soms nog leuke weetjes/feiten? Het is moeilijk om origineel te blijven.

Groetjes
Kristof


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Wits & Wagers
BerichtGeplaatst: zo 30 sep 2012, 18:53 
21 10 20 10

Berichten: 356
Woonplaats: Klein plekje in een grote wereld
Heel Wikipedia staat vol met feiten (en onwaarheden....)


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Wits & Wagers
BerichtGeplaatst: di 02 okt 2012, 16:24 
1. King of Tokyo (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 483
Woonplaats: Belsele, BE
Sport, mijn dada. Een paar lukrake vragen uit de mouw geschud :
- In welke sport wordt vaak gewonnen met "yorikiri" ?
- Welke sport beoefent de Tsjech Pavel Bojar ?
- In welke sport blonk Jonah Lomu rond de eeuwwisseling uit ?
- Welke twee heren schreven tennis-geschiedenis tijdens Wimbledon 2010 door een wedstrijd te beslechten over meer dan 11 uur en 183 games ?
- Deze Belg behaalde niet minder dan 35 wereldtitels Biljart, waarvan 23 in het Driebanden. Wie ?
- Welke 13-voudig wereldkampioene wielrennen streed op haar 53e nog steeds mee ?
- Van wie verloor snookerlegende Steve Davis in 1985 de finale na een ultiem gevecht om de zwarte bal ?
- Wie van deze heren won nog nooit het WK snooker ? Ken Doherty - Graeme Dott - Peter Ebdon - Terry Griffiths - John Parrott - Jimmy White
- Wie van deze heren bereikte nog niet de finale van het WK snooker ? Nigel Bond - Ali Carter - Stephen Maguire - Mark Selby - Matthew Stevens - Judd Trump
- Welke snookerspeler verloor in 2006 op 27-jarige leeftijd de strijd tegen darmkanker ?
- Welke Australische "bad boy" snookerspeler stond erom bekend z'n frames te openen door alle rode ballen meteen open te rammen en zit momenteel een jarenlange schorsing (tot 2014) uit ?
- In 2012 schopte een nog geen 18-jarige Belg het tot het Wereldkampioenschap Snooker. Hij was zowel de eerste Belg als de jongste speler ooit op het WK. Hoe luidt zijn naam ?
- Welke Australische dartsspeler werd ondanks de bloedstollingsziekte hemofilie wereldkampioen bij de BDO ? En ken je ook z'n nickname ?
- Welke dartsspeler bijgenaamd The Viking stond erom bekend een stevige drinker te zijn tot gezondheidsproblemen hem noopten zo'n 100 kg af te vallen ? Hij won de BDO-wereldtitel in 2004.
- Deze Nederlandse darter verraste in 2006 vriend en vijand door op amper 21-jarige leeftijd wereldkampioen BDO te worden. Wie ?
- Wie hoort (anno 2012) niet in dit rijtje thuis ? Michael Schumacher - Stephen Hendry - Lance Armstrong - Eric De Vlaeminck
- Wie niet in dit rijtje ? Jack Brabham - Jim Clark - Niki Lauda - Nelson Piquet - Jackie Stewart
- Wie is hier de vreemde eend in de bijt ? Alberto Ascari - Mike Hawthorn - Ayrton Senna - Gilles Villeneuve
- En tot slot van deze ? Jean Alesi - Giancarlo Fisichella - Olivier Panis - Jarno Trulli
- Sorteer aflopend volgens aantal wereldtitels F1 : Emerson Fittipaldi - Nigel Mansell - Stirling Moss - Alain Prost - Ayrton Senna
- Sorteer aflopend volgens aantal GP-zeges in de F1 : Jack Brabham - Jim Clark - Juan Manuel Fangio - Damon Hill - Nelson Piquet
- Idem voor deze vijf heren : Rubens Barrichello - Gerhard Berger - David Coulthard - Keke Rosberg - Ralf Schumacher
- Wat was er zo bijzonder aan de prestatie van F1-piloot Giancarlo Baghetti in de GP van Frankrijk 1961 ?
- Wat maakt de F1-wereldtitel van John Surtees in 1964 zo bijzonder ?
- En die van Johen Rindt in 1970 ?
- Wat was er zo bijzonder aan de uitslag van de GP van Monaco 1996 ?
- En aan de US Grand Prix uit 2005 ?
- En die van Canada in 2011 ?
- Wie is tot op heden de laatste Belg die een Grand Prix F1 op z'n palmares wist te schrijven ? En welke GP ?
- Sorteer aflopend volgens podiumplaatsen op WK voetbal : Argentinië - Brazilië - Duitsland - Italië
- Welk land speelde al het meest aantal finales op het WK voetbal : Frankrijk - Nederland - Spanje - Uruguay
- Welk van deze landen speelde nog geen WK-finale : Hongarije - Sovjet-Unie - Tsjecho-Slowakije - Zweden
- Welk van deze landen wist al 2x beslag te leggen op het WK-brons : Joegoslavië - Oostenrijk - Polen - Portugal
- Wie werd nooit uitgeroepen tot beste speler van het WK-toernooi : Bobby Charlton - Eusebio - Garrincha - Oliver Kahn - Salvatore Schillaci
- En wie van deze net wél : Roberto Baggio - Franz Beckenbauer - Just Fontaine - Mario Kempes - Lothar Matthäus
- Enkele spelers slaagden erin 2x in de top 3 te eindigen van deze verkiezing. Wie slechts 1x : Johan Cruijff - Diego Maradona - Pelé - Ronaldo - Paolo Rossi
- Totnogtoe wist geen enkele speler zich 2x tot topschutter te kronen op een WK-eindronde. Wie van deze werd zelfs niet 1x topschutter ? Thierry Henry - Gary Lineker - Gerd Müller - Christo Stoitsjkov - Davor Šuker
- Christo Stoitsjkov moest op het WK 1994 de titel van topschuter delen met een andere speler, die 5x wist te scoren in één wedstrijd. Wie ?
- Wie van deze werd WK-topschutter met het meest aantal doelpunten : Diego Forlán - Garrincha - Miroslav Klose - Davor Šuker - David Villa
- En wie van deze met het minst aantal doelpunten : Eusébio - Just Fontaine - Grzegorz Lato - Gerd Müller - Ronaldo
- De Belg Michel Preud'homme kreeg in 1994 als eerste de Yashin Award voor beste doelman op een WK-eindtoernooi. Wie volgde hem niet op ? Fabien Barthez - Gianluigi Buffon - Iker Casillas - Oliver Kahn - Edwin van der Sar
- De oudste speler die wereldkampioen voetbal werd, is Dino Zoff. Hij was 40 toen Italië in 1982 de titel pakte. Maar wie was met z'n 42 jaar de oudste doelpuntenmaker ooit op een WK ?
- Het veldrijden wordt al jaren gedomineerd door de Belgen. Desondanks waren er sinds 1995 ook al 3 Nederlanders aan het feest op het WK. Wie ?
- Wie van deze Belgen won het minst aantal WK's : Niels Albert - Mario De Clercq - Sven Nys - Erwin Vervecken - Bart Wellens
- Welke veldrijder wist meer dan 1x wereldkampioen te worden : Lars Boom - Richard Groenendaal - Daniele Pontoni - Zdenek Stybar - Adrie van der Poel
- En wie van deze werd geen wereldkampioen : Dominique Arnould - Thomas Frischknecht - Mike Kluge - Dieter Runkel - Radomir Simunek sr.
- Welke veldrijder eindigde slechts 1x op het WK-podium : Luca Bramati - Danny De Bie - Roger De Vlaeminck - Paul Herygers - Pascal Richard - Sven Vanthourenhout
- Welke van deze veldrijders behaalde al WK-zilver ? Enrico Franzoi - Francis Mourey - Jonathan Page - Kevin Pauwels - Beat Wabel
- 4x zilver en 1x brons. Wie tekende voor de bronzen plak ? Petr Dlask - Wim de Vos - Rob Peeters - Tom Vannoppen - Klaas Vantornout
- Welke veldrijder werd in de jaren '90 wel 3x Belgisch kampioen bij de profs, maar stond nooit op het WK-podium ?
- Stonden nog niet op het WK-podium bij de profs : wie van deze won bij de juniores/beloften het minst aantal medailles ? Bart Aernouts - Davy Commeyne - Tom Meeusen - Radomir Simunek jr - Thijs Verhagen
- Welke Tsjech wist goud te behalen bij de juniores en/of beloften : Martin Bina - David Kasek - Zdenek Mlynar - Radomir Simunek jr - Martin Zlamalik
- Welke van deze behaalde geen zilver bij de juniores : Robert Gavenda - Roman Kreuziger - Peter Sagan - Wesley Van Der Linden - Eddy van IJzendoorn
- En pakte geen medaille bij de beloften : Aurélien Duval - Tim Johnson - Miguel Martinez - Boy van Poppel - Philipp Walsleben

En ga zo maar door... :D


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Wits & Wagers
BerichtGeplaatst: vr 05 okt 2012, 09:50 
Avatar gebruiker
Tassie schreef:
Heel Wikipedia staat vol met feiten (en onwaarheden....)

En mijn studenten zijn blijkbaar expert in het vinden en verspreiden van de onwaarheden. De nonsens die ik elk jaar moet lezen en aanhoren gaat er echt over.


Omhoog
     
 
 Berichttitel: Re: Wits & Wagers
BerichtGeplaatst: vr 05 okt 2012, 22:19 
Spelmagazijn.com
Avatar gebruiker

Berichten: 684
Volgens mij heeft Jumbo een Nederlandse versie.
Jumbo


Omhoog
Offline Profiel   Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Wits & Wagers
BerichtGeplaatst: vr 18 jan 2013, 01:29 
Jakkiebak!
Avatar gebruiker

Berichten: 74
Woonplaats: Maassluis
Father Vic schreef:
Sport, mijn dada. Een paar lukrake vragen uit de mouw geschud :
- In welke sport wordt vaak gewonnen met "yorikiri" ?
- Welke sport beoefent de Tsjech Pavel Bojar ?
- In welke sport blonk Jonah Lomu rond de eeuwwisseling uit ?
- Welke twee heren schreven tennis-geschiedenis tijdens Wimbledon 2010 door een wedstrijd te beslechten over meer dan 11 uur en 183 games ?
- Deze Belg behaalde ni..........En ga zo maar door... :D


Gaat het in Wits and Wagers niet om nummers zodat je er op kan wedden en de het getal dat het dichtstebij komt en niet er overheen wint...?

_________________
* A blink can be enough to turn it all around *


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Wits & Wagers
BerichtGeplaatst: za 19 jan 2013, 11:33 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
Ja, dat idee had ik ook.

Rubik schreef:
Volgens mij heeft Jumbo een Nederlandse versie.
Jumbo


Deze: Zet in & Win! Is dat een 1 op 1 vertaling? Ik heb het zo in de spellenDB geplaatst, maar ben niet 100% zeker.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Wits & Wagers
BerichtGeplaatst: za 19 jan 2013, 15:21 
Koning Paul!
Avatar gebruiker

Berichten: 2171
Woonplaats: Rotterdam
BaSL schreef:
Ja, dat idee had ik ook.

Rubik schreef:
Volgens mij heeft Jumbo een Nederlandse versie.
Jumbo


Deze: Zet in & Win! Is dat een 1 op 1 vertaling? Ik heb het zo in de spellenDB geplaatst, maar ben niet 100% zeker.


Volgens mij is dat Wits & Wagers family edition maar durf ik niet met zekerheid te zeggen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Wits & Wagers
BerichtGeplaatst: za 19 jan 2013, 15:44 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
BGG zegt van wel. Ga ik daar in mee.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Wits & Wagers
BerichtGeplaatst: za 19 jan 2013, 21:28 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 124
Woonplaats: Wetteren
Robbin schreef:
Father Vic schreef:
Sport, mijn dada. Een paar lukrake vragen uit de mouw geschud :
- In welke sport wordt vaak gewonnen met "yorikiri" ?
- Welke sport beoefent de Tsjech Pavel Bojar ?
- In welke sport blonk Jonah Lomu rond de eeuwwisseling uit ?
- Welke twee heren schreven tennis-geschiedenis tijdens Wimbledon 2010 door een wedstrijd te beslechten over meer dan 11 uur en 183 games ?
- Deze Belg behaalde ni..........En ga zo maar door... :D


Gaat het in Wits and Wagers niet om nummers zodat je er op kan wedden en de het getal dat het dichtstebij komt en niet er overheen wint...?


Ik heb er al heel wat cijfers uitgehaald!! Ondanks de Nederlandse versie van Jumbo, blijf ik verder werken aan mijn project. Ik steek de originele versie en familieversie in één doos. Momenteel zit ik aan 177 vragen (nog een pakje te gaan :D ). Maar op kerstavond heb ik een demo gespeeld met de familie en het was hilarisch. Dit gaf mij moed om verder te werken :)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Wits & Wagers
BerichtGeplaatst: ma 12 jan 2015, 16:56 
Jakkiebak!

Berichten: 55
Woonplaats: Tielt (BE)
Hoe gaat het met je project. Ik heb er wel interesse in...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Wits & Wagers
BerichtGeplaatst: wo 14 jan 2015, 21:01 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 124
Woonplaats: Wetteren
Het is een knipperlichtproject. Af en toe werk ik er eens aan. Ondertussen heb ik al 275 vragen en al enorm veel plezier aan beleefd. Als je de regels kent wil ik gerust de lijst eens doorsturen. Stuur maar een PM!!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Wits & Wagers
BerichtGeplaatst: wo 03 jun 2015, 14:33 
Level 37
Avatar gebruiker

Berichten: 232
Woonplaats: Brugge
Ben je van plan dit te (laten) printen? Ik zou wel es een sample van de vragen willen zien.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Wits & Wagers
BerichtGeplaatst: wo 03 jun 2015, 20:24 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 124
Woonplaats: Wetteren
Pb!!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
14 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Doe het zelf  
 Feed - Onderwerp - Wits & Wagers  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags

Wits & Wagers



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®