Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





16 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Army painter primer
BerichtGeplaatst: wo 25 dec 2019, 13:40 
Professor Pimpel
Avatar gebruiker

Berichten: 229
Woonplaats: Nieuwegein
Vandaag the army painter mega paint set onder de kerstboom kado gehad. Ik kan niet wachten om aan de slag te gaan.

In de bijgesloten guide staat beschreven dat je eerst wen primer moet gebruiken. Een specifieke primer is niet bijgesloten. Moet ik nu eerst een primer spuitbus kopen of kan ik dit gewoon met een matte warpaint doen?

Hebben jullie overigens nog meer tips waar ik rekening mee moet houden?

Alvast bedankt en fijne kerst !!!!!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Army painter primer
BerichtGeplaatst: do 26 dec 2019, 15:15 
Mr. group pledge
Avatar gebruiker

Berichten: 845
Woonplaats: Kaprijke, België
Ja, best een primer kopen, zodat de echte verf beter blijft plakken. Anders komt de verf héél snel los.

Ik heb zowel witte, grijze als zwarte primer van Army Painter, in spuitbus.

Sommigen doen het met een airbrush, maar dat heb ik niet in huis.

_________________
Mijn BBG-profiel: Klik!
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Army painter primer
BerichtGeplaatst: do 26 dec 2019, 15:31 
Avatar gebruiker
De meeste primers die voor deze hobby verkocht worden zijn niet echt primers, het zijn gewoon dezelfde verfjes maar in spuitbus vorm. Voor je dus bussen primer gaat kopen kan je best eerst even wat oefenen.
Het is altijd best van een grondlaag op een figuur aan te brengen (die spuitbussen werken daar zeer goed voor gezien je verf egaler en meestal in dunnere laag op je figuur komt). Maar het schilderresultaat, en de manier van schilderen is net iets anders afhankelijk van je grondlaag. Een witte grondlaag maakt lichtere kleuren makkelijker, maar schaduw is wat meer werk, een zwarte grondlaag het omgekeerde. Ik gebruik zelf meestal een donkergrijze grondlaag.
Probeer dus eerst even wat figuurtjes uit met verschillende tinten zwart, wit en grijs voor je een spuitbus aanschaft van de kleur die je het beste bevalt.


Omhoog
     
 
 Berichttitel: Re: Army painter primer
BerichtGeplaatst: do 26 dec 2019, 17:02 
Professor Pimpel
Avatar gebruiker

Berichten: 229
Woonplaats: Nieuwegein
Dat wordt dus nog even een spuitbus bestellen. Jammer dat er geen primer bij zo een set zit.

Is het wel een optie om nu gewoon de mini met een matte kleur te verven en daarna de rest, of kan ik het beste wachten op mijn primer spuitbus?

Bedankt voor de reacties. Hier heb ik echt wat aan.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Army painter primer
BerichtGeplaatst: vr 27 dec 2019, 12:37 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 144
Woonplaats: Almere
Ik heb die set ook, je moet inderdaad nog primer en (matte)varnish erbij bestellen.
Ik zou meteen wat filmpjes over zenithal priming bekijken, dat helpt een hoop om meteen op te pakken als beginnende painter.
Ik denk ook dat je snel verslaafd zal raken aan de washes die er in zitten, dus misschien een setje washes in verschillende kleuren is ook aan te raden.

Veel succes met schilderen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Army painter primer
BerichtGeplaatst: vr 27 dec 2019, 14:58 
Condottiërre
Avatar gebruiker

Berichten: 932
Woonplaats: Utrecht
Infyra schreef:
Ik denk ook dat je snel verslaafd zal raken aan de washes die er in zitten, dus misschien een setje washes in verschillende kleuren is ook aan te raden.


Mij teveel werk, ik doe de quickshade van Army Painter er over heen, en daarna inderdaad de matt (anti-shine) vernish er over heen zodat ze niet meer glimmen.. :)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Army painter primer
BerichtGeplaatst: za 28 dec 2019, 10:12 
Professor Pimpel
Avatar gebruiker

Berichten: 229
Woonplaats: Nieuwegein
Ok super bedankt voor de tips.

Ik dacht een mega set en dan ben ik voorlopig even klaar, maar dan begint het pas

Tja maat welke kleur primer kan ik dan het best kopen? Het zal bij mij hoofdzakelijk om miniatures van gewonen bordspellen gaan zoals:

Quodd Heroes
This war of mine
7th continent
Scythe
Gloomhaven


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Army painter primer
BerichtGeplaatst: za 28 dec 2019, 18:14 
8. Brass (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 396
Woonplaats: Kleve
Als maatstaf kijk ik altijd wat de meest voorkomende kleur op het figuur is. Is dat blauw dat prime ik met blauw.Ik prime met een airbrush. Dat hoeft niet duur te zijn.Ik heb er 1 van 100 euro voor het prime werk. Airbrush + compressor. Als je wilt stuur ik een pb van het merk. Bij de spuitbus vind ik persoonlijk dat er erg veel verf de lucht in verdwijnt.Overigens prime ik met mecha van Vallejo.Erg prettig in de airbrush.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Army painter primer
BerichtGeplaatst: za 28 dec 2019, 18:31 
7. Stronghold (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 396
Woonplaats: Kleve
Maar het allerbelangrijkste is of je nu primer of verf gebruikt, je miniaturen schoon maken in zeepwater. Om de reststoffen van het productieproces te verwijderen zodat je verf hecht aan het model.Of je dan primer of verf gebruikt maakt dan dan niet veel meer uit.Maar dit de meest gemaakte fout bij mensen als ze plastic of tin of resin gaan schilderen.Schoonmaken die dingen en goed droog maken.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Army painter primer
BerichtGeplaatst: zo 29 dec 2019, 10:04 
Professor Pimpel
Avatar gebruiker

Berichten: 229
Woonplaats: Nieuwegein
Ok ik zou dus ook met een matte verf kunnen primen als de miniaturen maar goed schoon zijn.
Top. Ik ben heel wat wijzer geworden.

Ik moet er gewoon mee aan de slag en als ik het leuk vind, en de resultaten zijn goed, dan wil ik vanzelf meer. Een primer en extra penselen zal ik asap nog even bestellen in ieder geval.

Bedankt allemaal!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Army painter primer
BerichtGeplaatst: di 31 dec 2019, 09:46 
Meeple

Berichten: 17
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel
Een paar belangrijke dingen als je je miniaturen gaat verven.
1. Maak je miniaturen schoon in een sopje, dit verwijderd eventuele sporen die achter gebleven zijn tijdens het gieten en zorgt ervoor dat je niet het verf voor je ogen ziet wegtrekken(ben er op de harde manier achter gekomen).
2. Gebruik een primer, dit om de verf beter te laten hechten.
3. Geef alle delen de kleur die je wil. Voor spelstukken zou ik me niet wagen aan highlights en dergelijke. Van de afstand waar je van speelt ziet het er goed genoeg uit.
4. Als laatste zou ik je adviseren een quickshade uit blik te gebruiken(is op terpentine basis dus ruikt wel). Dit geeft het model wat meer diepte en beschermt de speelstukken ook tegen gebruik zodat je verf er niet afbladdert. Als de quickshade goed droog is even een anti shine laagje eroverheen om de gloss weg te halen. Dit is allemaal army painter overigens.

Kijk maar wat mogelijk is met quickshade uit blik in dit filmpje, vanaf een minuut of 14.
https://www.youtube.com/watch?v=apBoyT5M_vM

Mvg,
Arjan


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Army painter primer
BerichtGeplaatst: vr 10 jan 2020, 15:02 
[img]http://boardgam

Berichten: 20
Woonplaats: Mechelen
Frost schreef:
Dat hoeft niet duur te zijn.Ik heb er 1 van 100 euro voor het prime werk. Airbrush + compressor. Als je wilt stuur ik een pb van het merk..


Dat mag altijd:-)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Army painter primer
BerichtGeplaatst: vr 10 jan 2020, 21:26 
6. Antike (2005)
Avatar gebruiker

Berichten: 396
Woonplaats: Kleve
Tchenko pb.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Army painter primer
BerichtGeplaatst: vr 10 jan 2020, 21:34 
Professor Pimpel
Avatar gebruiker

Berichten: 229
Woonplaats: Nieuwegein
Stuur de pb ook maar naar mij dank je


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Army painter primer
BerichtGeplaatst: vr 10 jan 2020, 21:49 
3. Diplomacy (1959)
Avatar gebruiker

Berichten: 396
Woonplaats: Kleve
pb gestuurd.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
16 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Doe het zelf  
 Feed - Onderwerp - Army painter primer  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®