Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




8 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 27 feb 2020, 16:25 
Jakkiebak!
Avatar gebruiker

Berichten: 57
Woonplaats: Affligem
Gisteren kreeg ik het bericht van een Duitse uitgever dat één van mijn spelontwerpen zal worden uitgegeven. In bijlage zat een contractvoorstel met een bepaald percentage en een onmiddellijke vooruitbetaling na handtekening. In eerste instantie is dat een enorme opluchting, meteen erna volgden een hele hoop onzekerheden.

Nu vraag ik me af hoe dat zit ivm. belastingen voor de (Vlaamse / Belgische fiscus). Enkele vragen:

-1- Geldt dat aan het eind van het jaar als een extra inkomst die belast moet worden?
-2- Ik werk op dit moment als leerkracht in een verlofstelsel, 4/5, met een premie. Kan ik mijn premie daardoor verliezen? Het werk leverde ik vorige jaren (toen werkte ik voltijds), de betaling is wellicht pas voor 2021
-3- Ik werkte afgelopen jaren aan een schoolhandboek mee (Frappant Nederlands 3 en 4 ASO). Die royalties worden niet belast. Geldt dat ook voor een betaling van een buitenlandse speluitgever of is het dan anders?

Wie mij kan antwoorden of kan vertellen waar ik de antwoorden kan vinden (Vlaamse site, welke overheidsdienst ik moet bellen, ...): BEDANKT! :clap:

Btw: Ik ben me er terdege van bewust dat de uitgave van een spel niet zo veel opbrengt. Dat vind ik prima. Ik hoef er niets aan te verdienen, maar zou het sneu vinden als ik er geld aan verlies.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 27 feb 2020, 16:45 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
Citaat:
welke overheidsdienst ik moet bellen

Goh, FOD Financiën misschien :wink:
De vraag die je hier stelt gewoon via het contactformulier van FOD financiën zou volgens mij moeten lukken.
Succes alleszins! Ik neem aan dat je ons hier tijdig op de hoogte brengt als er meer info over je spel gedeeld mag worden :)

_________________
SPELHAMELS BEERSE: