Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




19 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Lundia spellenkast
BerichtGeplaatst: do 24 dec 2020, 14:23 
.

Berichten: 229
Ik ben me aan het oriënteren op een nieuwe kast voor mijn spellen nu we verhuisd zijn. De hoogte is max. 1.30m en het moet voorzien zijn van deuren. Nu ben ik aan het kijken naar een Lundia kast. Iemand daar ervaring mee?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Lundia spellenkast
BerichtGeplaatst: do 24 dec 2020, 14:35 
8. Race for the Galaxy (2007)
Avatar gebruiker

Berichten: 2048
Woonplaats: Montezuma
Ivar van Ikea doet het hier goed. Net zulke stellingkasten als Lundia maar stukken goedkoper. 124 hoog. Of 179 of 224 hoog. 30 of 50 diep. Zoiets. Heeft ook losse deur units, dacht alleen niet van glas.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Lundia spellenkast
BerichtGeplaatst: do 24 dec 2020, 15:13 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
Ik heb in de jaren ‘90 ooit naar Lundia gekeken, maar ben toen gegaan voor https://www.wedekakasten.nl/

Ook modulair, maar met een constructie die de planken recht en strak houdt (zelfs met een dubbele meter boeken erop).

De sociale achtergrond van dit bedrijf maakt het voor mij helemaal mooi.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Lundia spellenkast
BerichtGeplaatst: do 24 dec 2020, 16:00 
.

Berichten: 229
Pura Vida schreef:
Ivar van Ikea doet het hier goed. Net zulke stellingkasten als Lundia maar stukken goedkoper. 124 hoog. Of 179 of 224 hoog. 30 of 50 diep. Zoiets. Heeft ook losse deur units, dacht alleen niet van glas.


Deuren zonder glas is de wens, maar de max hoogte van de deuren is .80 m en dan verlies ik dus 1/3 van de opslagcapaciteit... met Lundia kan ik naar 1.28m


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Lundia spellenkast
BerichtGeplaatst: do 24 dec 2020, 17:04 
Completionist
Avatar gebruiker

Berichten: 2217
Woonplaats: Den Haag
Op maat laten maken? Kost wat, maar als je voorlopig geen verhuisplannen hebt, kan je zelfs planken op verschillen hoogtes laten inmeten rekening houdend met veel voorkomende doos formaten.

_________________
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Lundia spellenkast
BerichtGeplaatst: do 24 dec 2020, 17:58 
Avatar gebruiker

Berichten: 2092
Woonplaats: Eindhoven
Erwin schreef:
Ik heb in de jaren ‘90 ooit naar Lundia gekeken, maar ben toen gegaan voor https://www.wedekakasten.nl/

Ook modulair, maar met een constructie die de planken recht en strak houdt (zelfs met een dubbele meter boeken erop).

De sociale achtergrond van dit bedrijf maakt het voor mij helemaal mooi.


Mooi. Wel prijzig maar dan heb je wel echt hout. Ik ben jaloers! ;)

Ik heb vorig jaar een wandkast gekocht om al mijn spellen en boeken in op te bergen.
Het is een Ikea geworden, met hoogglans gelakte deuren, 3x3 kastjes. Het model heet BESTÅ.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Lundia spellenkast
BerichtGeplaatst: do 24 dec 2020, 19:51 
.

Berichten: 229
Jerome schreef:
Ik heb vorig jaar een wandkast gekocht om al mijn spellen en boeken in op te bergen.
Het is een Ikea geworden, met hoogglans gelakte deuren, 3x3 kastjes. Het model heet BESTÅ.


Ben je niet bang dat deze planken door gaan hangen?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Lundia spellenkast
BerichtGeplaatst: do 24 dec 2020, 20:25 
Avatar gebruiker

Berichten: 2092
Woonplaats: Eindhoven
El Rubinio schreef:
Jerome schreef:
Ik heb vorig jaar een wandkast gekocht om al mijn spellen en boeken in op te bergen.
Het is een Ikea geworden, met hoogglans gelakte deuren, 3x3 kastjes. Het model heet BESTÅ.


Ben je niet bang dat deze planken door gaan hangen?


Nee. Ik heb me gehouden aan de draagkracht en mijn spellen bleven ruim binnen de marge, ondanks dat ik bij vrijwel alle dozen een of meer uitbreidingen gepropt heb.
De boeken heb ik in de onderste kasten gezet, met de zwaarste (fotoboeken, kunstcatalogi) op de bodem. Het staat er nu een jaar en er is nog niks doorgehangen.
Desalniettemin ben ik me er wel van bewust dat de kast van Erwin meer eeuwigheidswaarde heeft dan de mijne. Maar ja, die zat er vorig jaar niet in...

De hoogglans deurtjes zijn overigens erg mooi. Ik ben blij dat de woonkamer niet meer gedomineerd wordt door een uitpuilende open kast met schreeuwende spellendozen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Lundia spellenkast
BerichtGeplaatst: do 24 dec 2020, 23:02 
9. Pandemie (2008)
Avatar gebruiker

Berichten: 318
Jerome schreef:
De hoogglans deurtjes zijn overigens erg mooi. Ik ben blij dat de woonkamer niet meer gedomineerd wordt door een uitpuilende open kast met schreeuwende spellendozen.


Grappig hoe dat voor iedereen anders werk, ik vind juist onze open (ingebouwde) spellenkast de trots van onze woonkamer.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Lundia spellenkast
BerichtGeplaatst: vr 25 dec 2020, 18:59 
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Avatar gebruiker

Berichten: 3024
Woonplaats: Nijmegen
KrisZeeland schreef:
Jerome schreef:
De hoogglans deurtjes zijn overigens erg mooi. Ik ben blij dat de woonkamer niet meer gedomineerd wordt door een uitpuilende open kast met schreeuwende spellendozen.


Grappig hoe dat voor iedereen anders werk, ik vind juist onze open (ingebouwde) spellenkast de trots van onze woonkamer.


het hangt ook heel erg af van de grootte van de huiskamer, grootte van de spelcollectie en wat er wel en niet beter past. En gewoon inderdaad smaak.

voorheen had ik een open kast in mijn vorige huis en dat ze ook meegenomen naar dit huis deze huiskamer, de kast werd groter omdat er meer spellen in moesten omdat ik meer ruimte had en dus meer kwijt kon. maar met de grote collectie vond ik het veel te druk worden. dus nu sinds een jaar of 8 de Besta met hoogglans deurtjes (die met verloop van tijd is uitgebreid qua grootte. ik vind de nu gesloten kast veel rustiger ogen dan als het allemaal open was.

_________________
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Lundia spellenkast
BerichtGeplaatst: vr 25 dec 2020, 22:53 
Avatar gebruiker

Berichten: 2092
Woonplaats: Eindhoven
humske schreef:
meer spellen.


Momenteel 179 spellen en 158 uitbreidingen (inclusief promo’s).
Het is een flinke kast maar door het gelijkmatige grid en straalt het wel rust uit.
Nou ja, ieder zijn meug. Ik vond het ook lang erg gaaf om mijn collectie te showen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Lundia spellenkast
BerichtGeplaatst: za 26 dec 2020, 09:09 
.

Berichten: 229
Jerome schreef:
Momenteel 179 spellen en 158 uitbreidingen (inclusief promo’s).
Het is een flinke kast maar door het gelijkmatige grid en straalt het wel rust uit.
Nou ja, ieder zijn meug. Ik vond het ook lang erg gaaf om mijn collectie te showen.


En dat in 3x3 van Besta?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Lundia spellenkast
BerichtGeplaatst: za 26 dec 2020, 09:10 
.

Berichten: 229
humske schreef:
voorheen had ik een open kast in mijn vorige huis en dat ze ook meegenomen naar dit huis deze huiskamer, de kast werd groter omdat er meer spellen in moesten omdat ik meer ruimte had en dus meer kwijt kon. maar met de grote collectie vond ik het veel te druk worden. dus nu sinds een jaar of 8 de Besta met hoogglans deurtjes (die met verloop van tijd is uitgebreid qua grootte. ik vind de nu gesloten kast veel rustiger ogen dan als het allemaal open was.


Hoeveel spellen in hoeveel vakken? En heb je ook lades voor de kleine spellen?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Lundia spellenkast
BerichtGeplaatst: za 26 dec 2020, 11:00 
Avatar gebruiker

Berichten: 2092
Woonplaats: Eindhoven
El Rubinio schreef:
Jerome schreef:
Momenteel 179 spellen en 158 uitbreidingen (inclusief promo’s).
Het is een flinke kast maar door het gelijkmatige grid en straalt het wel rust uit.
Nou ja, ieder zijn meug. Ik vond het ook lang erg gaaf om mijn collectie te showen.


En dat in 3x3 van Besta?


Jep. Daar er zitten ook veel kaartspelletjes tussen hoor. Die heb ik in vier bakken gestopt, eveneens Ikea zodat het perfect in de diepte van de kast past. Verder zitten soms meerdere spellen in één doos (Planes bij Trains, Indian Summer bij Spring Meadow, etc). Tenslotte is mijn credo dat “what happens behind the doors, stays behind the doors” ofwel, het is behoorlijk volgestouwd en netjes is anders.
Maar als de glanzende deurtjes weer dicht zijn, is er niks aan de hand.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Lundia spellenkast
BerichtGeplaatst: wo 30 dec 2020, 11:24 
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Avatar gebruiker

Berichten: 3024
Woonplaats: Nijmegen
El Rubinio schreef:
humske schreef:
voorheen had ik een open kast in mijn vorige huis en dat ze ook meegenomen naar dit huis deze huiskamer, de kast werd groter omdat er meer spellen in moesten omdat ik meer ruimte had en dus meer kwijt kon. maar met de grote collectie vond ik het veel te druk worden. dus nu sinds een jaar of 8 de Besta met hoogglans deurtjes (die met verloop van tijd is uitgebreid qua grootte. ik vind de nu gesloten kast veel rustiger ogen dan als het allemaal open was.


Hoeveel spellen in hoeveel vakken? En heb je ook lades voor de kleine spellen?


Ik zal komend weekend even foto's maken.
Er zitten ook 2 lades in,maar daar zitten dan weer geen spellen in. :p

_________________
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
19 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Doe het zelf  
 Feed - Onderwerp - Lundia spellenkast  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®