Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




22 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 01 aug 2014, 07:13 
Condottiërre

Berichten: 908
Sinds kort heeft mijn vrouw mijn spellenkast ontdekt. We hebben eens een aantal dingen geprobeerd om te zien wat ze wel een niet leuk vindt. Ze houdt het meeste van spellen als ticket to ride, guillotine, ghooost, zombie dice, fantasy...

kunnen jullie wat advies geven welke andere spellen hier bij aansluiten? Wat kan ik kopen dat ik met haar zou kunnen spelen? Ik dacht zelf aan camel up en eventueel Istanbul, maar ik hoor graag jullie ideeën.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 01 aug 2014, 07:52 
Party Animal
Avatar gebruiker

Berichten: 421
Woonplaats: Amersfoort
Het eerste wat mij te binnen schiet is Jaipur, Lost Cities en Carcassonne. Die heb ik eindeloos gespeeld met mijn vriendin.

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 01 aug 2014, 08:33 
www.decktet.com
Avatar gebruiker

Berichten: 1490
Woonplaats: Soesterberg
Ik vind het moeilijk inschatten van wat voor spellen je vrouw houdt, maar bij mij thuis zijn de volgende spellen in trek:

- Carcassonne
- Sint Petersburg
- Battle Line / Schotten Totten
- Lost Cities
- Puerto Rico: het Kaartspel
- Jaipur
- Jambo
- Roma

Edit:
- Pandemie
- Het Verboden Eiland
- Archaeology: the Card Game
- Dominion

Maar vertel vooral wat ze leuk vindt aan de spellen die jullie nu spelen.

_________________
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door Seabie op vr 01 aug 2014, 10:05, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 01 aug 2014, 08:46 
Geheim Genootschap

Berichten: 1046
Woonplaats: Den haag
Carcassonne, Jaipur, Lost cities, Parade, Las Vegas, Roll through the ages, Takenoko, Tokaido, tsuro, Verboden eiland, Pandemie, Brugge, Splendor, Jamaica (maar is niet leuk met 2), Boonanza, Qwixx, Tutto.....nou ja....genoeg te spelen denk ik:)


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 01 aug 2014, 09:10 
Caballero
Avatar gebruiker

Berichten: 758
Woonplaats: Haasrode (B)
En niet te vergeten: Seasons!

_________________
derodehazen.be
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 01 aug 2014, 09:34 
Avatar gebruiker
Waarom wordt er altijd de nadruk op gelegd "om met mijn partner te spelen", "om met mijn wederhelft te spelen", om ...
Is er een verschil tussen een tweepersoonsspel voor een koppel en een "gewoon" tweepersoonsspel? Wat moet ik mij daarbij voorstellen? Elke vorm van conflict uit de weg gaan? Solitair tegen elkaar spelen? Moet er een label komen "suitable for couples"?

Ik speel met mijn vrouw spellen, veel spellen, ik speel zelfs het vaakst met mijn vrouw, vooral tweepersoonsspellen, maar ik maak absoluut geen onderscheid of dat nu tegen mijn vrouw of tegen iemand anders is. Het is eenvoudig: als ik ook maar een fractie van een seconde denk: "oei, dat is een vrouw, wie weet houdt ze niet van directe interactie, wie weet houdt ze niet van conflict, wie weet kan ze niet tegen haar verlies" dan word ik grandioos in de pan gehakt. En of dat nu Lost Cities, Stone Age, Goa, Battlelore of War of the Ring is... in een spel is het hard tegen hard...

Kortom, is je vrouw nieuw in de spellenwereld, begin dan met spellen die je zelf met beginners op tafel zou leggen. Is je vrouw al aardig ingewerkt, dan kan je volgens mij alles op tafel leggen. Mijn belangrijkste tip voor tweepersoonsspellen is eenvoudig: zorg dat je het zelf graag speelt, want dan zal jouw plezier afstralen op haar en is het sowieso al een pak leuker. Als jij al tegen je zin gaat spelen, tja, dan zal de sfeer ver te zoeken zijn.


Omhoog
     
 
BerichtGeplaatst: vr 01 aug 2014, 10:00 
www.decktet.com
Avatar gebruiker

Berichten: 1490
Woonplaats: Soesterberg
Filosoof schreef:
Waarom wordt er altijd de nadruk op gelegd "om met mijn partner te spelen", "om met mijn wederhelft te spelen", om ...
Is er een verschil tussen een tweepersoonsspel voor een koppel en een "gewoon" tweepersoonsspel? Wat moet ik mij daarbij voorstellen? Elke vorm van conflict uit de weg gaan? Solitair tegen elkaar spelen? Moet er een label komen "suitable for couples"?

Ik snap wat je bedoelt, maar mijn vrouw voldoet bijvoorbeeld helemaal aan de stereotypen die je ook op BGG langs ziet komen. Spellen met te veel directe interactie gaan er niet in bij haar. Neem een Magic, een Android Netrunner, een Summoner Wars; stuk voor stuk spellen die ik leuk vind, maar m'n vrouw niet.

En natuurlijk geldt dat lang niet voor alle vrouwen, maar er zijn er toch genoeg waarbij dat wel zo werkt.

Citaat:
Is je vrouw al aardig ingewerkt

Die vraag vind ik iets te persoonlijk.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 01 aug 2014, 10:08 
Hazelnoot Ridder

Berichten: 631
Woonplaats: Diest (België)
Das Bettspiel is een echte aanrader.

_________________
https://detafelplakt.com/


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 01 aug 2014, 10:18 
10. The Crew: The Quest for Planet Nine (2019)
Avatar gebruiker

Berichten: 2892
Woonplaats: Noord-Brabant
lol laatste reactie van seabie.

Hier doen de volgende spellen het goed:
- Carcassonne
- Takenoko
- De Vergeten Stad (of een andere coop)
- Love Letter (is ze gek op!)
- Tsuro of the seas
- The downfall of pompeii

De zwaar tactische spellen helaas niet al wil ze die soms nog wel proberen, maar echt leuk vind ze die niet.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 01 aug 2014, 14:01 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 183
Woonplaats: Izegem (W.Vl-B)
Filosoof schreef:
Waarom wordt er altijd de nadruk op gelegd "om met mijn partner te spelen", "om met mijn wederhelft te spelen", om ...
Is er een verschil tussen een tweepersoonsspel voor een koppel en een "gewoon" tweepersoonsspel? Wat moet ik mij daarbij voorstellen? Elke vorm van conflict uit de weg gaan? Solitair tegen elkaar spelen? Moet er een label komen "suitable for couples"?



Zelf gehuwd met een non-speler snap ik deze vraag echter maar al te goed.
Dus waarom volgens mij die nadruk daarop gelegd wordt? Omdat het net een heel delicaat iets is. Kijk, als je tegen vrienden iets op tafel legt en het slaat niet aan, nu ja pech gehad dan... is het met je partner... dan is dat omdat je net zelf zooooooooooooooo graag wilt dat ze ook 'dat stuk' van jou leert ontdekken en waarderen. Je gezamenlijk iets nieuws kan doen, dus de relatie nog verbeteren. (los van of die nu al dan niet al heel goed zit, maakt niet uit, met je liefdespartner wil je toch heel graag dat de band hecht is toch?)
Het is dan dus heel delicaat het 'juiste' spel voor haar/hem te vinden. Want zoveel kansen zal je wsl niet krijgen. (Anders stel je die vraag niet op een forum, je stelt die vraag omdat je hunker naar samen spelen groot is en de kans minimaal)
Het foute spel kiezen kan dan voorgoed die kans verknallen....

Dus persoonlijk heb ik alle begrip voor deze vraag.

Zelf net 'yinsh' besteld... in de heeeeeeeeeeeeeeeel kleine (wan)hoop dit ooit met mijn man te kunnen spelen.....

succes dus!

_________________
Boardgaming keeps one sane in the insanity of reality.

Thuis spelers vinden https://www.facebook.com/groups/letsplayboardgames/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 01 aug 2014, 15:17 
Regenmaker
Avatar gebruiker

Berichten: 297
Woonplaats: Woerden (NL)
Eens. Ik kom niet verder dan Dixit en Lost Cities.

_________________
Een leven zonder passie is zo leeg - Eddy Merckx


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 01 aug 2014, 16:13 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 183
Woonplaats: Izegem (W.Vl-B)
eateasse schreef:
Sinds kort heeft mijn vrouw mijn spellenkast ontdekt. We hebben eens een aantal dingen geprobeerd om te zien wat ze wel een niet leuk vindt. Ze houdt het meeste van spellen als ticket to ride, guillotine, ghooost, zombie dice, fantasy...

kunnen jullie wat advies geven welke andere spellen hier bij aansluiten? Wat kan ik kopen dat ik met haar zou kunnen spelen? Ik dacht zelf aan camel up en eventueel Istanbul, maar ik hoor graag jullie ideeën.


Ik ken uit je rijtje enkel ttr. dus kan moeilijk advies geven. (en er zijn hier mensen die nog veel meer spellen spelen en kennis hebben over...)
Maar ik zou haar eerst de vraag stellen wat haar net in die spellen aantrekt en waarom ze andere net niet graag speelt.
Dus zoek naar de spelmechanismen, thema's die haar over de streep trekken.
Is het geluk, tactiek, vooruit denken of net niet, thema's? etc etc.
Denk eens goed na wat die spellen wel gemeenschappelijk hebben en welke die andere niet. En zoek dan op de 'stijl' van de spellen.

good luck!

_________________
Boardgaming keeps one sane in the insanity of reality.

Thuis spelers vinden https://www.facebook.com/groups/letsplayboardgames/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 01 aug 2014, 17:59 
Party Animal
Avatar gebruiker

Berichten: 421
Woonplaats: Amersfoort
Citaat:
Is je vrouw al aardig ingewerkt

Die vraag vind ik iets te persoonlijk.[/quote]

:lol: :clap:

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 01 aug 2014, 18:10 
Party Animal
Avatar gebruiker

Berichten: 421
Woonplaats: Amersfoort
Ik heb het wel getroffen. Ik heb de afgelopen 13 jaar samen met haar de wereld van bordspellen ontdekt. Al spelende hebben we ontdekt wat we wel en niet leuk vinden, gelukkig hebben we redelijk dezelfde smaak. Ik speel dan ook voornamelijk spellen met mijn vriendin, 1 a 2 keer per maand spelen we met vrienden. Mijn collectie bestaat dan ook voornamelijk uit spellen die goed zijn met twee. Het spelen van spellen is voor ons echt even tijd samen, zeker sinds de kleine maken we er graag tijd voor vrij in de avonduren.

Mijn advies is begin met spellen die niet te lang duren, eenvoudige regels hebben en bij voorkeur met een leuk thema / vormgeving. Naast Lost Cities, Jaipur en Carcassonne kan ik ook agricola voor twee spelers, qwixx, splendor, roll through the ages en sint petersburg aanraden. Allemaal al genoemd volgens mij, maar goede keuzes!

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 01 aug 2014, 18:18 
Geheim Genootschap

Berichten: 1046
Woonplaats: Den haag
Ja Etwie zegt het goed!

Je wilt gewoon die ene kans dat je partner spellen leuk kan vinden niet verpesten:)


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
22 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Duo  
 Feed - Onderwerp - Spellen om met de wederhelft te spelen.  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags

2 spelers



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®